• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

McLambo's Ascona B Project.

Originally posted by Christian-tsx

als je interesse hebt laat het maar weten.

laat effew eten welk merk het is dan

Afgelopen weekend de steekassen eruit getrokken.

1 kant ging met 5 minuten, de ander kant ben ik 40 minuten mee aan het hameren geweest met de slagtrekker. 1x mijn duim ertussen, en ff later mijn velletje van mijn hand :argue :cry. blaar op mijn hand. Zweten als een ren paard, maar toen eindelijk plopte die eruit. pfff

De aanhouder wint!

Nu hebben we ook de lagers van de assen gehaald.

Als laatste zat op de as een heel klein kraagje, waar de flens achter blijft haken. Deze zijn er nu ook af, maar ik twijfel of dat nodig was? Ik kan ze waarschijnlijk er wel weer opzetten. moet alleen de boel weer iets in het fatsoen buigen :o

Ik had achter beide lagers pasringen zitten.

1 lager had een pit in de buitenring. Zou van het stilstaan komen...

Nu ff lagertjes bestellen. Kan er niet helemaal uit komen welk type ik mot hebben. Zie dit: >>linkje<<

Mannen broeders!

Ik heb een klein probleempje: Steekassen ook schoongemaakt, en hiervoor de flens van de as gehaals, alsmede de ankerplaat.

Nu zat er voor de flens een klein ringetje om de as heen, die de flens iets tegenhield. Nu weet ik alleen niet meer op welke manier dit gemonteerd zat :o:cry. Heeft iemand misschien een foto'tje?

Het gaat dus om die vierkante flens die normaal aan de steekas blijft bungelen als je uit de as trekt.

Op zich is dat vrij gemakkelijk te achterhalen, op je ankerplaten staat al aangegeven hoe je hem moet monteren, daar zit namelijk de opening waar tegenover de uitstekende deel komt de zitten van dat plaatje wat je bedoeld.

Om het je wat gemakkelijk te maken, dat uitstekende deel moet naar onderen wijzen.

Bedankt voor de tip. Zover was duidelijk, maar die flens wordt zeg maar tegengehouden, door een klein ringetje, dat normaal tegen het lager aan op de as zit (aan de buitenkant van het lager). Dat ringetje gaat het me om zeg maar.

Het ringetje heeft aan 1 kant een opstaande rand, en het is me niet helemaal duidelijk hoever dit ringetje de as opgeschoven moet worden, richting de naaf, en aan welke kant het randje moet.

Ondertussen verder met het schoonmaken van de as. Dit blijkt toch een stuk laster en meer tijd te kosten dan ik van te voren had gedacht. Vooral de binnenkant van de veerschotels blijkt lastig te bereiken.

Ben nu met de 3e borstel op de flex bezig (a 20 euro /pstuk). Dat is een dure business zeg! de eerste 2 bij de gamma gehaald, en die zijn echt met een uurtje of 3 weg bij me. Nu eentje bij de ijzerwaren handel gehaald. kijken of die lager mee gaat.

Ook de traverse is moeilijk bereikbaar. Ik heb geen zin/gereedschap om hem van het staartstuk af te halen helaas.

Op 1 heel klein plekje is 1 schotel aardig dun, dit wil ik iets oplassen, dan is het weer goed.

Ondertussen is mijn 3 weken oude Skil flex overleden, en heb ik die ingeruild voor een Bosch. Ook mijn boormachine is doorgebrand.. :( Zit ff niet mee

Al wel binnen: nieuwe remkabel en nieuwe handrem (9.95 EURO! :thumbup ).

Heb een setje nieuwe lagers besteld, en ook een pakking voor de klok staat in bestelling.

Verder op ebay.de een setje gele koni's voor de achterkant besteld, dus als alles binnen is, kan ik beginnen met opbouwen!

Ik moet daarna alleen nog de remleidingen opnieuw leggen, en de goeie olie zien te vinden hier in de buurt...

Rubbers waren allemaal nog goed; sommige zien er nog als nieuw uit!

Op 1 rubber ben ik uitgeschoten met de flex, en hier is een hapje uit. Hopelijk is dit geen probleem voor de APK, daar de werking verder nog goed is.

ook bij de ijzerwaren handel wezen vragen of ze die 10.9 bouten van de ophanging kunnen leveren, en dat konden ze pas vanaf 50 stuks :thumbdown

Dus als iemand nog een adresje weet voor dat spul rondom Ermelo... Dan houd ik me aanbevolen! :wub

Zo, dat was het weer!

lassen aan je schotel mag officieel niet, dus werk het wel heel goed bij, dat je het niet weer kunt zien.

ik ga vanavond kijken welk merk borstel ik heb, 20 euro per stuk is echt niet normaal, ik kan er veel langer mee voor nog geen 5 euro.

heb ooit een adres gehad voor die 10.9 bouten, een webwinkel, zal eens kijken of ik die nog kan vinden.

is dat zo? ook niet al het een klein rond gaatje is? (ben uitgeschoten met het slijp-bolletje, dus 1 puntlasje en klaar is kees.

Nu weer slecht nieuws:

Zojuist bij brezan en autopartsonline langsgeweest: achterwiel lagers niet meer leverbaar :(

Nu dus maar weer verder zoeken. M&M verkoopt ze nog, en ps-autoteile.de. Stukje duurder, maar die duitsers leveren een mooi setje: lager, krimpring, oliekeering, en 2 pakkingen:

>linkje<

Iemand anders nog een adresje voor complete lagersetjes misschien?

Goeie! Was ik al helemaal weer vergeten. FF berichtje achter gelaten voor M. hopelijk belt ie morgen terug met goed nieuws!

origineel gepost door McLambo

is dat zo? ook niet al het een klein rond gaatje is? (ben uitgeschoten met het slijp-bolletje, dus 1 puntlasje en klaar is kees.

Nu weer slecht nieuws:

Zojuist bij brezan en autopartsonline langsgeweest: achterwiel lagers niet meer leverbaar :(

Nu dus maar weer verder zoeken. M&M verkoopt ze nog, en ps-autoteile.de. Stukje duurder, maar die duitsers leveren een mooi setje: lager, krimpring, oliekeering, en 2 pakkingen:

>linkje<

Iemand anders nog een adresje voor complete lagersetjes misschien?

in de veerschotel zit standdaard al een klein rond gaatje onderin op het laagste punt om het water er uit te laten lopen, die moet je niet gaan dichtlassen;)

origineel gepost door henk 400rr

Maak maar es een foto van dat ding, of we praten langs elkaar heen of je hebt het totaal over iets anders.

Hier een foto ter verduidelijkin;

dpxy5y.jpg

Ik geloof dat ik het zo goed om heb. Dat ringetje moet weer op de kraag van de flens, met de rug tegen het lager aan... ?

origineel gepost door Christian-tsx

lassen aan je schotel mag officieel niet, dus werk het wel heel goed bij, dat je het niet weer kunt zien.

ik ga vanavond kijken welk merk borstel ik heb, 20 euro per stuk is echt niet normaal, ik kan er veel langer mee voor nog geen 5 euro.

heb ooit een adres gehad voor die 10.9 bouten, een webwinkel, zal eens kijken of ik die nog kan vinden.

hier een plaatje van het gaatje:

2h50bvl.jpg

Wat zal ik doen; puntlassen, of gewoon dik verf overheen smeren zodat niemand het meer ziet?

:hmmz

origineel gepost door larsjeG40

waarschijnlijk hebben ze de remcilinders van een grotere opel gepakt namelijk 22mm die horen er orgineel niet op, de orginele zijn 19 mm

die je hebt zijn de goede!

U hebt gelijk! ff de oude en de nieuwe opengehaald. Tegenwoordig is het materiaal waarschijnlijk sterker, waardoor de remcilinder in zijn geheel kleiner kan zijn:

15gxtmq.jpg

alletwee 19mm

Verder nog wat plaatjes:

f4fkvq.jpg

As begint al mooi kaal te worden. Moet alleen nog de moeilijk bereikbare hoekjes, en de traverse.

Maar eerst een nieuwe boormachine, want de oude is doorgebrand....

21ccb5l.jpg

ziet er allemaal nog goed uit.. heb geen enkel ijzer vijzeltje kunnen ontdekken. Olie was wel zwarte drab geworden...

351sch5.jpg

Vanavond tank afgetapt, en eruit gehaald. Helaas moest ik onder de auto wel benzine leidingen doorsnijden, want dat kreeg ik niet meer los.. nou ja.

nmdq13.jpg

zijn dit soort dingen nog nieuw te krijgen? Deze zijn helemaal poreus en gescheurd...

Terug
Naar boven