• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

MID INBOUWEN IN NIEUWE AUTO CORSA V6

@sjoerdie: ja klopt ik ben 'wetend' kleurenblind haha!

dit kon ik vinden in de duitse beschrijving vd MID inbouwen en dan gaat dit stukje over de 10-polige stekker(helaas ben ik erg slecht in duits misschien dat jullie er wat van snappen):

Foto-6D4FUTLG-D.jpg

en hier de link als het onleesbaar is:

http://www.google.nl/url?sa=t&r...H7_gCzTrCgyFE6Sg&bvm=bv.44158598,d.d2kurl" onclick="window.open(this.href);return false;

bladzijde 12 daar word er over de 10-polige stekker gesproken maar zoals ik zei mijn duits is erg slecht!

gr

@ivartje wrote:@Oenatje: thnx !! voor de moeite ! tankmeter en snelheidssignaal zitten ZOIEZO goed!! had tamiya ook al een P.M gestuurt dus hopelijk reageert hij hier ook nog aangezien hij het pas geleden nog werkend heeft gemaakt in een corsa b!

@Haasje17: thnx! voor de moeite!

Dit is de OBD stekker die ik hier heb liggen!

Foto-CV4Q3RWB-D.jpg

Foto-D6A4AEQ7-D.jpg

Foto-UKQBY8LX-D.jpg

dit zijn de kleuren die eruit komen:

2 x bruin (massa ?)

geel/rood

en rood/wit

hierbij jou schema voor het aansluiten van de OBD stekker:

Foto-N3XIC8T7-D.jpg

als ik het goed begrijp volgens jou schema:

A:massa (wel aansluiten

B:engine ecu (niet nodig)

C:automaat (niet nodig)

D:benzine meter (niet nodig)

E:moterstorings lampje (niet nodig)

F:geschakelde + (wel aansluiten)

G:data kabel (niet nodig)

H:ride control (niet nodig)

J:traction control (niet nodig)

K:abs (niet nodig)

en ik moet volgens jou schema A & B aan elkaar solderen,maar is dit tevens van toepassing omdat ik alleen me MID ermee uit wil lezen??

waar ik de massa en de + nu moet op aansluiten is me geheel duidelijk maar welke letters moet ik nou me diagnose kabels vd MID aansluiten? (er komen 2 draden vanaf,bruin en bruin/wit)

gr

A en B niet aan elkaar solderen, staat in het plaatje, maar dat is als je de paperclip uitleesmethode wil toepassen op je ecu.

@Haasje17 wrote:En je moet dan ergens diagnose draad aan hangen. Ik vermoed aan B of G

ik was net de duitse uitleg aan het lezen daar word alles uitgelegd over het aansluiten vd 10 polige-OBD,heb t linkje in de vorige reactie erbij gezet op bladzijde 12 staat het,alleen mijn probleem is ik kan bar slecht duits en tamiya (die het al eens aan heeft gesloten heeft nog niet gereageerd)

gr

Snelheidsmeter pulsen zouden aardig overeen moeten komen.

De F Kan veroorzaakt worden door een verkeerd info signaal van bijvoorbeeld de injector of een andere sensor.

Iedere motorcomputertype werkt weer met andere waarden en spanningen.

Willem

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

@Oenatje wrote:ja dat snap ik maar pin 11 op de blauwe stekker, waarop heb je die vastgemaakt?

pin 11 die heb ik nergens op vastgemaakt want die was loos op de blauwe connector

@GOGOGO_1555 wrote:

Volgens deze site zou hij op D moeten komen

helaas is het voor mij net chinees,snap er helemaal niks van en wat moet dan op D komen 1 vd diagnosedraden of (en welke kleur) ?? maar dan moet ik er nog 1 ergens op aansluiten

@wim-v6 wrote:Snelheidsmeter pulsen zouden aardig overeen moeten komen.

De F Kan veroorzaakt worden door een verkeerd info signaal van bijvoorbeeld de injector of een andere sensor.

Iedere motorcomputertype werkt weer met andere waarden en spanningen.

Willem

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

info signaal dus ( snelheidssignaal,tankmeter zitten zoiezo goed,de kabels aan de ecu zit volgens het schema hiervoor gepost) dus dat moet goed zijn ! (als teminste het klopt wat gezegt word waar op aan te sluiten op de ECU )

sensoren die geven geen meldingen/check want alles ligt aan de massa behalve 1tje de geel/zwarte vd lampencontrole dus krijg geen meldingen

gr

je mid moet zowiezo werken, heeft niks met je obd stekker te maken.

wat ik lees op de link die ik gaf:

je moet op pin b12 van de ecu een verbinding maken, die zit er standaard niet. naar pin 21 van de x20 stekker (mid)

alleen de astra 1.6 ecu heeft die aangesloten.

@Oenatje wrote:bruin/wit op G

bruin/rood op D

Thnx !!! :thumb bedankt voor de moeite!! ;)

dus :

A: massa

D:bruin/rood

F:geschakelde +

G:bruin/wit

de rest NIET aansluiten

:thumbup :thumbup

@sjoerdie wrote:je mid moet zowiezo werken, heeft niks met je obd stekker te maken.

wat ik lees op de link die ik gaf:

je moet op pin b12 van de ecu een verbinding maken, die zit er standaard niet. naar pin 21 van de x20 stekker (mid)

alleen de astra 1.6 ecu heeft die aangesloten.

vandaar dat ie :angel godverdomme :angel niet werkt dan!! maar er staat nergens een B aangegeven op de connectors! want daar heb ik nog voor zitten zoeken!! dus weet niet of ze de linkse of de rechtse connector (als je ervoor zit/kijkt) bedoelen dan?? en dan het voorste rijtje kabels (als je ervoor zit/kijkt of het achterste rijtje?? en als daar een nieuwe pin moet komen dan zal ik even langs de sloop moeten dan om een pinnetje te scoren om erin te zetten!

@sjoerdie: thnx!! (stom dat me dat niet opgevallen is.....mja dit is een andere handleiding)

Foto-YVXF44GV-D.jpg

op de foto is nu de situatie! ,hij zit in het voorste rijtje (3de kabel van rechts naar links op de eerste connector die je ziet) ,maar hij moet dus aan de rechtse connector(zelfde als nu) maar ipv het voorste rijtje naar het achterste rijtje toe? (tegen de buitenkant aan zeg maar) en dan moet ik op pin12 een nieuwe pin erin steken en daarop aansolderen??

zo zie je maar dat als iemand even meekijkt en 'out of the box' kijkt nog veel kan betekenen!!

@ivartje wrote:@Oenatje wrote:bruin/wit op G

bruin/rood op D

Thnx !!! :thumb bedankt voor de moeite!! ;)

dus :

A: massa

D:bruin/rood

F:geschakelde +

G:bruin/wit

de rest NIET aansluiten

:thumbup :thumbup

ja, alleen kun je hem dan uitlezen als je het contact aan hebt

ja in pin 12 een nieuwe pin zetten,

dus even op de sloop ofzo een stekker afknippen, zodat je et juiste klemmetje hebt.

je kunt de klemmetjes uit de connector halen met een heel klein schroevendraaiertje, zit een (of 2) weerkhaakje aan, die even naar binnen buigen.

en de cijfers staan op de stekkers, dus pin 12 vinden is niet moeilijk

@sjoerdie thnx! Das duidelijk ga vd week dat even veranderen dan en dan gelijk de diagnose maken aan de OBD!!! Alsnog bedankt! Kon t echt niet vinde

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk

jaa ik zal waarschijnlijk donderdagmiddag naar de sloop gaan en miss donderdagavond of zaterdag even veranderen/maken,

laat t nog weten! :thumb

Terug
Naar boven