• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Martijn's Topic-> Manta weer op de weg :-)

Zo.. tussen en in de buien maar liggen sleutelen op de dam :P..

Waar een mantagevoel je al doorheen sleept :jerry

Hierbij paar foto's van de as onder de manta:

24uxhmo.jpg

2zxv6yw.jpg

33o2xa9.jpg

Danny heeft super werk afgeleverd om de as te reviseren! De uitleg omtrent de revisie was ook super.

Dus heb je ook problemen met je achteras van manta of ascona.. gewoon ff Danny bellen!

Ik kan dan ook niet wachten om de eerste rit er weer mee te maken.

Weer even een update.. genoeg meegemaakt deze week :jerry

Maandag op weg gegaan naar Assen. Onderweg op een gegeven moment een vreemd geurtje in de tigra.

Maar omdat we al bijna in Assen waren toch maar doorgereden.

Meteen op de parkeerplaats de motorruimte gechecked en kwam tot de conclusie dat de spanner van de multiriem

finaal afgebroken was! Dus maar ANWB gebeld en me af laten slepen :wtf

Gelukkig niks in het gespot topic gezien bij de Tigra's haha.

Daarna met leenauto terug gegaan naar Assen en mooie middag gehad :wub

Dinsdags kwamen ze mijn tigra alweer terug brengen met de bergingswagen.

Helaas heeft mijn tigra airco, dus dat wordt nog een flinke klus omdat te vervangen :fy1

Gisteravond ben ik ook nog even naar Lemele toegeweest, om mijn gereviseerde achteras van de manta op te halen :thumb king:

Foto's zet ik vanmiddag even online, en als het weer goed blijft, dan bestaat er de kans dat ik hem er vanmiddag nog even onder sleutel :vertag

Zo.. tussen en in de buien maar liggen sleutelen op de dam :P..

Waar een mantagevoel je al doorheen sleept :jerry

Hierbij paar foto's van de as onder de manta:

24uxhmo.jpg

2zxv6yw.jpg

33o2xa9.jpg

Danny heeft super werk afgeleverd om de as te reviseren! De uitleg omtrent de revisie was ook super.

Dus heb je ook problemen met je achteras van manta of ascona.. gewoon ff Danny bellen!

Ik kan dan ook niet wachten om de eerste rit er weer mee te maken.

@daruler wrote:hmmmm zie nergens een d kadett gte staan? :wub

haha Arjan, die witte SR staat ergens in een kippenschuur :jerry

Al tijd niet meer gezien :shock:

Het lijkt wel alsof het steuntje van je stabilisatorstang niet juist ingeklikt is. Het lipje steekt niet eronder. Misschien eens even nakijken?

@pierrekrik wrote:Het lijkt wel alsof het steuntje van je stabilisatorstang niet juist ingeklikt is. Het lipje steekt niet eronder. Misschien eens even nakijken?

Heb je helemaal gelijk in.. Was mij ook al opgevallen haha :)..

Zit nu goed :P nou jah.. de hele as zit goed :D.. en de proefrit is alreeds voltooid :D..

Nu alleen nog met de versnellingsbak aan de gang.. want deze maakt toch ook nog lawaai :vertag

@daruler wrote:hmmmm zie nergens een d kadett gte staan? :wub

haha Arjan, die witte SR staat ergens in een kippenschuur :jerry

Al tijd niet meer gezien :shock:

Omdat ik sinds deze week een hbo bedrijfseconomie studie in de avonduren heb opgepakt naast mijn fulltime job ga ik

voor een tijdje stoppen met de manta's!

Aan de 400R moet nog flink veel gebeuren (Technisch) om hem dit jaar nog weer rijdend te krijgen, dus

dit stel ik uit naar volgend jaar!

Helaas niet veel kunnen genieten van de gereviseerde achteras, maar goed.. :wtf

Waarschijnlijk gaat de Manta binnen nu en een maand al de winterstalling in en blijf ik dagelijks in de Tigra rond rijden.

Mocht ik toch nog energie en tijd overhouden, en updates kunnen plegen zal ik dat ook zeker doen :thumb

Het lijkt wel alsof het steuntje van je stabilisatorstang niet juist ingeklikt is. Het lipje steekt niet eronder. Misschien eens even nakijken?

@pierrekrik wrote:Het lijkt wel alsof het steuntje van je stabilisatorstang niet juist ingeklikt is. Het lipje steekt niet eronder. Misschien eens even nakijken?

Heb je helemaal gelijk in.. Was mij ook al opgevallen haha :)..

Zit nu goed :P nou jah.. de hele as zit goed :D.. en de proefrit is alreeds voltooid :D..

Nu alleen nog met de versnellingsbak aan de gang.. want deze maakt toch ook nog lawaai :vertag

@astrastationgsi wrote:veel succes met je studie en je doet de manta toch niet weg

Bedankt man!

Ik zet de manta 400R niet te koop, maar als er een liefhebber is die de waarde weet in te schatten, dan wil ik er over nadenken!

Omdat ik sinds deze week een hbo bedrijfseconomie studie in de avonduren heb opgepakt naast mijn fulltime job ga ik

voor een tijdje stoppen met de manta's!

Aan de 400R moet nog flink veel gebeuren (Technisch) om hem dit jaar nog weer rijdend te krijgen, dus

dit stel ik uit naar volgend jaar!

Helaas niet veel kunnen genieten van de gereviseerde achteras, maar goed.. :wtf

Waarschijnlijk gaat de Manta binnen nu en een maand al de winterstalling in en blijf ik dagelijks in de Tigra rond rijden.

Mocht ik toch nog energie en tijd overhouden, en updates kunnen plegen zal ik dat ook zeker doen :thumb

ik zou hem binnen zetten en schorsen en als je klaar ben met je studie en het geld het weer toelaat

verdergaan zo,n 400r vindt je waarschijnlijk niet meer

@astrastationgsi wrote:veel succes met je studie en je doet de manta toch niet weg

Bedankt man!

Ik zet de manta 400R niet te koop, maar als er een liefhebber is die de waarde weet in te schatten, dan wil ik er over nadenken!

ik zou hem binnen zetten en schorsen en als je klaar ben met je studie en het geld het weer toelaat

@astrastationgsi wrote:ik zou hem binnen zetten en schorsen en als je klaar ben met je studie en het geld het weer toelaat

Daar heb je inderdaad wel gelijk in!

Ik heb natuurlijk nog meer manta's staan, maar de 400r hoeft ook niet weg!

Zit bij verkoop ook zeker een prijskaartje aan! Maar hij gaat inderdaad binnenkort gewoon de stalling in en de verzekering laat ik doorlopen voor het geval er iets mis gaat in de stalling!

Terug
Naar boven