nou vandaag alles gecontroleerd dus de aansluitingen om de verbruiksmeter werkend te krijgen,nadat ik de instelling ohm meten op de multimeter heb ontdekt gelijk ook even doorgemeten of de kabels goed zijn en als ik 1 pen op de blauwe connector houd en dan de andere pin bij de tankmeter(blauw/zwarte draad),snelheidssignaal en pin 12 op de ecu houd dan piept ie dus de kabels zijn goed!
Plaatje bij het praatje:
tankmeter draad (gecontroleerd zit op de blauw/zwarte draad,5de pin van linkaf de onderste strip vd connector tellerbak) en piepte met controleren dus = goed!
snelheidssignaal zit bijgesoldeerd bij me snelheidssignaalkabel vd cruise-control en die blijft ook op snelheid en hij piepte ook tevens dus zit ook goed! (tis de kabel waar tape omheen zit en 3 kabels bij mekaar komen)
Ecu signaal (pin 12 op de ecu,en er is maar 1 kabeltje die eruit komt op de 2 connectors bij pin 12 en daar bij gesoldeerd) tevens piepte hij met controleren
niet heel erg goed te zien maar hij zit op deze connector ( als het ecu kastje erin zit de rechtse connector als je ervoor zit/kijkt):
het groen/rode kabeltje dat is me ecu signaal
tevens omdat alles goed is kwa kabels heb ik besloten om de diagnose kabels eraan te solderen en die heb ik nu gelegt tot me zekeringkast,hier steken ze nu uit heb tevens een OBD stekker vd sloop gescoord (10 pins) maar mijn vraag was nu,hoe sluit ik die OBD stekker aan op de diagnose kabels?? aangezien alles zit aangesloten zoals het hoort en hij nog steeds niet werkt (geeft ook geen check signaal aan dus geen meldingen ,d8 miss heeft t er iets mee te maken,dat de verbruiksmeter niet werkt maar is ook niet) wou ik hem graag uitlezen misschien kom ik dan meer te weten??
zou dan toch de MID kapot zijn anders?? lijkt me echt sterk....
dit is het filmpje die ik kreeg van de verkoper en zo te zien werkt hij hierop gewoon dus wat doe ik nou eigenlijk verkeerd?? moet ik hem misschien resetten?? (ivm verkeerde waardes en daarom de foutmelding F??)
Dit is het filmpje van de verkoper! zoals je hoort loopt de moter en geeft de MID geen standaard waarden af (zoals bij mij voor het starten zoals 40 ltr benzine per 100 km en 40 ltr per uur)
[youtube:wtkdcd7y]
hoop wat te horen
btw heb nu de zwart/witte draad en de geel/zwarte draad van de interval optie vd ruitenwisser bij mijn ruitenwisserdraad gesoldeerd en hij werkt nog steeds niet maar het relais vd omega zit er wel in??
Mvg Ivar