• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

McLambo's Ascona B Project.

Ja, dat gaat bij mij zeker gebeuren; mijn ascona is gespoten met thermoplast, dat wordt zelfs met wasbenzine al dof, en als je goed je best doet poets je de verf er zo af.

Maar dat is niet zozeer het probleem; ik heb al wat 2k primer in bestelling staan.

probleem is; is dat die 'ouderwetse' ml is, en dat moet je er echt afboenen :(

Ben nu met de motorruimte voor 75% klaar, en ben er al een uur of 6 mee bezig (al die K#)$# hoekjes en gleufjes)

Zit er ook aan te denken die boel iets door te lassen, net zoals in jouw topic wordt besproken Ben, maar heb de schermen er al weerop, en de wielkasten helemaal netjes. Ik verwacht dat ik daar door het doorlassen ook weer een hoop op nieuw kan gaan doen.. :hmmz

die oude ML/bitak zat ik ook wel mee te kloten ja. Wat bij mij het best werkte was gewoon eerst met een stevig plamuurmes de grootste rotzooi eraf halen, en dan thinner erop in laten weken, dan nog een keer krabben en met thinner napoetsen, dat hielp goed bij mij. Eventueel kan je met staalborstel op slijptol ook wel wat weghalen:)

Ik zag laatst een Manta op MP staan, en die was echt een prachtige kleur rood. Dus ik even bij de verlopen gevraagd wat voor kleur dat was (advertentie is helaas al weg)

het antwoord was: Signal rood, nu kan ik deze niet in de lijst met opel-kleurnummers terug vinden.

Is Signal rood een universele kleur, zeg maar dat er maar 1 kleur signal rood is?

@McLambo wrote:Bedankt voor de tip Louwe, dat lijkt mij ook de beste oplossing, en zo kan de 'mof' nog mooi weggewerkt worden ook.

Afgelopen week alvast ergens een rol mat zwart kunstleer opgehaald voor de deurpanelen etc. (voor wehnag :thumbup )

dbec90da.jpg

Nu nog ergens aluminium plaat zien te scoren voor een net prijsje..

zomaar een gedachte;;; zou het mogelijk zijn om een hemeltje te laten maken van dit materiaal? Het is ongeveer 1.5mm dik... ik heb zat van dit spul, en mijn oude hemel is nog helemaal heel..

Iemand een adresje waar ze dit kunnen namaken?

Bedankt Louwe,

Ik had ze al gevonden in je topic. We hebben de kooi iets aangepast, zodat de middelste poten precies boven die dwarsbalk uitkomen.

Aangezien mijn kooi uit de vorige auto geslepen was, heeft mijn pa 6 nieuwe voetjes gemaakt, en ook de steunen die we nog moeten inlassen in de ascona. Ziet er heel goed uit. Nu een avondje plannen om te gaan lassen.

Zo staat ie er bij; helemaal klaar om de motor ruimte in de kleur te zetten.

Maar o wat erg; ik kom niet verder.. :( :( :( Kan geen goeie sportieve, maar niet te moderne kleur rood vinden :(((

file-11.jpg

file-10.jpg

mooi ding, behalve die scoop op de motorkap dan :-)

zelf zoek ik naar een wat diepere kleur rood, en heb die ook al gevonden denk ik: 50b - powerred (op de OPC's) zit qua kleur heeeeel dicht tegen kardinal red aan 508.

Wat voor velgen zaten er trouwens onder die manta? Weet je heel misschien de et waarde en breedte nog? :wors

Wilde je nog bij ons komen kijken ?

Nu kan het nog nml, de verbreders zit er nog niet op, en kun je nu goed zien wat je verbouwen moeten.

De spuiter gaat er binnenkort mee aan de gang

Laat even weten via pm

u2u !

Weet iemand of het mogelijk is om in een 3-deurs Ascona b een 3-punts gordel te monteren op de standaard gordelpunten?

ja precies!. alhoewel; er kan ook iemand in de kofferbak liggen :P

Maar ik kan geen duidelijkheid vinden of een 2-deurs b-Ascona ook gordel-punten in de C-stijl heeft, of dat ik zelf een extra balk onder de hoedenplank moet gaan lassen om de gordel stevig aan te bevestigen...

B-manta 2-deurs heeft dit standaard wel volgens mij

heb je de hemel ernog in zitten ????

wat je moet doen is even met je vingers voelen of je in de styl een gat voelt zitten zoja kun je hem daar door prikken en je gordel bevestigen

ik had in mijn vuaxhall cavalier saloon ze wil zitten en me schoonmoeder met zelfde type weer niet

is dus verschillent

maar je kan het zo voelen of je daar de punten zitten heb

hmm, heerlijk die consistentie bij Opel :-)

Ok, ga ik ff voelen van het weekend :)

als ik daar geen gat heb, wordt het wat uitdagender allemaal

nee hoor valt best mee

je zou van die mooie plaatsje kunnen bestellen bij autostyle

die las je dan op je hoedeplank waar je de gordels wil hebben en draait daar je ogen in .

of onder de achterbank waar normaal de grodels zitten

daar heb je als het goed is wel de gaten zitten voor de gordels achterin

en zo niet kun je daar eventueel ook die plaatjes lassen

Terug
Naar boven