• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn blauwe B + werkzaamheden!!!

Vandaag in Roosendaal 7J ATS velgen gehaald met ET03 en deze passen gelukkig wel !

GSI klauw icm ATS velg

034%20passing%20ats%20gsi%20remklauw.jpg

Ook zijn de Goodridge remleidingen van Biesheuvel binnengekomen en ik ben positief verrast dat zelfs het uiteinde zodanig is gemaakt dat de leiding aan het binnenspatbord bevestigd kan worden.

Bij montage kun je de leiding zodanig positioneren dat de leiding bij maximale stuuruitslag naar rechts en links, de draagarm niet raakt

035%20goodridge%20remleidingen.jpg

Maximale stuuruitslag naar links

036%20goodridge%20links%20gemonteerd.jpg

Maximale stuuruitslag naar rechts

037%20goodridge%20links%20gemonteerd.jpg

Holbout raakt de veer niet dankzij 3mm plaatje dat op stuuraanslag is gelast

038%20holbout%20vrij%20van%20veer.jpg

Ondanks dagen van voorbewerking ... schoonmaken met staalborstel en gebruik lucht en regelmatig spuiten van WD40 wil de leiding aan de rechterkant niet los dus ik denk wanneer ik in het weekend er weer aan ga werken dat die kant kapotgedraaid wordt.

Ziet er goed uit!

Maar wat had je dan verwacht? Dat je zelf nog een koppeling aan de spatboardkant van de stahflex leidingen moest maken?

Ziet er goed uit!

Maar wat had je dan verwacht? Dat je zelf nog een koppeling aan de spatboardkant van de stahflex leidingen moest maken?

Vanavond de velgjes met bandjes opgehaald.

Morgen proberen de rechter remleiding gefixt te krijgen en dan us even de velgen erop gooien.

039%20ats%20velgen%20met%20bandjes.jpg

Vanavond de velgjes met bandjes opgehaald.

Morgen proberen de rechter remleiding gefixt te krijgen en dan us even de velgen erop gooien.

039%20ats%20velgen%20met%20bandjes.jpg

Hey, die heb ik zien staan op MP volgens mij! Hele dikke velgjes!

Maar zijn dat je eigen banden? Lijken me wel erg plat voor 13" ?

Hey, die heb ik zien staan op MP volgens mij! Hele dikke velgjes!

Maar zijn dat je eigen banden? Lijken me wel erg plat voor 13" ?

[rquote=1904670&tid=142729&author=McLambo]Hey, die heb ik zien staan op MP volgens mij! Hele dikke velgjes!

Maar zijn dat je eigen banden? Lijken me wel erg plat voor 13" ?[/rquote]

Velgen komen van RogierAtje vandaan.

Banden 175/50/13 german style, als het te oncomfortabel is dan gooi ik er wel hogere op :D:D:D

[rquote=1904670&tid=142729&author=McLambo]Hey, die heb ik zien staan op MP volgens mij! Hele dikke velgjes!

Maar zijn dat je eigen banden? Lijken me wel erg plat voor 13" ?[/rquote]

Velgen komen van RogierAtje vandaan.

Banden 175/50/13 german style, als het te oncomfortabel is dan gooi ik er wel hogere op :D:D:D

Vandaag de 2 voorste remleidingen vervangen, differentieelolie bijgevuld, velgen erop gelegd en de hele dag lopen klooien met een remverschil aan de voorzijde.

Ik had het idee dat het door de remkrachtverdeler komt dus die heb ik eruit gemikt. Hij remt nu aan de voorzijde wel giga !! Achterwielen komen net niet los met remmen ...... :angel:angel

De verdeler zorgt voor remdrukverdeling tussen voor en achterzijde dus zou het verschil tussen links en rechts niet verklaren. Merk zonder het ding weinig verschil in verdeling voor/achter dus ik laat hem eruit.

Tevens hele systeem doorgespoeld en dat was geen overbodige luxe ...

Morgen toch de klauwen maar weer eens uit elkaar halen ...

Lowrider !

041%20lowrider.JPG

Lowrider !

042%20lowrider.JPG

Vandaag de 2 voorste remleidingen vervangen, differentieelolie bijgevuld, velgen erop gelegd en de hele dag lopen klooien met een remverschil aan de voorzijde.

Ik had het idee dat het door de remkrachtverdeler komt dus die heb ik eruit gemikt. Hij remt nu aan de voorzijde wel giga !! Achterwielen komen net niet los met remmen ...... :angel:angel

De verdeler zorgt voor remdrukverdeling tussen voor en achterzijde dus zou het verschil tussen links en rechts niet verklaren. Merk zonder het ding weinig verschil in verdeling voor/achter dus ik laat hem eruit.

Tevens hele systeem doorgespoeld en dat was geen overbodige luxe ...

Morgen toch de klauwen maar weer eens uit elkaar halen ...

Lowrider !

041%20lowrider.JPG

Lowrider !

042%20lowrider.JPG

Andere banden zullen wwel snel nodig zijn met je nieuwe rijstijl en dito remgedrag. Kreeg al opmerkingen uit de buurt :fy1:fy1 toen je gisteren wegreed.

Je moet nu alleen de wielkasen wat verkleinen. Die zijn niet echt gevuld.:P

Ziet er wel laag uit. Is het niet lastig bij de bochten? De stoeprand zit toch in je blikveld. (Wellicht een periscoop en optie)

M.b.t. het remverschil, komt dit echt van de voorzijde of komt het door de achter zijde. Kijk ook even welke rem het eerste grijpt, dan weet je dat aan de andere kant iets niet goed zit.

Wordt dus weer een paar remproefjes bie ut baggergaat.

En niet met de handrem de bocht om zodat je weer in het weiland staat.:jerry:jerry

Andere banden zullen wwel snel nodig zijn met je nieuwe rijstijl en dito remgedrag. Kreeg al opmerkingen uit de buurt :fy1:fy1 toen je gisteren wegreed.

Je moet nu alleen de wielkasen wat verkleinen. Die zijn niet echt gevuld.:P

Ziet er wel laag uit. Is het niet lastig bij de bochten? De stoeprand zit toch in je blikveld. (Wellicht een periscoop en optie)

M.b.t. het remverschil, komt dit echt van de voorzijde of komt het door de achter zijde. Kijk ook even welke rem het eerste grijpt, dan weet je dat aan de andere kant iets niet goed zit.

Wordt dus weer een paar remproefjes bie ut baggergaat.

En niet met de handrem de bocht om zodat je weer in het weiland staat.:jerry:jerry

Dat is juist het vreemde ... wanneer ik rem op een zandvlakte dan zijn de remsporen aan de voorzijde gelijk en blijft ie mooi recht maar op de verharde weg trekt ie wel naar links.

Het ding ligt wel als een tank op de weg ..... heeeerlijk !

Vandaag de rechterremklauw maar weer eens demonteren en uit elkaar halen en tevens even de oude remklauwen tjekken ... ik meen dat daarvan ook de blokken van 1 klauw veel meer afgesleten waren dan die van de andere klauw dus dan kan het vgl mij alleen nog maar de HRC zijn.

Dat is juist het vreemde ... wanneer ik rem op een zandvlakte dan zijn de remsporen aan de voorzijde gelijk en blijft ie mooi recht maar op de verharde weg trekt ie wel naar links.

Het ding ligt wel als een tank op de weg ..... heeeerlijk !

Vandaag de rechterremklauw maar weer eens demonteren en uit elkaar halen en tevens even de oude remklauwen tjekken ... ik meen dat daarvan ook de blokken van 1 klauw veel meer afgesleten waren dan die van de andere klauw dus dan kan het vgl mij alleen nog maar de HRC zijn.

Ziet er beter uit zo!:)

Ik vind inderdaad ook de banden wat aan de lage kant!

Hij zal wel wat sneller op snelheid komen zo.

En kijk eens een keer of je een voorbumper tegen komt,is mooier met.

Blij voor je dat het past en netjes staat zo.

Terug
Naar boven