• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mijn dank aan wim-v6

@usbstick wrote:ja ik heb ook heel even deze vectra station mogen aanschouwen, hij liep weer soepel :thumb

n wim is super leergierig als het over techniek gaat en alles eromheen,

toe ik voor het eerst bij wim kwam toen was ook mn bobine kpot, vervolgens sta ik z'n auto in stukken te zagen :jerry

gr. arjan

Daar wist Wim wel van hoop ik? :jerry

@2000: euh... ja... toch?? geloof ik??..

jaa was op speciaal verzoek om ijn 3 liter er fatsoenlijk eruit te krijgen

@rik: jij bedoeld zijn ascona? die zou nog veel meer deuken moeten hebben hoe leuker dat het is.. je ziet de mensen kijken dat hij met en big smille in n brikkie zit, maar het mooie is, dat ding is knijter hard en loopt ls een nieuwe.. echt hulde aan dat ding :thumb

gr. arjan

@usbstick wrote:@2000: euh... ja... toch?? geloof ik??..

jaa was op speciaal verzoek om ijn 3 liter er fatsoenlijk eruit te krijgen

@rik: jij bedoeld zijn ascona? die zou nog veel meer deuken moeten hebben hoe leuker dat het is.. je ziet de mensen kijken dat hij met en big smille in n brikkie zit, maar het mooie is, dat ding is knijter hard en loopt ls een nieuwe.. echt hulde aan dat ding :thumb

gr. arjan

Ik heb Wim zn Ascona al eens gezien (Appelscha) en inderdaad, keihard ie ie wel.

Maar ja, die deuken he ? :jerry

Rik ;)

Mooiste met zo'n auto is, het eerste blik van een APK keurmeester, en dan die Openbek als ie er onderdoor loopt omdat ie zo HARD is..

Moet t bij deze nog mee maken.

Ik heb wel een kadett-E 1.7D caravan uit 1991 (ja met nieuwe type kenteken DD-RS-##) in onderhoud gehad.

die jongen kocht m als Prachtwagen!!! mooi glimmend wit van kleur, met bijzonder weinig krasjes en deukjes (km stand toen 285.000km)

nog geen 2 dagen later glijd een buurjongen door met zijn Golf-GTi, zo in de zijkand van de Dett, dat was deuk 1

2 maanden later een Ouwe turk welke onverzekerd en zonder APK in een oud barrel er achterinvliegt, en hem gelijk 750 euro in zijn klauwen drukt, deuk 2 (een flinke)

toen 5 maanden later reed een maat van hem achteruit zijn BMW de linkerkant van de auto in en schaaft m over bijna de hele lengte, weer flinke schade Deuk(en) 3

toen een maand of 3 later rijdt zijn buurmeisje (lekker ding van net 18 en net dr rijbewijs) de rechterzijde in van de dett, deuk 4

nu vrijwel rondom schade, alleen de neus bleef ongedeert.

ik kan je zeggen, tik enkel je richting aanwijzer aan, en ze gaan opzij hoor!!! ze denken allemaal dat je die deuken zelf gereden hebt.

bij de APK haha, Altijd lachen, die APK keurmeester zit dan al zo van, ach, dat gaat wat worden, en staat er een Bikkelharde en Superonderhouden auto op de Brug :D staan ze met Open bek te kijken..

Willem

@2000 wrote:@usbstick wrote:ja ik heb ook heel even deze vectra station mogen aanschouwen, hij liep weer soepel :thumb

n wim is super leergierig als het over techniek gaat en alles eromheen,

toe ik voor het eerst bij wim kwam toen was ook mn bobine kpot, vervolgens sta ik z'n auto in stukken te zagen :jerry

gr. arjan

Daar wist Wim wel van hoop ik? :jerry

Dat was mijn B1 waar Arjan de neus van afgezaagd had, deze was namelijk strak om de motor heen gevouwen na de aanrijding in Duitsland..

dat was trouwens een van de 1e ontmoetingen met Arjan.

Willem

Nu een Vraag aan Rik, Welke deuken, Mijn Ascona heeft helemaal geen deuken, zie onderschrift!!!

Willem

@wim-v6 wrote:Nu een Vraag aan Rik, Welke deuken, Mijn Ascona heeft helemaal geen deuken, zie onderschrift!!!

Willem

Haha, grapjas ! :jerry

Nog 1 erbij ofzo ?

Rik :D

jup, een C2 Combi Coupe (hatchback) van 1986 met een 90pk 16SH motor en 5bak, deze is nu nog van mij, maar gaat waarschijnlijk door naar mijn Zwager.

en ja, het is weer een Ascona-C-CC; 1.6S LS uit 1986, alleen nu een C2 maar wel met opties:

opties:

- Centrale portiervergrendeling

- Getint glas met Zonneband

- Klok

- mistachterlicht (ja is ook een optie op de LS)

Willem

En wat is het verschil tussen een C2 en een C3.

Sorry maar ik heb echt geen Asconakennis opgebouwd de afgelopen 15 jaar :oops:

Rik ;)

Arjan is nu bij bijde Ascona's meegeweest, en bijde zijn pracht exemplaren, met bijzonder weinig ROEST!!

Verschil tussen mijn Ascona's 1.6S LS-en C2 en C3:

C2:

- Oranje voorknippers

- Zwarte blokgrill

- Ribbel achterlichten met tussenplaat en swarte streepjes op de ribbels

- 1.6S 16SH bigblock motor met 90pk, varajet-II carburateur met handchoke, Mechanisch geregelde onsteking met vacuum vervroeger

- F13-5bak

C3:

- Witte voorknippers

- Gril in kleur met dikke randen horizontaal

- onder de bumpers van kunstof in kleur van de carroserie

- Gladde achterlichten met tussenplaat (altijd Smoke kleur)

- 1.6S 16SV smallblock motor met 82pk, pierburg 2e3 Carburateur met automatische choke, en electrische GEREGELDE ontsteking met MAP sensor, en hallgever, zonder vacuum vervroeger, met aanstuurcomputer, en Octaanstekker.

- F16-5bak

Willem

haha, ja ik moet zeggen, 2x een koopje van een Ascona gehad nu, met arjan erbij haha...

zoweizo zal de C3 bij mij blijven, dit is al TE VEEL mijn auto geworden..

Willem

@wim-v6 wrote:haha, ja ik moet zeggen, 2x een koopje van een Ascona gehad nu, met arjan erbij haha...

zoweizo zal de C3 bij mij blijven, dit is al TE VEEL mijn auto geworden..

Willem :wors :wors

Rik :D

Terug
Naar boven