• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mijn D Rekord C30NE - Ervaring met wielkasten uitrollen?

Ja die Wolfrace vind ik wel erg mooi en die verbrede GSE velgen van dqp-sammy ook, maar die zullen wel niet passen.

Er heeft net op mn stage een monteur even gekeken waarom de auto niet start met warme motor. Blijkt dat de verdamper kapot is. :puke Dat ding zou nog geen jaar oud moeten zijn, dus kan zijn dat ie is uitgedroogd door lang stilstaan, maar ik werd er ook op gewezen dat het luchtfilter van binnen verbrand is. Motor zal dus ook ooit wel aantal backfires hebben gehad.

Nu maar op zoek gaan naar revisiesetje. Toch een hoop problemen die ik bij aankoop niet verwacht had..

Maare, waarom nie ff de verkoper contacteren ivm de bovengenoemde problemen?

Hij heeft het in mekaar gefrikandelt, en zal je dus het eea kunnen vertellen :thumb

Ik ken wel een stukje geschiedenis maar das wel heel oud.

Na het invoeren in Nederland is er een nieuw gas systeem ingekomen, kort daarna is er een andere 1900 motor ingebouwd met nog geen 50.000 op de teller.

Auto is toen voorzien van 15 inch velgen met een brede rand , en van achter opgehoogd.

Heb net na veel zoeken gelukkig een revisiesetje voor m'n verdamper kunnen bestellen. Hij komt uit België want de dealers in Nederland die ik ervoor gebeld en gemaild heb konden er niet aankomen. Kost nu gelukkig 'maar' €55,- ipv 250 voor een nieuwe verdamper.. Dus hoop dat ie volgende week binnen is dan kan ik daar mee aan de gang.

Nog een vraagje, heb vd week een 2ehands radio opgehaald. De stekker zal er helaas niet bij dus die moet ik nog bestellen. De ISO connectoren zitten er in de auto helaas ook niet in. Had nog een connector liggen voor de voeding, maar vroeg me af waar de oranje kabel voor is. Heb net alle kabels eruit gehaald die ik dacht niet nodig te hebben en heb nu nog over

- rood = 12V voeding

- zwart = massa

- geel = constante voeding voor het geheugen.

Zag op internet dat de orangje kabel voor de verlichting is, maar werkt de verlichting niet al door de normale voeding? Heb al wel vaker zo'n stekker aangesloten maar is paar jaar geleden en dit weet ik ff niet meer :hmmz

Oké bedankt ;)

Heb nog een vraag over Wolfrace velgen, zijn daar centreerringen bij nodig?

En passen daar de standaard wielmoeren van de Commodore op of horen daar ook speciale moeren bij?

Voor de meeste wolfracevelgen heb je speciale wolfracemoeren nodig .

Deze hebben en lange nek die in de velgen valt.

ourcarcollection105.jpg

ourcarcollection067.jpg

820_DSCF0004.jpg

Foto-EJ7OQEKN.jpg

@Black_Commo wrote:Dankje, nee hij komt uit Nieuwegein

Als dat de 60-fd- is dan heb ik deze een tijdje gehad.

Toen was hij nog wel slecht, maar leuk als erbij.

Hij ziet er nu wel een stuk knapper uit. :thumbup

Makko

Dat is em ja ;)

Kun je er nog wat meer over vertellen van toen ie van jou was? En heb je nog foto's?

Beetje historie is altijd leuk :thumbup

Hier was hij van mij en stond altijd binnen, ik heb nog meerdere foto's die ik nog moet uploaden.

IMG_0015.jpg

Pfff gezeik blijft zich opstapelen met deze auto :puke

Merkte gister dat ik natte voeten had toen ik uit de auto stapte en was er al bang voor.

Toen ik vanochtend instapte ff kijken en ja hoor de vloer bij de pedalen was echt zeiknat :swear

Van het weekend kijken of ik kan vinden waar het vandaan komt, maar ben bang dat het allemaal veel lelijker wordt als dat me bij aankoop beloofd was :thumbdown

@Black_Commo wrote:Pfff gezeik blijft zich opstapelen met deze auto :puke

Merkte gister dat ik natte voeten had toen ik uit de auto stapte en was er al bang voor.

Toen ik vanochtend instapte ff kijken en ja hoor de vloer bij de pedalen was echt zeiknat :swear

Van het weekend kijken of ik kan vinden waar het vandaan komt, maar ben bang dat het allemaal veel lelijker wordt als dat me bij aankoop beloofd was :thumbdown

Keep ya head up.

Met zo'n oudje kom je idd helaas problemen tegen als je hem net hebt.

Ik had ook een aantal problemen toen ik mijn Monza 4 jaar geleden aanschaftte.

Maar voor alles is een oplossing :thumbup Momenteel is mijn Monza helemaal ok.

Geen rare geluiden of defecten.

Ik gok op een raamrubber die niet ok is, of toch verborgen roest.

Check anders even onder de motorkap of je daar geen ongeregeldheden tegenkom.

Ik wil anders ook wel even meekijken met je ik woon immers om de hoek bij je.

greetz,Mario

Bedankt voor het aanbod :thumb maar probeer het eerst zelf op te lossen

Kreeg net een tip van een vriend of het geen koelvloeistof was en begin nu toch te twijfelen :hmmz

Het was echt veel, bijna een plas en alleen aan bestuurderskant. zit doordeweeks op kamers in Rotterdam en heb hier geen gereedschap en tijd om uit te zoeken of het niet uit de kachelradiateur is gelopen.

Heeft iemand een tip hoe ik dit eenvoudig kan controleren zodat ik niet mijn hele blok aan gort rij? Dashboard heeft helaas geen temperatuurmeter..

Zou ik ff kunnen kijken met leidingwater of er redelijk wat in de radiateur gaat? Kan dan van het weekend de koelvloeistof wel verversen.

Vorige week woensdag kreeg ik een mail uit België dat de revisieset voor m'n verdamper die dag de deur uit ging. Donderdag had ik nog niks ontvangen dus maar eens bellen, krijg ik te horen dat de set de dag ervoor is verstuurd :wtf een week later als beloofd dus. Maargoed vanmiddag was het eindelijk zo ver, de revisieset werd bezorgd :wors

Gelijk m'n verdamper gedemonteerd en uit elkaar gehaald. Er zat veel bruine aanslag aan de binnenkant en op 1 plek (voor een opening van de koelvloeistof aansluiting zat het ook opgehoopt. Daar zullen de problemen ook wel vandaan zijn gekomen. Het was dezelfde aanslag als ik ook bij de radiateurdop had zien zitten.

Voor ik de verdamper morgen terugzet wil ik daarom ook m'n koelvloeistof maar eens verversen. Ik heb wel eens iets gelezen over het koelsysteem doorspoelen. Kan dit met kraanwater? Ik wil graag eerst alle rotzooi uit m'n koelsysteem hebben voordat ik er nieuwe koelvloeistof in giet, maar ik weet niet of het kraanwater erg slecht is voor het systeem. Er zal namelijk wel wat in het blok achterblijven dat daarna vermengt met de koelvloeistof

Vaak genoeg met grondwater de zaak doorgespoelt..Gaat ohne problemen,kraanwater of schoon grondwater maakt niks uit..

Omdat der altijd wel hier of daar wat lekt,of de radiateur let weer hier of daar of een slang begint weer te scheuren enz enz..

Ik vul in de zomer de zaak altijd af met water..Doe ik al 6 jaar en is nog steeds dezelfde waterpomp...

Terug
Naar boven