@ivartje wrote:
pin 1 wit/groen: Tail or Dipped beam failure (deze moet naar me verlichtingscontrole kastje? alleen waar hoor hij dan daar weer op,op me controleverlichtingskastje? ivm werkend aan willen sluiten)klopt
pin 2 bruin/blauw: Coolant Level Switch- deze moet dan naar me kvs sensor(dus naar me kvs vat) ivm werkend willen maken? klopt
pin 3 blauw/rood: Engine Oil Level Switch- deze moet dan naar me oliesensor(dus naar carterpan) ivm werkend willen maken? klopt, wel andere carter nodig
pin 4 zwart/geel: Brake Switch output (melding of dat de handrem er nog opstaat?nee
) moet op 12v ignition dus moet hij dan op geschakelde + of constante +?geschakelde. zwarte draad
of kan ik hem ook op me handrem ergens aansluiten zodat dit werkt zoals het hoort (orgineel astra f CD )?nee
pin 5 zwart : fuse 7?? moet op Black on TID/DID Loom? dus neem aan op geschakelde +?? aangezien zwart altijd + is bij opel of ook op constante +?klopt, zwarte draad, geschakelde plus
pin 6 t/m 12= niks??klopt, word niet gebruikt
pin 13 bruin: moet op de -klopt
pin 14 bruin/wit: diagnose(hoef ik niet aan te sluiten op mid van een astra f) klopt
pin 15 bruin/rood: diagnose (t zelfde verhaal als hiervoor)klopt
pin 16 bruin/wit : reset button,Stalk (Stalk Common to ground?) dus deze ook op de - ??nee, aansluiten op je hendel
pin 17 bruin/rood: set button,Stalk (Stalk Common to ground?) dus ook op de - ??nee, aansluiten op je hendel
pin 18 blauw/zwart: fuel tank sender? moet op me tankmeter? (achterop de tellerklok,de koperen strips volgen en dan op de kabel waar ik op uit kom daarbij solderen?)klopt
pin 19: niksklopt
pin 20 blauw/rood: snelheidssignaal zit ook onder de tid,zelfde kleur draad toch?klopt, let op de draadkleur van het olie pijl. wel de juiste pakken
pin 21 zwart/bruin: fuel signal,zie tabel vd foto?? als ik daar dan kijk dan pak ik in de tabel het kopje van x14xe,x16xel,X16SZR aangezien x16xe bijna hetzelfde is toch? dan moet ik pin B12 hebben op me ecu (computer,aan de bijrijderskant onder het dashboard kastje en daarbij solderen) ??klopt
pin 22 blauw: buitentemperatuur,bijsolderen bij de tid (bij de tid is deze kabel ook blauw neem ik aan)klopt
pin 23 blauw/wit: zelfde verhaal als hierboven?klopt
pin 24 geel/rood: Brake pad wear sensors ( rembloksensoren) doorleggen naar moterruimte ivm met werken willen maken?klopt
pin 25 bruin/geel: Washer fluid level Switch (ruitensproeiervloeistof) doorleggen naar moterruimte ivm met werkend willen maken?klopt
pin 26 zwart/geel: Brake lamp check (remlicht check) dus naar me verlichtingscontrole kastje?klopt
dus:
rembloksensoren= pin 24 ?
oliepeil sensor= pin 3 ?
ruitensproeier= pin 25 ?
kvs (koelvloeistof) = pin 2 ?
deze kan ik naar de moter-ruimte leggen? ( ivm werkend aan willen sluiten)
verlichtingscontrole-module: pin 1 en pin 26 ?? die moeten daarnaartoe?
nu nog uitvogelen hoe ik dat dan daar weer op aan moet sluiten?? (op de module)
iemand miss daar een schema van? of miss iemand die het op zou kunnen zoeken in tis2000??
ik krijg hem bij mij helaas niet aan de praat vanwege een 64 bit versie van windows 8 en helaas hebben wij thuis allemaal 64 bit :jerry dus daar zou je me heel erg mee helpen :thumb
hoor graag weer van jullie! king:
de zwarte stekker die in je corsa zit moet je ook gebruiken, gewoon in de mid steken als je klaar bent