• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

McLambo's Ascona B Project.

Zou het aannemelijk zijn dat de witte kleur van de Ascona i2000 (zoals op het plaatje hier links) opel 452 polar wit is?

De andere kleur wordt: Powerrot 79u of Magmarot 547 (volgens mij dezelfde)

Het rood mag niet oranje-achting zijn, maar moet meer wijn-rood zijn. Hel, maar zonder bruin of oranje tint.

2e helft maart kan ik pas weer bij de spuiter terecht, dus ben alvast begonnen met opbouw aan de binnekant.

vanmorgen kofferbak uitgespot en tank en bedrading teruggezet. Daarna helaas weer vroegtijdig op moeten houden; storing op het werk. :swear

overigens nog een vraagje: ik zie in sommige rally auto's dat men niet met koper naar binnen werkt (richting hydraulische handrem) maar met stahlflex.

Hoe sluit je dit op de handremcylinder aan?

Daar zijn verloopnippels voor te krijgen.

Ik zie alleen niet echt de meerwaarde van staalomvlochten binnen in de auto...Daar beweegt die leiding niet dus kan je prima uit de voeten met een normale remleiding.

Toevallig ben ik nu met de remleidinen aan het klooien bij mijn auto. Zelfgemaakte slangen bij de klauwen enz....

Kijk hier eens: http://www.qspproducts.nl/slangen-en-nippels/rem-producten.html" onclick="window.open(this.href);return false; daar vind je alle nippels die je dan nodig hebt.

De voorste aansluiting (gaat naar de achterremmen) van een hydraulische handrem was 3/8e....daar is een verloop voor zodat je naar flexibel kan. Duur grapje al met al ;) Maar die zie ik weer niet bij qsp in het assortiment.

Nou het is meer dat mijn remleiding een tikkie te kort is naar binnen, en de bochtjes wat te krap.

Dus in plaats van de hele leiding te moeten vervangen, dacht ik: laatste stukje stahlflex, maar wellicht is een metertje of 3 koper goedkoper :D

Pak dan een koper doorverbinder met snijkoppeling.

Die worden ook toegepast onder de auto als ze van staal naar koper gaan bij een roestreparatie :D

Die dingetjes kosten een paar euro bij de onderdelenboer. Werkt super.

qnr10004.jpg

Die gebruik ik nog wel eens bij auto's waarbij het teveel werk is om de complete leiding te vervangen.

Ja als reparatie kan dat inderdaad prima. Als je toch bezig bent en alles vervangt, zou ik hem opnieuw buigen. Als je een beetje zoekt kost die leiding niet zoveel.

Ik heb het zelfs nog liggen, maar dan haal ik gelijk een andere remcilinder, zit nu een nieuwe goedkopie op en het ding zweet al langs de koppelingen :(

Zoals het er nu naar uit ziet gaat de Ascona woensdag vertrekken richting de spuiter. Hij gaat er zich dan een poosje op uitleven.

Ondertussen kan ik mooi de laatste spulletjes in orde en compleet maken voor het opbouwen!

Ik heb ondertussen ook nieuwe raamsnorren gevonden voor op de deuren, buitenkant. Bij Opel Classicparts, voor een tientje per kant!

Afgelopen zaterdag alvast weer de kofferbak in orde gemaakt, die is zo goed als klaar, moet alleen nog een lampje met schakelaar in komen:

Alvast ingepakt voor de spuiter:

Nou hij staat bij de spuitert!

Toch een gek gezicht; de schuur inlopen en... geen ascona ;-).

Ondertussen spulletjes aan het opzoeken voor het opnieuw opbouwen, en weer een plannetje erbij:

De originele rally Ascona's hadden volgens mij een 24Mhz bakkie aan boord voor communicatie met de pitcrew etc.

Hiervoor zat een grote antenne op het dak, en de bijbehorende apparatuur aan boord. Ik heb dit wel eens in originele staat gezien bij een Rally Ascona op de Eifel rally. Zag er erg retro uit! :agent

Weet iemand of dit spul nog te verkrijgen is, en of het nog legaal is om dit in de auto te hebben?

Mooi werk, de auto bij de spuiter. Dat maakt het afbouwen straks zo mooi :thumbup

Ik denk dat je net de verkeerde nippel in je handrem hebt zitten.

Ik heb mijn handrem ook even bij de onderdelenboer gehad, daar hadden ze net niet de goeie nippels,

Deze heb ik zelf allemaal moeten bestellen, al die handremmen hebben de zelfde schroefdraadsoorten, en die hebben ze vaak weer niet in het standaard assortiment bij de grossier.

Ik heb deze destijds ook speciaal moeten halen.

Bij de 1e poging de remleiding te monteren draaiden we de draad eruit, dus toen is er een helicoil geplaatst...

Terwijl de Ascona al weer een paar weken bij de spuiter staat (zij-projectje) ben ik eens door de onderdeeltjes aan het bladeren die er in de afgelopen jaren af en bij zijn gekomen king:

Ik heb de spullen van het 2.4 blok eens bij elkaar gezocht en ik wilde eens nagaan of het wel een 'echte' 2.4 is.

De nummers op de kop kon ik terug vinden: 24 90299176 (zonder X gek genoeg),

maar op het blok staat dit:

C2oNE - 0028854

Lijkt erop dat het blok omgenummerd is. Verdere kenmerken kon ik niet vinden...

dit nummer is in ieder geval niet van een standaard 2.4

die begint met c24ne maar dat wil niet veel zeggen blok kan omgebouwd zijn

meet de boutgaten van de carterpanbevestiging maar eens op deze zijn 8mm bij een 2.4 en 6mm bij de andere blokken

Ander vraagje: ik ben voor de 2400 een beetje aan het rondspeuren voor een stalen diesel deksel voor de oliepomp.

Nu zie ik op ebay een aantal keer verschillende advertenties langskomen voor deze deksels, maar die hebben er dan een redelijk groot gat in zitten wat ik niet kan thuisbrengen:

$_57.JPG

Op mijn 2400 zit gewoon het 'normale' deksel:

4566.jpg

Hoe en waarom is dit verschillend? :wtf

dat gat is voor de bdp sensor en zit standaard op een 2.2 en 2.4 cih

denk dat je blok geen 2.4 is of ze moeten het drijfwerk over gezet hebben in een ander blok

Terug
Naar boven