• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn blauwe B + werkzaamheden!!!

[rquote=1875077&tid=142729&author=ckad]Hechting is niet zo goed op zinkspray. Waarom laat je ze niet poedercoaten? Of kleurzink bij thielco. Daar doen overigens ook poedrcoaten.[/rquote]

Ik begreep dat poedercoaten achteraf niet bij te werken is als je beschadigingen hebt en het moet ook allemaal niet teveel kosten dus vandaar even alles op een rijtje zetten.

[rquote=1875084&tid=142729&author=Stender]Verbreden en stralen voor vier velgen kost €130,-? Da's niet veel![/rquote]

Ik las ergens dat hij voor die prijs voorheen het spul ook nog in 1 kleur spoot maar daar heeft ie jammer genoeg geen tijd meer voor.

[rquote=1875084&tid=142729&author=Stender]Verbreden en stralen voor vier velgen kost €130,-? Da's niet veel![/rquote]

Ik las ergens dat hij voor die prijs voorheen het spul ook nog in 1 kleur spoot maar daar heeft ie jammer genoeg geen tijd meer voor.

Bij poedercoaten wordt de lak op het staal gebakken. Hierdoor heb je (mits het goed gebeurt) en erg goede hechting waardoor de velg niet snel zal beschadigen.

Het is wel zo dat zodra de velg beschadigds is er vocht tussen laklaag en velg kan komen waardoor de velg onder de laklaag kan gaan roesten.

Als het niet te veel mag kosten is een spuitbusje misschien het beste. Anders je vrachtwagen chauffeur even vragen, wellicht heeft die connecties bij thielco zodat het voor weinig kan.

Bij poedercoaten wordt de lak op het staal gebakken. Hierdoor heb je (mits het goed gebeurt) en erg goede hechting waardoor de velg niet snel zal beschadigen.

Het is wel zo dat zodra de velg beschadigds is er vocht tussen laklaag en velg kan komen waardoor de velg onder de laklaag kan gaan roesten.

Als het niet te veel mag kosten is een spuitbusje misschien het beste. Anders je vrachtwagen chauffeur even vragen, wellicht heeft die connecties bij thielco zodat het voor weinig kan.

Dat laatste bedacht ik me ook zojuist.

Heb ook maar even een mailtje mbt poedercoaten naar Thielco gestuurd. Wrschijnlijk kan ik vanavond de velgen al naar Weert brengen.

Dat laatste bedacht ik me ook zojuist.

Heb ook maar even een mailtje mbt poedercoaten naar Thielco gestuurd. Wrschijnlijk kan ik vanavond de velgen al naar Weert brengen.

Heb onder mijn auto tijdelijk gespoten ATSjes zitten. Het ziet er wel mooi uit maar het is minder stevig dan poedercoat.

Heb onder mijn auto tijdelijk gespoten ATSjes zitten. Het ziet er wel mooi uit maar het is minder stevig dan poedercoat.

[rquote=1875099&tid=142729&author=Stender]Heb onder mijn auto tijdelijk gespoten ATSjes zitten. Het ziet er wel mooi uit maar het is minder stevig dan poedercoat.[/rquote]

je hebt een U2U ivm verlagingsveren die je zoekt.

[rquote=1875099&tid=142729&author=Stender]Heb onder mijn auto tijdelijk gespoten ATSjes zitten. Het ziet er wel mooi uit maar het is minder stevig dan poedercoat.[/rquote]

je hebt een U2U ivm verlagingsveren die je zoekt.

Zoooo .... de velgjes zijn weggebracht om te laten verbreden, wrschijnlijk vgl week klaar. Prijsopgaaf poedercoaten moet nog binnenkomen. Tevens complete verlagingsset -40mm besteld bij Hottuning, veren + schokbrekers voor 189 euri. Stel me niet teveel voor vd kwaliteit maar zal allicht een betere wegligging geven dan het huidige gezwabber.

A.s. zaterdag in Maashees een trekhaakje halen en zo hobbelt het project beetje bij beetje door.

Zoooo .... de velgjes zijn weggebracht om te laten verbreden, wrschijnlijk vgl week klaar. Prijsopgaaf poedercoaten moet nog binnenkomen. Tevens complete verlagingsset -40mm besteld bij Hottuning, veren + schokbrekers voor 189 euri. Stel me niet teveel voor vd kwaliteit maar zal allicht een betere wegligging geven dan het huidige gezwabber.

A.s. zaterdag in Maashees een trekhaakje halen en zo hobbelt het project beetje bij beetje door.

Als je een beetje op marktplaats en ebay zoekt, dan vind je daar ook veel moois hoor! :D

Ik heb namelijk voor het zelfde geld nu OMP -40 veren en lange gele koni's bij elkaar weten te zoeken :angel

Als je een beetje op marktplaats en ebay zoekt, dan vind je daar ook veel moois hoor! :D

Ik heb namelijk voor het zelfde geld nu OMP -40 veren en lange gele koni's bij elkaar weten te zoeken :angel

Ruud bedankt voor de chroomringen, zijn vandaag binnengekomen.

Moet zeggen dat ik toch niet echt aan de Varajet kan wennen.

Je moet bij koude motor echt oppassen dat je het gas niet te hard intrapt want hij verzuipt meteen.

Geef mij maar een handmatige choke !

Ruud bedankt voor de chroomringen, zijn vandaag binnengekomen.

Je moet bij koude motor echt oppassen dat je het gas niet te hard intrapt want hij verzuipt meteen.

Geef mij maar een handmatige choke !

[rquote=1876891&tid=142729&author=ginoceros]Ruud bedankt voor de chroomringen, zijn vandaag binnengekomen.

Geef mij maar een handmatige choke ![/rquote]

Tja, kwestie van wennen. Je moet inderdaad geen haast hebben, maargoed dat went.

Terug
Naar boven