• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

McLambo's Ascona B Project.

ja.. en laat ik die nu niet kunnen vinden, .. :swear heb niet eens een plaatje van het interieur van die wagen.. en terwijl ik normaal altijd de gekste dingen vastleg .. oeps. ;)

de raamlikker is een metalen strip met een ronding, naar de deurkaart toe.

deze hebben we gewoon van de oude deurkaart afgetrokken. om m vervolgens weer terug op de nieuwe te maken. weet alleen niet hoe mijn maatje het op de nieuwe deurkaart heeft vastgezet.

hmm, dan moet ik even op zoek naar een stel aftanse deurkaarten. Die gene die in mijn ascona zaten ga ik niet slopen, die zijn nog 'zgan'

Kan ik hem er zo uit trekken? Het lager blijft aan de as zitten als het goed is, Komt de olie er dan niet uitzetten? Of die eerst even aftappen?

Ik heb er niet op lopen houwen, maar wel een paar flinke tikken gegeven met het mokertje. Toch maar even controleren.

We hebben besloten om de kooi toch iets te gaan verbouw. Zo gaat hij een stuk mooier in de auto passen. Dit betekent echter wel dat alle buizen naar voren met zo'n 10 cm verlengd moeten worden....

Nu is mijn vraag: Wat is hier een gebruikelijke methode voor? En; zal dit de stevigheid van de kooi noemenswaardig beinvloeden?

Zelf zat ik te denken om een buis te zoeken die uitwendig 34mmx2.5mm is (binnen maat van de 38mmx2mm kooi), en dit van stukken van 20cm in de huidige buis te schuiven, met een extra stukje 38x2mm van 10cm ertussen, zodat je aan de buitenkant alleen 2 lasnaadjes ziet.

Zie hier de foto's van hoe het hoofd-deel van de kooi dan komt:

b1b90e10.jpg

d523c9fa.jpg

9ed361b9.jpg

Tips of commentaar van harte welkom!

Ben niet zo'n fan van rolkooien verlassen maar als het toch moet

optie 1: gewoon stukje buis aan lassen

optie 2: stuk buis in de kooi duwen/persen en dan weer een stuk buis van de juiste diameter er overheen schuiven

van buiten niet te zien en zorgt dat er bij de overgang wat extra stevigheid is

volgens mij is het via de race/rally regelementen trouwens ten strengste verboden aan je "hoofdbeugel" te lassen

moet geloof ik uit 1 geheel bestaan......

Maar de hoofdbeugel blijft ook in takt (alleen nieuwe voetjes eronder, die zaten er niet meer bij )

het gaat alleen om de buizen langs de deuren en langs het dak naar voren. Mij voorkeur gaat uit naar optie 2, en dan nog even aflassen.

Ik verwacht niet dat ik ooit aan een officiele rally/race ga deelnemen, het is puur voor mijn eigen veiligheid bij een ongeval op een open circuit dag, of een ongeval in het verkeer.

Aluminium pas nog bij de gamma gehaald, maar kan misschien goedkoper, dat weet ik niet.

Zeg, is die 4bak pookhoes voor jou overbodig? ;)

Afgelopen vrijdag dan opnieuw een fan binnengekregen uit de UK, dit keer al binnen 1 week binnen (en voor nog minder geld ;-))

Deze was dusdanig goed gebalanceerd dat ik het aandurfde om hem met het meegeleverde kitje direct aan de lamellen van de radiateur te bevestigen. Uiteindelijk levert dit ook de beste airflow door de radiateur op:

5a9cccde.jpg

Nu de bedrading + relais, zekeringen etc eens netjes aansluiten, en dan testen :thumbup

Terug
Naar boven