• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

McLambo's C24NE opknap/opvoer project - vliegwiel praat

l jetronic heeft 7 pinnetjes aan de lmm zitten en geen blauwe stekker voor een koudestart injector

lejetronic heeft 5 pinnetjes aan de lmm zitten en dus een bluawe stekker

check! las wel iets ergens dat de ene ergens een 3-polige stekker heeft, en dat hier bij het andere systeem een 4-polige zat. Is dit relevante info?

foto'tje van het blok:

ead78d8f.jpg

0bbb123e.jpg

Werk aan de winkel dus! :hmmz

@Tiedo wrote:l jetronic heeft ook zo'n dubbel relais toch? zal zo ff in de schuur kijken

Klopt.

Heeft een dubbele relais, en grijze injectoren, voorschakelweerstanden, 7 pins LMM.

@McLambo wrote:foto'tje van het blok:

ead78d8f.jpg

0bbb123e.jpg

Wat voor vliegwielbouten zit hier in, en wat is de bout maat van de carterpan?

Komt uit een Kadett-c GTE, gezien de alu motorsteunen.

@fluks wrote:is het wel een 20e de kop is het iig niet dit is een van een 2.2 of 2.4

Klopt, het is een 2.4. Staat wel C2.0NE op het blok, maar dat was om de RDW te misleiden egreep ik van de verkoper :-). Ik zal het nog wel nameten als het blok uit elkaar ligt.

Blok is stilgezet toen oliedruk begon terug te lopen, dus het zal mij benieuwen wat ik aantref!

Zou graag met een 2.2 9" koppeling gaan rijden, moet ik dan ook een bijpassend vliegwiel zoeken? Volgens mij zit er nu een 8.5" vliegwiel op (kan dat, van een 2.0)?

Heb ergens een 2.2 koppelingset gevonden die 35.000 km gebruikt is, en nog in nieuwstaat zou moeten zijn, voor 125 EURO

3913.jpg

Is dat een goeie deal? Of kan ik beter die 100 euro extra lappen voor een nieuwe, of op zoek gaan naar een bak + koppeling in 1 deal?

Jullie raden het al: Dit is nieuw gebied voor me king: :thumb

Ik dacht dat een 6 cilinder grotere koppeling had en het vliegwiel lichter was dan van 4 cilinder.

Ik had een 2.0e koppeling bestelt voor me mijn kadett. Dus ik bak er af. Zat er een koppeling op die 2.5cm groter was.

Correct me if i'm wrong

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

Dat zou dus betekenen dat dit een 9.5" koppeling was (standaard 2.0e heeft 8.5")

Als iemand meer informatie heeft van welke motor dit een koppeling moet zijn.... kom maar op :-)

@jethro wrote:@McLambo wrote:foto'tje van het blok:

ead78d8f.jpg

0bbb123e.jpg

Wat voor vliegwielbouten zit hier in, en wat is de bout maat van de carterpan?

Komt uit een Kadett-c GTE, gezien de alu motorsteunen.

Mijn (standaard) kadett 1.6s had ook aluminium steunen, dat zegt niks.

ik ben van plan het blok in een Ascona te bouwen. Dan kan ik toch gewoon de motorsteunen pakken die nu aan mij 1.9 zitten gebruiken? (met de rubbers?)

Ik heb al even zitten rondneuzen op die sites, maar die prijzen zijn mij toch wel erg gortig (heb maar een beperkt budget).

Houd't nu ebay en marktplaats e.d. in de gaten, dus vandaar dat dit setje hierboven me wel interessant leek, 125 euro voor de koppeling, drukgroep en lager. Weliswaar 2e hands..

Op ebay vind ik bij verschillende aanbieders ook 9" koppeling sets voor 125 euro nieuw van een of ander onbekend merk.... links laten liggen? of is een koppeling een koppeling?

een goodkopere doet het zelfde werk als een dure maar hoe lang is altijd de vraag

een filter zou ik er zeker tussen zetten de rest wat er origineel aan zit kan hij wel zonder

pakkingset ligt naturlijk aan het merk maar volgens mij kost een losse koppakking al rond de 100 euro

ja een koppeling is geen fiets maar kwalitatief zou er nog wel het een en ander verschil in zitten

heb er zelf geen ervaring mee ga zelf altijd wel meer voor merk spul maar ook dat kan kapot :thumbup

@McLambo wrote:Dat zou dus betekenen dat dit een 9.5" koppeling was (standaard 2.0e heeft 8.5")

Als iemand meer informatie heeft van welke motor dit een koppeling moet zijn.... kom maar op :-)

koppeling zitten in 2.2 4cilinder 2.5 6cilinder 30 6cilinder hier hoort ook een ander vliegwiel bij

Terug
Naar boven