• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn champion update , + cabrio

Aangezien ik van de zomer wil rijden is een ander blok dan de 16v niet haalbaar, na de zomer ga ik weer in beraad wat ik wil :P

Ondertussen weer updates qua spulletjes. Heb van prikkie originele champion velgen overgekocht en volgende week ga ik bij iemand een achterklep en een voor en achterbumper ophalen in kleur. Das van die champion die gesloopt word van marktplaats.

Vanavond samen met prikkie het blok eruit getrokken.

Volgende week de motorruimte schoonmaken en opfrissen. Tevens de beginnende roestplekjes bijwerken zodat de 16v erin kan:D

02032011135.jpg

02032011132.jpg

02032011133.jpg

02032011134.jpg

ik hoop dat het olie is wat op de grond is en geen bloed ;)

Maar hij begint er steeds beter uit te te zien.

Veel succes verder

Aangezien ik van de zomer wil rijden is een ander blok dan de 16v niet haalbaar, na de zomer ga ik weer in beraad wat ik wil :P

Ondertussen weer updates qua spulletjes. Heb van prikkie originele champion velgen overgekocht en volgende week ga ik bij iemand een achterklep en een voor en achterbumper ophalen in kleur. Das van die champion die gesloopt word van marktplaats.

Vanavond samen met prikkie het blok eruit getrokken.

Volgende week de motorruimte schoonmaken en opfrissen. Tevens de beginnende roestplekjes bijwerken zodat de 16v erin kan:D

02032011135.jpg

02032011132.jpg

02032011133.jpg

02032011134.jpg

De kat zat eronder:o

Tempo zit er lekker in gelukkig, morgen (vrijdag) avond beginnen met het schoonmaken en opknappen van de motorruimte, deze moet voor volgende week klaar zijn. Heb de dasty al in huis en morgen ergens lak vandaan toveren. Deze kleur is niet standaard zo in een spuitbusje te krijgen dus moet naar de speciaalzaak. Maar komt goed. Morgen weer een update ;)

ik hoop dat het olie is wat op de grond is en geen bloed ;)

Maar hij begint er steeds beter uit te te zien.

Veel succes verder

[rquote=1882235&tid=136142&author=Blackbull]Vanavond samen met prikkie het blok eruit getrokken.

[/rquote]

En dan noem je mij niet eens, ik heb ook 2 keer met de hamer geslagen:argue

mooi dat het blokje eruit is, zal de bobine ff langsbrengen het weekend.

De kat zat eronder:o

Tempo zit er lekker in gelukkig, morgen (vrijdag) avond beginnen met het schoonmaken en opknappen van de motorruimte, deze moet voor volgende week klaar zijn. Heb de dasty al in huis en morgen ergens lak vandaan toveren. Deze kleur is niet standaard zo in een spuitbusje te krijgen dus moet naar de speciaalzaak. Maar komt goed. Morgen weer een update ;)

ja bas, jij hebt ook je steentje bijgedragen... :D

Gister de motorruimte (geniaal spul dat dasty) schoon gemaakt. Als de spuitbus met lak binnen is het alleen nog het accubakje bijwerken en dan kan het blok erin.

04032011143.jpg

04032011142.jpg

04032011144.jpg

[rquote=1882235&tid=136142&author=Blackbull]Vanavond samen met prikkie het blok eruit getrokken.

[/rquote]

En dan noem je mij niet eens, ik heb ook 2 keer met de hamer geslagen:argue

mooi dat het blokje eruit is, zal de bobine ff langsbrengen het weekend.

ja bas, jij hebt ook je steentje bijgedragen... :D

Gister de motorruimte (geniaal spul dat dasty) schoon gemaakt. Als de spuitbus met lak binnen is het alleen nog het accubakje bijwerken en dan kan het blok erin.

04032011143.jpg

04032011142.jpg

04032011144.jpg

vandaag weer lekker bezig geweest.

Samen met prikkie het blok ingebouwd, nu klopt mijn onderschrift eindelijk weer:D

Prikkie heeft gelijk de assen en veerpoten er weer onder gezet zodat ie weer op de wielen staat.

Nu nog her en der wat dingen aansluiten, koelsysteem, dynamo enzovoorts.... en dan starten. Hoop dit snel te kunnen doen, maar ben erg druk de komende periode :(

Foto's

11032011153.jpg

11032011152.jpg

11032011155.jpg

11032011154.jpg

netjes erik, ik was ook druk met de zafira.

maar waar is de bobine dan:o:angel

als je morgen thuis bent breng ik um ff langs

vandaag weer lekker bezig geweest.

Samen met prikkie het blok ingebouwd, nu klopt mijn onderschrift eindelijk weer:D

Prikkie heeft gelijk de assen en veerpoten er weer onder gezet zodat ie weer op de wielen staat.

Nu nog her en der wat dingen aansluiten, koelsysteem, dynamo enzovoorts.... en dan starten. Hoop dit snel te kunnen doen, maar ben erg druk de komende periode :(

Foto's

11032011153.jpg

11032011152.jpg

11032011155.jpg

11032011154.jpg

Hij heeft gelopen!

Vanavond met prikkie verder gegaan aan de 16v.

Bakolie is bijgevuld en koelsysteem verder aangeloten. Bekabeling is met elkaar verbonden en in 2 x startte die. Uiteraard was het probleem verkeerd aangesloten benzineleidingen... Daarna starten en lopen. Nu moet de bekabeling nog netjes gesoldeerd worden en ingetaped.

Komende weken ben ik druk met school maar daarna weer verder. Schiet al mooi op in ieder geval.

Deze week hopelijk de onderdelen van de champion van erwin vant forum ophalen en dan zal ik weer een foto update plaatsen :afro

netjes erik, ik was ook druk met de zafira.

maar waar is de bobine dan:o:angel

als je morgen thuis bent breng ik um ff langs

Hij heeft gelopen!

Vanavond met prikkie verder gegaan aan de 16v.

Bakolie is bijgevuld en koelsysteem verder aangeloten. Bekabeling is met elkaar verbonden en in 2 x startte die. Uiteraard was het probleem verkeerd aangesloten benzineleidingen... Daarna starten en lopen. Nu moet de bekabeling nog netjes gesoldeerd worden en ingetaped.

Komende weken ben ik druk met school maar daarna weer verder. Schiet al mooi op in ieder geval.

Deze week hopelijk de onderdelen van de champion van erwin vant forum ophalen en dan zal ik weer een foto update plaatsen :afro

Terug
Naar boven