• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

McLambo's Ascona B Project.

Van de zomer eens verder met de 2.4 opbouwen. Kan wel wat inspiratie gebruiken.

Zijn er mede opel rijdens die een mooie/snelle 2.4 hebben waar je nog fatsoenlijk mee op de openbare weg mag/kan rijden?

Hallo,

Komt er nog wel eens iemand op opel forum?

Heb een vraag over mijn Ascona; hij is weer van stal gehaald na meer dan een jaar ' slapen'

Klein probleempje met de lak die begint te barsten boven de kitnaden, maar dat wordt door de spuiter bekeken binnenkort.

Wat me opvalt is dat de auto zo laag op de grond ligt. Er zitten OMP -4 cm veren onder, maar vanwege de wielkastverbreders is het effect versterkt.

ook is het zo dat bij het nemen van drempels etc ik bijna gelanceerd word. Ik zou de auto dus graag wat meer veerweg geven, maar dan wel met ' rally waardige ' veren eronder, en niet de originele die een ' zacht' gedeelte hebben.

Hoe hebben jullie dat met rally en/of rally replica Ascona's dat gedaan?

Dat zou zeker een optie zijn, maar ik ben met name benieuwd naar wat andere manta/ascona rijders onder de wagen hebben liggen... :bye:

Ik heb 2 vragen voor de Opel deskundigen:

1. in 2016 is de Ascona gespoten, eerst met een epoxy primer, en toen deze helemaal uitgehard was met een goede 2 componenten lak, en daaroverheen blanke lak.

Ik heb sindsdien 300 km gereden met de Ascona, maar nu begint de lak op de naden tussen de verschillende carroseriedelen te barsten. De spuiter wil dit wel herstellen, maar ik ben bang dat het daarna zo weer openbarst. De wagen is nogal stijf geveerd, en ik heb het vermoeden dat door het torderen van de carresorie dit gebeurt... Iemand tips om dit voorgoed op te lossen? Laagje kit in de naden? welke soort?

2. Tijdens de restauratie heb ik een hydraulische handrem gemonteerd, zo in de remleiding naar de achteras.

Toch is het niet mogelijk om de achterwielen te laten blokkeren met de handrem, en remt het achter niet heel hard. Tevens als ik rem met de voet, en ik trek de handrem aan, dan komt het pedaal omhoog.... wat is hier aan de hand?

Terug
Naar boven