• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

MID INBOUWEN IN NIEUWE AUTO CORSA V6

Je kunt veel meer autos gebruiken, maar dan moet je zelf beetje kuntselen met hoe je het in je corsa krijgt, je kunt ook ide van de astra f gebruiken, die van de vectra, zafira en omega kan ook, maar zijn veel groter en vierkant.

Heb zelf ook zo'n alternatief scherm in m'n astra en is goedkoper dan een originele MID.

En daarbij krijgen de originele MID's allemaal last van pixel uitval.

Het alternatieve scherm komt trouwens uit Tsjechie en heeft mij in totaal 88 euro gekost, en kan je in verschillende kleuren combinaties krijgen en heeft meer opties idd.

dan word t wel een dure optie...ben ik eigenlijk niet van plan dacht dat ik een mid wel viel aan te schaffen voor rond de 20-50 euro

ivartje, heb je zonet een PM'tje gestuurd ;)

Dat alternatieve scherm is zeker ideaal. Als ik het goed begrijp is het gewoon een vervanger voor de bestaande MID? Mijn scherm begint langzamerhand ook pixeluitval te krijgen. Momenteel werkt de MID nog niet helemaal 100%. M'n motor(x12xe) en de MID snappen elkaar nog niet helemaal, dus dat moet dan eerst worden opgelost.

ideaal is het zeker.... maar wel duur 88 euro ongeveer....nouja wat is duur dat is waar maar ik vind het veel geld voor zomaar even een optie'tje inbouwen...daarom hopen dat ik er ergens 1 op de kop kan tikken 2dehands voor niet te veel geld,achja de wonderen zijn de wereld nog niet uit dus....

Is idd een vervanger voor de originele MID plug and play, het mooiste bij mij was dat ik m'n originele MID(heel af en toe pixel uitval) verkocht heb voor hetzelfde geld als dat ik de alternatieve kocht dus heeft het me niets gekocht.

En in jou geval even de boel in de gaten houden zal vast wel eens ééntje goedkoper aangeboden worden.

Weet niet of iemand hem al heeft gezien maar hierbij het topic voor het alternatieve scherm:

viewtopic.php?f=5&t=178945

btw wat is nou eigenlijk het probleem als ik een MID pak van een astra f?? dat het niet zo goed past als een astra G weet ik maar waarom eigk niet?? waar loop je dan tegen aan ??

Mvg Ivar

nou heb ik eindelijk een setje gevonden maar wel uit een astra f ! is dit wel passend te maken in een corsa b (zo orgineel mogelijk ogend) maar dit zit nog wel ingebouwd en moet dus nog uitgebouwd worden:

Mijn vraag wat hoor hier allemaal bij dit is wat ik zo begrepen heb:

Boordcomputer(MID) 32 pins + kabelboom eraan

lampencontrole unit??

koelvloeistofsensor??

ruitensproeiervloeistofsensor??

en oliesensor??

en om het af te werken een carphone koepel uit een astra g? (bestellen bij de dealer a la €15)

Opel nummer: 1234130

GM nummer: 90437813

wil alle opties werkend hebben! en heb tijd genoeg

Mvg Ivar

voor de olie sensor heb je ook een andere carterpan nodig he!!

remsensoren heb je ook nog nodig

gloeilampencontrole is een bitch om aan te sluiten

dit heb ik volgens wimv6 nodig:

MID 32 polig astra f met (blauwe)kabel eraan

Ruitenwisserhendel met knopjes met kabel eraan

telefoonkoepel astra g

Sensoren(met kabels eraan):

Peilsensor koelvloeistof

Peilsensor ruitensproeier

Lampcontrole unit

Rembloksensor

Oliepeilsensor dus MET carterpan?? of kan die sensor hieruit gedraaid worden uit de oude carterpan en op de een of andere manier in mijn carterpan verwerken??

En al die dingen die hierboven staan heb ik dan alles compleet van wat erbij hoort?

kwa tijd etc maakt het me niet uit is een leuke uitdaging :thumb

maar waarom is die lampencontrole-unit zo klote om aan te sluiten dan??

@ivartje wrote:

Oliepeilsensor dus MET carterpan?? of kan die sensor hieruit gedraaid worden uit de oude carterpan en op de een of andere manier in mijn carterpan verwerken??

maar waarom is die lampencontrole-unit zo klote om aan te sluiten dan??

voor de olie sensor heb je ook een andere carterpan nodig he!! :vertag

duidelijk genoeg toch? past niet op je huidige carterpan.

lampencontrole unit: veel veel veel draden die je moet aansluiten. met een duidelijk schema is het wel te doen.

De carterpan komt onder een 1.8 16v vandaan zou ik deze zo 1 op 1 uit kunnen wisselen dan??

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk

carterpan is niet 1 op 1 uit te wisselen maar wat je wel kunt doen is kijken of jou carterpan voorbereid is is die dat kun je zelf het gat boren en de draad tappen. Alle sensoren die je mist of niet kunt vinden kun je ook gewoon bij de mid doorverbinden, dan geeft die geen melding.

Dan heb je inderdaad de bovengenoemde sensoren nodig.

Tevens moet je een draad vanaf je toerenteller en vanaf je injectorsignaal naar je MID leggen om de verbruiksmeter werkend te krijgen.

Oke bedankt voor de info! We wachtten even totdat t binnen is gekome

Mvg ivar

Die remblok sensor die zitte natuurlijk vooraan maar zitte ze tusse de klauwen of??

Terug
Naar boven