• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mijn ascona b sport project

Zo hey, dat is geen half werk aan de motor.

Ziet er super uit.

Dat zandstralen wil ik ook gaan doen thuis, jij veegt gewoon de boel weer bij elkaar om weer her te gebruiken?

En gewoon met zon goedkoop pistool lijkt me?

Mn compressor is groot zat, weet alleen nog niet welk pistool ik wil kopen.

@Fearless wrote:Zo hey, dat is geen half werk aan de motor.

Ziet er super uit.

Dat zandstralen wil ik ook gaan doen thuis, jij veegt gewoon de boel weer bij elkaar om weer her te gebruiken?

En gewoon met zon goedkoop pistool lijkt me?

Mn compressor is groot zat, weet alleen nog niet welk pistool ik wil kopen.

Ja inderdaad, ik heb het bij van cranenbroek gekocht en ik denk +- maar 5 euro of zo iets.

Ik ben er tevreden over , alleen moet je wel veeeeel geduld hebben want het gaat er traag.

Zoals je zegt , ik neem de uiteinde van het blauwe samen zodat het zand op een hoopje komt te liggen en het goed kan opscheppen om te herbruiken, let wel op je kan het maar 2 keer doen en dan is het best dat je nieuw zand gebruikt.

Je heb mazzel dat je een zware compressor hebt, ik heb 2 compressors aan elkaar gekoppeld om constant genoeg druk te hebben om te stralen.

Veel succes als je er gaat aan beginnen, gaat best goed hoor alleen tijdrovend, 5 uur heb ik over mijn motor gedaan.

@billathome wrote:@kendirven wrote:1 woord : ONGELOOFELIJK!! :thumbup

Zo moeilijk is dat niet dat kan jij ook mits je een beetje handig bent.

moeilijk misschien niet, maar je moet het wel kunnen en willen kunnen.

ik zeg.. een ZEER net stukje werk wordt hier geleverd.

Respect! en super gaaaf !

@Ghanz wrote:@billathome wrote:@kendirven wrote:1 woord : ONGELOOFELIJK!! :thumbup

Zo moeilijk is dat niet dat kan jij ook mits je een beetje handig bent.

moeilijk misschien niet, maar je moet het wel kunnen en willen kunnen.

ik zeg.. een ZEER net stukje werk wordt hier geleverd.

Respect! en super gaaaf ![/quote

Als je het goed wilt doen is dit de weg die moet bewandelen.

BILD4145-1.jpg

De aller eerste meeting met de ascona toen hij juist rijklaar was maar nog niet bestickerd.

De meeting was in Belgie (Hechtel) limburg.

BILD4150-1.jpg

BILD4157-1.jpg

Met de motorkap open waren er wat kijklustigen :D .

BILD4417-001.jpg

zo staat hij er nu bij.

BILD4416-1.jpg

BILD4415-1.jpg

BILD4413-1.jpg

BILD4203-1.jpg

BILD4088-001.jpg

Zo dat waren de foto's allemaal.

Meer foto's als ik mijn zetels ga laten overtrekken , als ik het originele stof gavonden heb tenminste.

Dat zou nog een tijdje kunnen duuren, maar ik heb geen haast en mijn geld is ook bijna op :jerry .

PS.

Als er mensen zijn die intresse hebben in een set sport stickers zoals mijn ascona er nu bij staat , laat u mij maar iets weten, ik heb er een paar laten maken en ze zijn perfekt magemaakt op de originele stickers , omdat de kleefkracht van de originele stickers niet goed meer was heb ik ze laten namaken.

Nogmaals bedankt voor de mooie reakties allemaal.

Nu heb ik een klein olie lekje aan mijn versnellingsbak (4 bak) vastgesteld,de oude asdichtingen lekte niet toen ik de bak gedemonteerd heb, maar nu heb ik toch een heel klein lekje.

Heeft iemand hier op het forum een adres waar ik een nieuw revisie set kan bestellen voor een 4 bak ?

Terug
Naar boven