• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

McLambo's Ascona B Project.

Het blok wat ik heb komt uit een kadett-c. Ik vermoed dat ze met de ombouw ook het distrubutiehuis hebben overgezet dan..

Maakt verder niet uit denk ik. Er zijn meet 2.0 olie deksels te vinden dan 2.4 dus dat is een voordeel ;)

Als je een andere pomp wil zal je op facebook eens peter moeten vragen. Omega peter pistons.

Goedkope stalen deksel met langere tandwielen enz heb ik van hem. Goedkoop.

Risse spul zonder het logo...

Reageerd wat lastig omdat ie vaak in het buitenland zit.

Kreeg toen een set tandwielen die niet goed paste...gewoon retour en nieuwe gekregen

Bedankt voor de tip.

Ik meen hier op het forum gelezen te hebben dat iemand met een sport motor het olie-filter van een CIH 2.3D plaatste vanwege de goede doorstroming, en de extra capaciteit olie.

is dit een MANN - FILTER W 940/21 en past dit ook zo op een benzine motor? Wil het wel eens proberen namelijk.

Voor je in het wilde weg andere tandwielen koopt: meet eerst even je tandflankspeling: moet 0.20 max zijn.

Laat het net iets meer zijn 0.25 zou ik nog toelaten. Verder: schuur de ronde groeven uit het deksel op een fijn gëolied

schuurpapier op een vlaktafel tot deze groeven weg zijn.Langs die groeven verdwijnt oliedruk.

Demonteer eerst de kogel (plastic) en veer en maak deze zeer zorgvuldig proper en controleer of de kogel braamvrij

soepel kan bewegen. Om net iets meer oliedruk te hebben kan je de veer extra bijspannen met rondelletjes maar een

nieuw setje is eenvoudig te vinden op't internet. Belangrijk: Pompen van motoren na '85 hebben geen papieren dichting nodig!

Indien je deze toch plaatst heb je weer drukverlies. Dit kan je controleren met de tandwieluitsteek te meten.

(kan je de gegevens geven)

En natuurlijk: een oliekoeler is echt een pluspunt.

Ik monteer een oliefilter van een oude 6-cilinder, is groter dus meer koelkapaciteit.

Grtjs!

@H-400 wrote:Voor je in het wilde weg andere tandwielen koopt: meet eerst even je tandflankspeling: moet 0.20 max zijn.

Laat het net iets meer zijn 0.25 zou ik nog toelaten. Verder: schuur de ronde groeven uit het deksel op een fijn gëolied

schuurpapier op een vlaktafel tot deze groeven weg zijn.Langs die groeven verdwijnt oliedruk.

Demonteer eerst de kogel (plastic) en veer en maak deze zeer zorgvuldig proper en controleer of de kogel braamvrij

soepel kan bewegen. Om net iets meer oliedruk te hebben kan je de veer extra bijspannen met rondelletjes maar een

nieuw setje is eenvoudig te vinden op't internet. Belangrijk: Pompen van motoren na '85 hebben geen papieren dichting nodig!

Indien je deze toch plaatst heb je weer drukverlies. Dit kan je controleren met de tandwieluitsteek te meten.

(kan je de gegevens geven)

En natuurlijk: een oliekoeler is echt een pluspunt.

Ik monteer een oliefilter van een oude 6-cilinder, is groter dus meer koelkapaciteit.

Grtjs!

Bedankt voor de tips! zoiets heb ik zojuist uitgevoerd met mijn andere CIH in mijn Rekord:

http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?p=2561799#p2561799

Daar hadden de tanden van de pomp uit de Rekord toch wat slijtage, dus die heb ik vervangen met de tandwielen uit een C24NE die ik nog heb liggen.

Oliedruk is nu best goed voor een blok van 160.000 op de teller:

Das toevallig dat we zowat identiek werken!

Die tip van dat raar geluid in je kop met dat filmpje d'r bij vind ik prachtig, je zou je blok voor niets

openvijzen terwijl het met de axiale afstelling v/j nokkenas eenvoudig is opgelost!

Terug
Naar boven