• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Astra en ik..

1000 euro???

ja bij de garage ja haha

as je niet veel rijd kun je voor 2e hands banden op de loop gaan, vaak rond de 25 euro p/s

stabelisatie stangen kosten ook niet zo heel veel.

las werk zou heet meste kosten, maar wie weet weet iemand in je buurt wel wat (beunhazers zijn vaak veel goedkoper)

achter uit rij probleem kan ook nooitt veel wezen

de remleidingen zijn ook de grootste kosten niet.

gewoon ff een beunhazer in je buurt zoeken, denk dat je nog geen 300 kwijt bent. (ligt veel aan het laswerk)

Ja dat ist probleem, ik weet die niet te vinden :) dat de garage veel meer vraagt snap ik ook wel maar ik sta NU voor een keuze dat ik moet beslissen of ik hem laat maken of niet.

Hoe gaat dat in zin werk dan als ik het ergens anders laat doen? ik kan hem toch niet naar huis rijden nu als hij afgekeurd is?

ik heb werkelijk geen idee dit is voor het eerst dat ik met een afgekeurde auto te maken heb

je heb de auto vandaag voor de apk gehad?

dan mag je de auto sowieso naar huis rijden hoor, als je hem zelf wil maken moet je dat ook ja ;)

door gaans is het zo dat je 2 weken de tijd hebt om de auto klaar te maken, dan kost het opnieuw keuren niks.

na die 2 weken zou je weer opnieuw de apk kosten moeten betalen.

je kan hier wel een topic openen met bijvoorbeeld als titel.. monteur gevraagd regio...??

krijg je vast wel reactie, en scheelt je een hoop geld.

persoonlijk zou ik het eens proberen via het forum, wie niet waagt wie niet wint.

hier staan er ook wel ene paar tussen, weet alleen niet als dat in je regio is.

buysell/index.php?mode=cat&id=20

Remleidingen na 18 jaar zijn helemaal niet gek; als je na ga dat je dorpels vorig jaar al om aandacht schreeuwden.

Heb je de schade eigenlijk al laten maken :?:

Dan is het een vergelijking maken tussen: the good&Bad

Ik heb zelf van oktober 2002 tot juni dit jaar in een Astra-F gereden; zelfde kleur als de jouwe.

In die tijd heb ik hem van 100.00km naar de 350.000km gestuurd.

Maar elk jaar de laatste tijd waren er wel weer dingen voor de APK. Zo heb ik vorig jaar nog (samen met mijn buurman met startende garage) de remleidingen vervangen en de dorpels gefixt.

Ik had echter een storing in de motor die ikzelf (met beperkt kapitaal) niet kon oplossen. Dus toen heb ik ook de knoop moeten door hakken: Houden of iets anders. Omdat ik een betrouwbare auto "nodig" heb om naar werk te komen was het voor mij de beslissing om de Astra-F weg te doen. Ik vind het nog steeds jammer dat ik hem weg deed. (hij is wel rijdend 3x gesignaleerd door mijn familie) maar toch.

Nu rij ik dus sinds juni in een Astra-G uit 2003 waar ik eigenlijk ook wel heel gelukkig mee ben.

Als ik het denk is het vooral het sentiment, omdat het je eerste auto is.

Ik heb dat zelf ook naar mijn eerste auto. Dat was de Opel Kadett van mijn forum plaatje.

gr

Marcel

succes met je beslissing. :thumb

De schade van de aanrijding heb ik nooit laten maken, ik heb met een boenmachine de krassen weg kunnen halen doordat dit voornamelijk de lak van de andere auto was gelukkig!

ik had mijzelf voorgenomen als hij dit jar door de keuring zou komen dat ik opzoek zou gaan naar andere onderdelen om de deuk weg te kunnen halen maar dat is dus ook niet meer nodig.

het is inderdaad voornamelijk de liefde die in deze auto zit, mensen om mij heen vragen zich al jaren af waarom ik nog in zo'n oude bak rijd en misschien denk ik er over een jaar wel net zo over...tis alleen zo moeilijk afscheid nemen ook al wist ik stiekem al dat het dit jaar of volgend jaar zou gebeuren vanwege de roest en na die aanrijding ook :roll:

De auto is in geld niks meer waard denk ik...puur gebasseerd op schade, jaartal en km's... ik heb er niet eens naar gevraagd aan de telefoon vanmorgen :shock: denk dat het gewoon einde verhaal is... of is dit nog een mooie klus auto voor de doe-het-zelf ers?

oude bak?

ik zie mijn f niet echt als oude bak.. ook al is ie niet jong.

om een oude bak te rijden pak ik mijn kadett wel :P

onthoud wel dat je nu weet wat je aan je auto hebt.

je weet nooit wat je weer krijgt natuurlijk.

met wat pech koop ja andermans rommel.

als jij je vertrouwd en op je gemak voelt met deze "oude bak" en hij heeft je verder nog nooit in de steek gelaten zou ik er toch nog eens een nachtje over slapen ;)

buiten dat doe ik een auto al niet weg omdat mensen om mij heen vragen waarom ik een oude bak rijd ;)

Als jouw buurman een grotere LCD tv koopt dan jij; neem jij dan een nog grotere :?:

ter vergelijk.. ik kijk nog steeds naar een 55cm beeldbuis TV.

gr

Marcel

jep.. zo bedoelde ik dat iook ja haha

heb hier ook nog zo oude staan met zo grote toeter aan de achterkant.

ding werkt nog perfect, zou niet weten waarom ik hem weg moet doen.

met een auto werkt dat het zelfde, alleen die heeft wat meer onderhoud nodig ;)

ja...zolang die het doet,doet ie het ja :D maar als een tv veel reparatiegeld zou gaan kosten of steeds meer gaat mankeren zou ik hem toch wegdoen :D

ik heb net contact gehad met de garage en ze zeggen dat hij ongerepareerd nog maar 100/150 waard is... :wtf

repararen bij hun is ook geen optie, we wonen net een maand in ons nieuwe huis wat nog aangekleed moet worden dus dat geld kunnen we ook wel beter gebruiken...

ik zit nu echt een beetje in een panic fase :hmmz

dat is de sloop prijs ja, 150 max.

als een tv kapot is doe je die weg, neem je de moeite niet voor om te laten maken.

stel je voor het kost je 300 om de astra klaar te laten maken bij een beunhazer.

wat voor JONGERE auto kun jij voor dat geld kopen met apk?

ik zou eerst eens uitzoeken wat het kost om de astra klaar te laten maken bij een beunhazer ;)

voor 300 zou ik het meteen doen maar ik weet niet hoe ik dat in zn werk zet.

en ik weet niemand die dit kan doen dus dan houdt het op ;)

geen airco helaas....

bestaat er een topic op deze site waar ik kan kijken of er interesse is voor onderdelen?

hoe ik er ook vanaf wil ik krijg bij de garage net oveel als bij de sloop dus misschien kan ik anderen dan nog helpen met onderdelen?

de automaatbak bijvoorbeeld,staat wel 235.000 ongeveer op de teller maar hij schakelt nog als een tierelier en alles werkt. dashboard, kmteller,bedienings knopjes, stoelen, deuren, antenne (2jaar oud, wel een originele) dashboardklepje noem maar op :)

alles ziet er nog bijna nieuw uit van binnen :D

als ik jou was zou ik eens een bericht op het forum zetten om te zien als er iemand is die bij e in de buurt zit om hem te maken.

in onderdelen verkopen is wel leuk, maar onthoud wel dat je hem dan niet aan de straat kan laten staan, je moet je kenteken opsturen, een auto zonder kenteken mag niet aan de straat staan, dus hoop dat je een plaats heb waar je hem dan kan stallen ;)

Ik denk dat je dit nooit voor 300 kunt laten maken.... dan ben je toch echt een goeie.. voor het geld wat het kost om te repareren koop je een andere f of wat anders.

Sent from my GT-P5210 using Tapatalk

287gc2q.jpg

1zcixpz.jpg

flzo7p.jpg

De laatste foto's....

Helaas heb ik op 16 december afscheid moeten nemen en heb ik hem bij de garage achtergelaten met de belofte dat hij echt naar de sloop zou worden afgevoerd.

ik heb de de dagen erna echt wel verdrietig gevoeld... het was een fijne auto :wub

ik denk weer een astra maar dan uit 2002/3 ofzo...

Ik wil eigenlijk exact dezelfde ruimte weer, lekkere kofferbak en een auto met een ''neus'' en een ''kont''

en dan ook nog zo licht mogenlijk omdat ik gierig ben als het om wegenbelasting gaat, automaat.. 5deurs en verder wat snufjes wat tegenwoordig wel normaal is.. airco elec.ramen ect...

er zijn alleen 2 problemen, ik moet de komende maanden aan beide polsen geopereerd worden (stuk voor stuk) en het beginnende budget wat voor de nieuwe auto was bij de dierenarts ingeleverd voor een zieke kat :shock:

dus voorlopig geen auto :thumbdown maar ik heb wel een halfjaar de tijd om rond te kijken :thumbup

Terug
Naar boven