• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

meer geluid uit uitlaat ?!

helemaal waar! Je wordt gek op langere ritten! Laat staan de koppijn ervan bij echt lange ritten.

Maar jaaa.. Je moet eerst flink herrie maken voor je weet wat je teveel vindt. ;)

helemaal waar! Je wordt gek op langere ritten! Laat staan de koppijn ervan bij echt lange ritten.

Maar jaaa.. Je moet eerst flink herrie maken voor je weet wat je teveel vindt. ;)

ik had de middendemper ook weg bij mijn astra F, ook omdat deze versleten was en een rechte pijp van gemaakt. is APK gewoon goed inderdaad, maar ik werdt helemaal gek.

Eerste paar weken is het leuk, daarna niet meer. En nadat ik aangehouden was door de politie die dachten dat ik een lekke uitlaat had (oke, het waren niet echt hele snuggere agenten, heb ook geen bon gekregen omdat alles in orde was) en na 6 maand gewoon weer origineel dempertje er tussen gezet.

Overigens is het bekend dat wanneer je alleen de einddemper een sportdemper op zet dat het doorgaans geen wereld van verschil maakt in geluid.

Ik heb op mijn huidige astra G ook alleen een Irmscher einddemper, geluid is gewoon het zelfde als origineel

ik had de middendemper ook weg bij mijn astra F, ook omdat deze versleten was en een rechte pijp van gemaakt. is APK gewoon goed inderdaad, maar ik werdt helemaal gek.

Eerste paar weken is het leuk, daarna niet meer. En nadat ik aangehouden was door de politie die dachten dat ik een lekke uitlaat had (oke, het waren niet echt hele snuggere agenten, heb ook geen bon gekregen omdat alles in orde was) en na 6 maand gewoon weer origineel dempertje er tussen gezet.

Overigens is het bekend dat wanneer je alleen de einddemper een sportdemper op zet dat het doorgaans geen wereld van verschil maakt in geluid.

Ik heb op mijn huidige astra G ook alleen een Irmscher einddemper, geluid is gewoon het zelfde als origineel

een hoop sportdempers hebben schotten in de demper zitten net als een originele demper,als je meer geluid wil moet je een demper kopen zonder schotten,1 met een rechte geperforeerden buis met wol er om heen,of anders een rechte buis.

ik kwam hier een plastic uitlaat tegen

misschien valt er wel wat te maken van hitte bestendige pvc buizen van de gamma:D

een hoop sportdempers hebben schotten in de demper zitten net als een originele demper,als je meer geluid wil moet je een demper kopen zonder schotten,1 met een rechte geperforeerden buis met wol er om heen,of anders een rechte buis.

ik kwam hier een plastic uitlaat tegen

misschien valt er wel wat te maken van hitte bestendige pvc buizen van de gamma:D

[rquote=1874356&tid=143154&author=AsconaC20NE]ik had de middendemper ook weg bij mijn astra F, ook omdat deze versleten was en een rechte pijp van gemaakt. is APK gewoon goed inderdaad, maar ik werdt helemaal gek.

Ik heb op mijn huidige astra G ook alleen een Irmscher einddemper, geluid is gewoon het zelfde als origineel[/rquote]

Nouja wel raar dan, want die van mij is echt niet achterlijk hard en niet irritant. Misschien ligt het er dan aan welke einddemper je hebt:hmmz

[rquote=1874356&tid=143154&author=AsconaC20NE]ik had de middendemper ook weg bij mijn astra F, ook omdat deze versleten was en een rechte pijp van gemaakt. is APK gewoon goed inderdaad, maar ik werdt helemaal gek.

Ik heb op mijn huidige astra G ook alleen een Irmscher einddemper, geluid is gewoon het zelfde als origineel[/rquote]

Nouja wel raar dan, want die van mij is echt niet achterlijk hard en niet irritant. Misschien ligt het er dan aan welke einddemper je hebt:hmmz

Ik had een einddemper van Lazer

foto uit de oude doos van een jaar of 7 terug

Afbeelding3972.jpg

ik heb einddemper remus .. 2 ronde pijpen deronder vandaan

maarja ik ga gewoon die middendemper vervangen en we zien het wel :angel

hopen dat het wat is :D

gr :thumbup

ik heb einddemper remus .. 2 ronde pijpen deronder vandaan

maarja ik ga gewoon die middendemper vervangen en we zien het wel :angel

hopen dat het wat is :D

gr :thumbup

nou, om even wat verhalen de wereld uit te helpen:

mid demper kan gewoon er tussen uit. apk geeft geen problemen.

als je auto voor half 93 is, kan je de kat er ook tussenuit slijpen, kat is pas verplicht bij alle opel astra benzine modellen (calibra voor zover ik weet ook) half 93.

dit hebben 3 opel dealers hier in de buurt mij verteld.

enige probleem is wel dat je uitstoot hoger wordt, maar dat is puur mazzel hebben dan.

dit hebben de dealers mij persoonlijk verteld hoor, dus niet mij boos aankijken:angel

sebring staat erom bekend heel veel te demper, remus is al een stuk agresiefer.

ik heb een astra g 1.6 8v met mid demper vervanger en remus duplex uitlaat systeem, je hoort hem tot 3000/3500 toeren, daarna is hij stil. ideaal op de snelweg

nou, om even wat verhalen de wereld uit te helpen:

mid demper kan gewoon er tussen uit. apk geeft geen problemen.

als je auto voor half 93 is, kan je de kat er ook tussenuit slijpen, kat is pas verplicht bij alle opel astra benzine modellen (calibra voor zover ik weet ook) half 93.

dit hebben 3 opel dealers hier in de buurt mij verteld.

enige probleem is wel dat je uitstoot hoger wordt, maar dat is puur mazzel hebben dan.

dit hebben de dealers mij persoonlijk verteld hoor, dus niet mij boos aankijken:angel

sebring staat erom bekend heel veel te demper, remus is al een stuk agresiefer.

ik heb een astra g 1.6 8v met mid demper vervanger en remus duplex uitlaat systeem, je hoort hem tot 3000/3500 toeren, daarna is hij stil. ideaal op de snelweg

ik rij ook alleen nog maar met een einddemper.

Klint echt vet. sommigen vinden het misschien wat overdreven, maar bij flink toeren maken is het echt heerlijk.

luister zelf maar:

:P

Stationair bromt hij lekker zwaar.

bij ver doortrekken ploft hij lekker;)

ik rij ook alleen nog maar met een einddemper.

Klint echt vet. sommigen vinden het misschien wat overdreven, maar bij flink toeren maken is het echt heerlijk.

luister zelf maar:

:P

Stationair bromt hij lekker zwaar.

bij ver doortrekken ploft hij lekker;)

Terug
Naar boven