• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn blauwe B + werkzaamheden!!!

Zooo, trekhaakje gemonteerd en aangesloten.

Velgjes zijn verbreed en in de roestwerende lak gezet dus die moeten nog gespoten worden.

Vanmiddag de gsi klauwen even glasparelstralen.

Ik wil nog een setje slagcijfers bestellen omdat enkele chassisnummer cijfers wat onduidelijk zijn en ik bij de APK niet voor verassingen wil komen te staan.

Iemand enig idee hoeveel mm de cijfers moeten zijn bij de Opel Ascona ? Ik vermoed 9 mm maar wil dit toch graag bevestigd hebben voordat ik een setje bestel.

Zooo, trekhaakje gemonteerd en aangesloten.

Velgjes zijn verbreed en in de roestwerende lak gezet dus die moeten nog gespoten worden.

Vanmiddag de gsi klauwen even glasparelstralen.

Ik wil nog een setje slagcijfers bestellen omdat enkele chassisnummer cijfers wat onduidelijk zijn en ik bij de APK niet voor verassingen wil komen te staan.

Iemand enig idee hoeveel mm de cijfers moeten zijn bij de Opel Ascona ? Ik vermoed 9 mm maar wil dit toch graag bevestigd hebben voordat ik een setje bestel.

Even wat plaatjes bij de praatjes:

Trekhaakje

011%20trekhaak.jpg

Verroeste gsi remklauw

012%20gsi%20remklauwen.jpg

Remklauwen geglasparelstraald

013%20gsi%20klauwen%20geglasparelstraald.jpg

SR velgen 5J

014%20sr%20velgen.jpg

Verbreed naar 7J

015%20verbrede%20SR%20velgen.jpg

Lasranden weggewerkt en in roestwerende Makra P1 lak gezet

016%20velgen%20makra%20roestwering.jpg

Velgen in primer gezet en plekjes bijgewerkt

017%20sr%20velgen%20in%20primer%20gespoten.jpg

Even wat plaatjes bij de praatjes:

Trekhaakje

011%20trekhaak.jpg

Verroeste gsi remklauw

012%20gsi%20remklauwen.jpg

Remklauwen geglasparelstraald

013%20gsi%20klauwen%20geglasparelstraald.jpg

SR velgen 5J

014%20sr%20velgen.jpg

Verbreed naar 7J

015%20verbrede%20SR%20velgen.jpg

Lasranden weggewerkt en in roestwerende Makra P1 lak gezet

016%20velgen%20makra%20roestwering.jpg

Velgen in primer gezet en plekjes bijgewerkt

017%20sr%20velgen%20in%20primer%20gespoten.jpg

Mooi!

Heb je die klauwen gestraald met de rem cilinder er nog in? zo nee; hoe sluit je dat degelijk af, zodat er geen straal glas in komt?

Mooi!

Heb je die klauwen gestraald met de rem cilinder er nog in? zo nee; hoe sluit je dat degelijk af, zodat er geen straal glas in komt?

Idd met de cylinder en ontluchtingsnippel er nog in.

Ik ga de cylinders zelf nog even afplakken en dan de kop ook nog even stralen.

Idd met de cylinder en ontluchtingsnippel er nog in.

Ik ga de cylinders zelf nog even afplakken en dan de kop ook nog even stralen.

Ben ook aan de remmen begonnen. Helaas lekt de remkrachtverdeler dus die moet ik ook maar gelijk vernieuwen.

En ik kwam erachter dat er 2 verschillende naven verbouwd zijn. Gelukkig heb ik beide soorten nog reserve liggen anders waren de schijven op de verkeerde maat uitgedraaid.

Maar goed on topic. Maak je de 4 klaverladen van de velgen velgen ook weer mooi glans zwart??

En hoe passen de chrome ringen? Vallen die mooi diep in de velg.

Ben ook aan de remmen begonnen. Helaas lekt de remkrachtverdeler dus die moet ik ook maar gelijk vernieuwen.

En ik kwam erachter dat er 2 verschillende naven verbouwd zijn. Gelukkig heb ik beide soorten nog reserve liggen anders waren de schijven op de verkeerde maat uitgedraaid.

Maar goed on topic. Maak je de 4 klaverladen van de velgen velgen ook weer mooi glans zwart??

En hoe passen de chrome ringen? Vallen die mooi diep in de velg.

Hedde gij FF geluk !

Ik denk wel dat het binnenwerk weer zwart wordt en de chroomringen heb ik niet gepast want ik denk dat ik die (nog) niet erin zet als de velgen eenmaal gespoten zijn. Beschadigd meteen de lak en heb ik al het werk voor nix gedaan dus eerst maar ff rondrijden en als de nieuwigheid eraf is dan wellicht toch.

Krijg van Maurice nog 2 goede, originele spatborden, bumpers en wat reserveruiten dus moet achterom maar eens een voorraadschuurtje gaan bouwen.

Hedde gij FF geluk !

Ik denk wel dat het binnenwerk weer zwart wordt en de chroomringen heb ik niet gepast want ik denk dat ik die (nog) niet erin zet als de velgen eenmaal gespoten zijn. Beschadigd meteen de lak en heb ik al het werk voor nix gedaan dus eerst maar ff rondrijden en als de nieuwigheid eraf is dan wellicht toch.

Krijg van Maurice nog 2 goede, originele spatborden, bumpers en wat reserveruiten dus moet achterom maar eens een voorraadschuurtje gaan bouwen.

Kijk dat zier er allemaal goed uit zeg:thumbup

word wel een nette ascona zo.

ga vooral door zo man,:afro

En vergeet de:kewlpics niet

Terug
Naar boven