• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Max vlakken 2.0e onderblok ?

gteturbo

Post weinig
Mijn onderblok is wat ingevreten waar de koppakking opzit. Heb nu een stalen koppakking gekocht merk althena maar wat is de orginele dikte van een 2.0 koppakking ?de stalen is volgens mij 1.5 of 1.6 klopt dat ?

Hoeveel kan ik er max van een onderblok vlakken voordat ik in problemen kom?

Of je moet de bovenkant van de zuigers afdraaien zodat ze niet boven het blok uitsteken.

Bij mijn 2400 zat er tussen de cilinders 2 en 3 een klein deukje en daarom hebben ze het blok toen moeten vlakken, is misschien 0,25 mm afgehaald toen.

De zuigers zitten nu precies gelijk met de bovenkant van het blok, maar kan bij andere blokken natuurlijk iets verschillen.

Of je moet de bovenkant van de zuigers afdraaien zodat ze niet boven het blok uitsteken.

Bij mijn 2400 zat er tussen de cilinders 2 en 3 een klein deukje en daarom hebben ze het blok toen moeten vlakken, is misschien 0,25 mm afgehaald toen.

De zuigers zitten nu precies gelijk met de bovenkant van het blok, maar kan bij andere blokken natuurlijk iets verschillen.

Is het advies voor een stalen koppaking omdat het echt 100 procent vlak moet zijn tegen lekkage :( zag bij risse dat je wel 6 verschillende diktes had in koppaking denk dat daar het inzit hoeveel je max er af kan halen maar moet wel weten dan hoe dik een orginele is :)

Is het advies voor een stalen koppaking omdat het echt 100 procent vlak moet zijn tegen lekkage :( zag bij risse dat je wel 6 verschillende diktes had in koppaking denk dat daar het inzit hoeveel je max er af kan halen maar moet wel weten dan hoe dik een orginele is :)

Hoi, de dikte van een koppakking voor een CIH motor is 1 millimeter volgens de Aldoc, of het een 2.0 of een 2.4 maakt niet uit.

Hoi, de dikte van een koppakking voor een CIH motor is 1 millimeter volgens de Aldoc, of het een 2.0 of een 2.4 maakt niet uit.

[rquote=1910120&tid=146008&author=Keesjr]Hoi, de dikte van een koppakking voor een CIH motor is 1 millimeter volgens de Aldoc, of het een 2.0 of een 2.4 maakt niet uit.

[/rquote]

Mooi dan komt het helemaal goed thanks:)

[rquote=1910120&tid=146008&author=Keesjr]Hoi, de dikte van een koppakking voor een CIH motor is 1 millimeter volgens de Aldoc, of het een 2.0 of een 2.4 maakt niet uit.

[/rquote]

Mooi dan komt het helemaal goed thanks:)

Bij mijn 3.0E heb ik de kop ruim 1mm laten vlakken om de compressieverhouding te verhogen. De klepuitsparingen in de zuigers heb ik iets moeten vergroten, verder geen problemen.

De compressieverhouding steeg van 9:1 naar 10,1:1. Niet veel dus maar denk er wel aan dat als je het blok vlakt, de compressieverhouding ongeveer tweemaal zo snel stijgt als bij de kop vlakken (door de wigvormige verbrandingskamer).

Mogelijk moet je je verbrandingskamer nog aanpassen om de compressieverhouding binnen de perken te houden.

Bij mijn 3.0E heb ik de kop ruim 1mm laten vlakken om de compressieverhouding te verhogen. De klepuitsparingen in de zuigers heb ik iets moeten vergroten, verder geen problemen.

De compressieverhouding steeg van 9:1 naar 10,1:1. Niet veel dus maar denk er wel aan dat als je het blok vlakt, de compressieverhouding ongeveer tweemaal zo snel stijgt als bij de kop vlakken (door de wigvormige verbrandingskamer).

Mogelijk moet je je verbrandingskamer nog aanpassen om de compressieverhouding binnen de perken te houden.

@Keesjr wrote:Of een nokkenas met meer graden, dan wordt je compressie ook lager vanwege de later sluitende kleppen.

Citeer dit is ? Ben ik wel benieuwd naar. :idea:

@Keesjr wrote:Of een nokkenas met meer graden, dan wordt je compressie ook lager vanwege de later sluitende kleppen.

Citeer dit is ? Ben ik wel benieuwd naar. :idea:

De verhouding....Cilinder inhoud kop inhoud veranderd door een andere nokkenas niet,enkel de druk die tijdens de compressie plaats vind zal veranderen..

Terug
Naar boven