• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Astra G en plannen

@Dolby wrote:Je Airbag lampje blijft branden. Heb je het kunnen resetten of blijft de airbag lampje nog steeds branden?

Leuke updates heb je daar. :thumb

Deze heb ik al eens laten resetten door de Opel dealer, 2 weken daarna ging hij weer branden. sindsdien genegeerd. Kan dit kwaad?

Belangrijker: werken mijn airbags op dit moment?

Thanks! Hopelijk kan ik met mijn topic een aantal mensen dat laatste zetje geven om ook met hun Astra aan de slag te gaan. Alles wat ik kan, kan iedereen namelijk daar ik echt twee onwijs linker handen heb. :D

@Rob-Epe wrote:Klapmechanisme bijrijdersstoel repareren.

Aan de onderkant vd achterkant van de stoel even voelen en met beleid trekken/dwingen...

Zijkanten haal je dan ook zo los... Met een soort splitpennen zit het weer aan de binnenkant vast.

Ook zo los te halen.

Je zult snel een gebroken kabel zien. Zelf heb ik deze dmw een kabelmof doorgekoppeld aan de nog hele kabel.

Werkt hier al 1,5/2 jaar goed.

Het probleem is iets groter helaas. Heel het hendel mechanisme ligt er namelijk uit. Zal er vandaag of morgen een foto van maken.

Gisteren op eBay even nieuwe tellerringen besteld die je vast klikt ipv lijmt. Ook een Carbon Fibre plate gekocht voor mijn Tacho. Dit gecombineerd komt er zo ongeveer uit te zien:

7y3u5uqa.jpg

Plaatje geleend van Ebay.

Dit zou bijna alle lijmresten moeten afdekken. 8-)

Iemand een idee hoe ik dat stukje onder de kilometerstand zwart zou kunnen krijgen?

Zou iemand mij ook nog kunnen bevestigen of ik het juist had over de stand van mijn recirculatie klep? Mijn auto beslaat nog steeds namelijk als ik de airco uitzet.

Zo vandaag weer even aan de slag gegaan met mijn Astra.

Als eerste mijn tacho uitgebouwd en het lampje die het niet deed vervangen.

Daarna de carbon fiber afdekplaat geplaatst samen met de nieuwe chromen tellerringen. Deze druk je eenvoudig erin en dan zitten ze muurvast. Veel beter dan zelf met secondenlijm aan de slag te moeten.

hahemaqa.jpg

Het eindresultaat! 8-)

Hierna aan de slag gegaan met het plaatsen van een nieuw spiegelglas aan de linker kant. Zit nog niet 100% zoals die zou moeten zitten. Binnenkort dus maar even door een garage laten fixen.

je8ydyqa.jpg

Mijn OPC style grill vervangen door eentje met Opel Logo en een chromen rand. Staat toch net wat beter vind ik.

veje8ana.jpg

Vervolgens mijn Insignia sproeiers geïnstalleerd. Dit ging verrassend makkelijk. Helaas geen foto gemaakt van het mooie eindresultaat.

Daarna de resterende teksten op de kont van mijn Astra verwijderd. Föhn van mijn vriendin erop, flosdraad er achter en ze kwamen er van af. Vervolgens een hoop gepriegel met mijn nagels, spiritus en een doek maar het eindresultaat mag er wezen.

uduqemuj.jpg

Tenslotte mijn auto van binnen en van buiten volledig schoon gemaakt.

- Gestofzuigd

- Ramen met Poorboys Glass Cleaner gedaan

- Gewassen

- Behandeld met een Clay-kit

- In de wax gezet

- Voorruit opnieuw met Rain-X behandeld

e4amezez.jpg

abu4u7ab.jpg

Van 11:30 tot 18:30 continue bezig geweest. Ben kapot! :lol:

Ik heb geleerd dat het volledig detailen van een auto niet echt mijn ding is. Is gewoon ontzettend veel werk om te doen. Zeker als je bedenkt dat ik eigenlijk ook nog had moeten glazen, mijn trimms nog had moeten doen en mijn velgen met een waxsealant had moeten behandelen.

Volgende keer breng ik hem weg naar een detailer voor een volledige beurt. Wassen blijf ik uiteraard wel gewoon zelf doen. Hierdoor staat een foamlans nog hoog op mijn verlanglijst. 8-)

Zo.... heel verhaal! :lol:

Pas op met het aanschaffen van carclean spullen, want voor je het weet zit je hele kofferbak vol met die dingen. :jerry (spreek uit ervaring)

Gr.

@turbootje wrote:ziet er goed uit :thumbup

Thanks!

@Shane_Astra_g wrote:Pas op met het aanschaffen van carclean spullen, want voor je het weet zit je hele kofferbak vol met die dingen. :jerry (spreek uit ervaring)

Gr.

Te laat! :shock: Haha!

Mothers Gold Clay Kit

Poorboys World Glass Cleaner

Poorboys World APC

Poorboys World Natural Look Dressing

Dodo Juice Born to be Wild Shampoo

Mijn kleine collectie tot dusver. Verder op de wensenlijst staan:

Poorboys World Wheel Sealant

Poorboys World White Diamond

Poorboys World Quick Wax Plus

Poorboys World Bird Sh#t Remover

Poorboys World Spray and Wipe

Collinite Pre-Wax Cleaner No. 840

Monello - Lancia Foam Kit

Monello - Artico Magico Snow Foam

Krat voor vervoer

Het is weer weekend dus ik heb weer een paar dingetjes aan mijn Astra kunnen doen.

Eergisteren bij GM-tuningparts instaplijsten en wind deflectors besteld.

darysyge.jpg

7y7uhyry.jpg

Hierna de wind-deflectors geïnstalleerd.

Hier ben ik wel eventjes mee bezig geweest daar mijn safety feature van mijn raam vervelend deed. Deze "nam waar" dat er iets tusssen het raam en zat er wilde daardoor niet sluiten.

9a7ygy3y.jpg

equ7ene4.jpg

Gelukkig sluiten de ramen nu zonder problemen en ziet het er ook nog eens goed uit! :agent

Vervolgens mijn rechter buitenspiegel voorzien van een Opel decal.

ve4ara6y.jpg

a6ybutug.jpg

Als laatste gecontroleerd of mijn Astra voorbereid is op mistlampen: jawel!

Het kabeltje voor de linker zat keurig weggewerkt achter mijn bumper. Vervolgens mijn zekeringkast bekeken en deze mist, zoals ik al had verwacht, nog een relais op plaats 6 en een zekering op plaats 12.

Gelijk mistlampen besteld via winparts en ik ben van plan om van de week even naar de sloop te gaan voor het relais, het zekeringentje en misschien nog een lichtschakelaar met beide mistlampen knoppen.

Gaat weer een mooi avontuur worden! :mrgreen:

Als jij je mistlampen werkend wilt hebben zul je inderdaad ook de Lichtschakelaar nodig hebben...

waarschijnlijk heb je nu enkele knops in zitten...

welk bj is je auto..?

@marijnl1988 wrote:Als jij je mistlampen werkend wilt hebben zul je inderdaad ook de Lichtschakelaar nodig hebben...

waarschijnlijk heb je nu enkele knops in zitten...

welk bj is je auto..?

Bouwjaar 1998. Ik heb idd zo'n lichtschakelaar nodig. Even op de sloop kijken of ik er een kan vinden of anders via marktplaats.

@Martijn17 wrote:hoe kom je aan die Opel decal ???

Ebay:

http://www.ebay.co.uk/itm/140997243056

Inclusief verzending rond de 6 euro en dan krijg je er 3.

@Mr.F wrote:mistlampen had ik ook ingebouwd in mn astra g, inderdaad zo gebeurd als het voorbereid is.

Het plaatsen van het relais, de zekering en het vervangen van de lichtschakelaarunit moet geen problemen opleveren. Ik kijk nog wel op tegen het demonteren van en het "zagen" in de bumper.

Daarnaast heb ik nog niet kunnen vinden hoe ik de mist lampen aan de bumper moet vastmaken. Heb ergens gelezen dat dit met schroeven en zogenoemde speednuts moet maar heb nog geen duidelijke voorbeelden hiervan gevonden.

Vandaag een pakketje binnen gekregen met daarin mijn kachelringen. Deze gelijk maar even gemonteerd.

e45a42f81a8f69e4f16a8760bebcb4b3.jpg

Voor de rest heb ik alles in huis om aan het project "mistlampen" te kunnen beginnen. Nu alleen nog even wachten tot aankomend weekend. :)

Als ik me niet vergis kan je bij winparts een voorbumper voor rond de 40euro krijgen met gaten voor mist lampen er in.

Even een schade bedrijf je opzoeken die hem voor een leuk bedrag in de goeie kleur wilt spuiten en je bent klaar.

Geen gehannes met zagen en montage etc.

Je ouwe bumper kwak je op marktplaats neer en dan verdien je weer wat terug.

Op de sloop kijken voor een 2e hands nette bumper is natuurlijk ook een optie (kleur is volgens mijnz147 of z157)

Zou zelf niet in een goede bumper gaan zagen!

Vandaag moest mijn Astra APK gekeurd worden. Op 2 kleine dingentjes na goed door de keuring gekomen! We kunnen er weer een jaartje tegenaan!

Voor de keuring de auto even goed van binnen en buiten schoongemaakt. Visueel zag ze er in ieder geval top uit!

bf6b504b23655b5a4d6ff83b669cc856.jpg

Van buiten gewassen van top tot teen en de velgen met Poorboys World Wheel Sealant in de wax gezet.

5fbaf0b263a152ffd642effd16d701d4.jpg

Motorruimte waar mogelijk schoongemaakt.

cc10a4f013709deac32014707a2e0577.jpg

Binnenkant schoongemaakt en alle kunststof onderdelen in de dressing gezet.

bceea4acfae3d284c36aeb0f0c47d437.jpg

Nieuwe velours automatten gekocht.

9e8fa50ba7d9c64a4145458580120248.jpg

Lijkt me duidelijk! Haha

Met de keuring achter de rug kan ik nu aan de volgende projecten beginnen:

- Mistlampen

- Pook- en handremhoes vervangen

- Derestrictie airbox

- Distributieriem + waterpomp

Let the games begin!

Deze zaterdag de tijd genomen om mijn pook- en handremhoes vervangen.

Nieuwe hoezen besteld bij hetecoauto vanwege de "perfecte pasvorm"..... nou niet dus.......

Eerst begonnen met het demonteren van de verschillende onderdelen.

d75cab2134e55b590cda88814e1fc046.jpg

29fd1f612ba3e457743ecc97ef4fc128.jpg

Demonteren en alles terugbouwen is voor een leek prima te doen.

aece3879e505d1892f3d3ac99a8e3d74.jpg

Zo zag de pookhoes eruit.

Begonnen met de handremhoes daar deze het makkelijkst zou zijn. De pasvorm van de nieuwe hoes was echter dramatisch.

b75004946fe8d6ee48c73d9e5ce16209.jpg

Stukje moeten inknippen voordat hij ongeveer zat zoals het zou moeten.

Daarna de pookhoes gedaan, dat ging een stuk gemakkelijker.

25307e5e03e928da3c1a7c83307438fe.jpg

a79557e9fb58d75f6b96c41e03cd35ec.jpg

Enige euvel is dat hij tijdens het rijden omhoog kruipt. Nog even kijken naar de tiewrap of die wat strakker aangetrokken kan worden.

Het eindresultaat:

9976843cd7837250f87bf95dce351d34.jpg

Niet 100% tevreden maar it shall do.

@Melvin-Opl wrote:Waar heb je de vloermatten gekocht als ik vragen mag?

Ik heb ze bij Hetecoauto.nl gekocht.

Tip: Als je hem daar gaat kopen kies hem dan zonder hak stuk want deze is bij de mijne lelijk bevestigd. Je kan het gedeeltelijk zien op de laatste foto van mijn vorige post.

Ik ben nu aan het rond kijken voor nette irmscher matten.

Ik rij vanochtend weg en na 300 meter gaat het motormanagement lampje branden en houdt hij in bij gas geven. Leek wel of hij veel vermogen kwijt was.

Gelijk bij de Opel Dealer achter gelaten, nu hopen dat het niets ernstigs is. :cry:

Terug
Naar boven