• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mijn DD-wrt/netwerk/ict topic

inmiddels weer eventjes verder dus 't was weer tijd voor een Overclock king:

Grotefoto-MBVRVYQM.jpg

draait nu een half uurtje onder zware belasting stabiel (speedtests, steam (servers vern. en mijn games downloaden @7.5mb/sec. (60Mbit) de code:) while true;do (wl rssi | sed 's/rssi is ([0-9-]*).*/1/';wl noise | sed 's/noise is ([0-9-]*).*/ 1/') | tr -d 'n' | awk '{print $1-$2}'|awk '{printf"Signal: "$1"t";for(;j<$1;j++)printf"=";printf"n"}';done

tot nu toe ben ik best wel weer tevreden, speedtest via m'n laptop met zijn G-netwerk kaartje: 23Mbits (weer 3Mbit erbij op!!)

via mijn computer bedraad kom ik tot nu toe op 60Mbit... denk dat het netwerk op dit moment vol is...

Ook ben ik dit weekend met een nieuw netwerk project begonnen: De Raspberry Pi met OpenVPN. Deze is na lang zoeken naar de oorzaak eindelijk online (had in de router onder de tab 'beveiliging' Filter WAN NAT Redirection aangevinkt dat ie dit moest blokkeren) kan nu lekker overal ter wereld via de VPN naar digitale TV kijken (we hebben een Abbo met de beruchte Horizon Box)

tv kijken gaat met 1 apparaat online prima op 3mbit (getest via de UPC wifispots die 3mbit download hebben)

net ontdekt: de netwerkkaart in mijn computer staan op 100mbit kan zo dus nooit meer dan dat krijgen... net ook in de instellingen gekeken (bij: speed & duplex staat: 10mbps full duplex, 10mbps half duplex, 100mbps full duplex, 100mbps half, auto negotiation) dus geen 1000mbps (gigabit snelheid) terwijl het een atheros AR813x/815x PCI-E Gigabit Ethernet Controller is...

kan beter dit eerst verhelpen voordat ik verder met de router ga...

Mocht je echt eens willen klappen kan ik je de MikroTik RB2011UAS-2HND-IN wel aanbevelen :-) Dat is echt voor de knutselaar :-) Die loopt standaard al op 600MHz en heeft een zendvermogen haalbaar tot 1Watt!! Is slechts 10x de max in Nederland :vertag

RB2011UAS-2HnD-IN_1_zps21605aa4.jpg

das een bruut ding :shock: :shock: ben wel verslaafd geraakt aan dd-wrt maar er staan wel een paar types van mikro-tik bij :D

maar ben aan het kijken voor een e3000 (ik wou eerst de e4200 maar die heeft gaan muurmontage optie...) maar eerst mijn pc voorzien van een gigibit kaar (of de goede driver die gigabit activeert)

@corsa14slow wrote:das een bruut ding :shock: :shock: ben wel verslaafd geraakt aan dd-wrt maar er staan wel een paar types van mikro-tik bij :D

maar ben aan het kijken voor een e300 (ik wou eerst de e4200 maar die heeft gaan muurmontage optie...) maar eerst mijn pc voorzien van een gigibit kaar (of de goede driver die gigabit activeert)

Haha gaat als een baas. Hier de straat uit nog Wi-Fi ^^

Is alleen echt geen instap-router. Ik ben wel een paar avondjes "aan het klussen" geweest... :jerry

nou, 't was mn dagje wel weer vandaag. de router was in ééns dood. 't power lampje knipperde... na een lang durige reanimatie pogingen ben ik er in geslaagd om via telnet verbinden met de router te krijgen en de overclock naar 400,160 te zetten. dit blijkt een beter effect te hebben dan 453. heb nu nog ietsjes betere snelheid en stabieliteit.

denk dat ik aan zijn maximum zit en op termijn ga we kijken naar een goede vervanger (de microtik bijv king: ) maar ga voordat ik de router upgrade kijken naar een nieuwe internet kaart...

ben al blij dat ik op een G-netwerk kaartje in mn laptop 25mbit haal :D

De netwerkkaart is wel gigabit, maar de driver ondersteund het niet om dit geforceerd in te stellen. Let op met routers of accespoints met veel zendvermogen, want op moment dat je laptop hem ziet, wil dat nog niet zeggen dat het werkt, hij moet namelijk ook terug kunnen zenden. En je laptop heeft geen zendvermogen van 1 watt.

@Haasje17 wrote:De netwerkkaart is wel gigabit, maar de driver ondersteund het niet om dit geforceerd in te stellen. Let op met routers of accespoints met veel zendvermogen, want op moment dat je laptop hem ziet, wil dat nog niet zeggen dat het werkt, hij moet namelijk ook terug kunnen zenden. En je laptop heeft geen zendvermogen van 1 watt. Daar ligt inderdaad de limiet helaas. Alleen ook bekabeld is de MikroTik een fijne unit :-)

ik had al zo'n vermoeden dat de kaart gewoon gigabit is, alleen nu nog de goede driver zoeken :???:

dat de laptop niet het vermogen heeft om zo maar terug te kunnen sturen begrijp ik, ik heb ook geen zin dat het wifi straks een potentieel hack doelwit wordt met zulke afstanden :vertag

ben sowieso al te vrede wanneer ik rondom het huis nog goed kan internetten (achter in de tuin wat prima lukt met de G-laptop en N-mobiel) helaas is het huis een dik (geïsoleerd) huis wat het ontvangst belemmert, kan op 5 meter na net niet internetten bij mijn auto king:

natuurlijk is dit makkelijk te verhelpen door een buiten antenne te installeren :angel of de auto dichterbij parkeren king:

een nieuwe update:

Ik heb besloten dat ik het netwerk voor nu zo laat (het functioneert nu nog steeds prima zonder storingen en dat met geregeld zware taken)

ook heb ik de zoektocht naar een goede driver van mijn netwerk kaart op pauze gezet.

wel heb ik nog gehobbyist qua computers.

nieuwe toevoeging aan het netwerk:

Een Raspberry Pi met OpenVPN, nu kunnen we overal digitaal tv kijken op onze mobiel/laptop :D

niet dat we een hoge upload hebben (6Mbit) maar ik kan sowieso in hoogste kwaliteit tv kijken op mijn mobiel zonder haperingen/buffers.

heb her-en-der wat problemen ondervonden maar na een paar dagen was het me toch gelukt. (in de router bleek 'Filter WAN NAT redirection' aangevinkt te zijn :vertag )

GroteFoto-DAGNRYCS.jpg

fotootje tijdens het installeren ervan.

daarnaast nog een bezigheid namelijk, een andere cpu koeler:

Ik had hier voor een Corsair Hydro H100 maar deze past niet lekker in de kast (Cooler Master: Centurion 5 II)

nu heb ik een cooler master Seidon 120v met 2 Enermax Cluster Advence (UCCLA12P) en heb ik alle fans aangesloten op een Fancontroler voorin de kast (Scythe Kazermaster 2)

de airflow in de kast is met deze nieuwe setup een stuk beter geworden en stiller, hopelijk heb ik nu ook geen stofzuiger meer onder mijn bureau :vertag

fotootjes:

GroteFoto-88QVP3IU.jpg

GroteFoto-BSWUEKDL.jpg

temperaturen overzicht screenshots:

voor de verbouwing:

GroteFoto-4ORTBH77.jpg

Na de verbouwing:

GroteFoto-YWTADPVY.jpg

na een uurtje Dirt 3 te hebben gespeeld op setting "Hight" (kan nog ietsjes hoger maar dat trekt mijn systeem niet)

GroteFoto-WZQPCDMM.jpg

de stres testen heb ik gedaan met MSO Kombuster (videokaart (deze heb ik Niet overclocked)) en Intel BurnTest (deze staat er om bekent dat ie de hardware Goed hard strest en dus hogere temperaturen kan verwachten dan dat je met Prime95 na een paar uur hebt)

Ik ben tot nu toe best tevreden met deze verbouwing alleen vind ik de H100 toch een stuk beter qua koeling prestaties voor de cpu...

met de h100 kwam ie niet boven de 58 graden terwijl ik met de seidon 120v de 82 kan bereiken (TJ Max is 100 graden)

misschien dat ik de kast ga verbouwen (een paar gaten bovenin zodat ik 2x 120MM fans kan installeren ipv. nu 1x 140mm en dus de h100 weer in gebruik ga nemen...

nou, hier ook maar weer eens ff een update plaatsen. Ik ben inmiddels gestopt met de DD-wrt project, het draait prima dus: don't fix it if it isn't broken ;)

Inmiddels al eventjes bezig met een nieuw project: Plex Media Server. (al je media bestanden op één apparaat, en vanuit daar alles kunnen streamen)

Draait op een Pov-Ion 330 systeempje op Ubuntu server 14.04 LTS, naast Plex ook de Openvpn en Dynamische DNS services draaien.

Ben er dik te vrede over, zelfs de raspi (staat nu Plex Home Theater op) kan zonder moeite 1080p met 7.1 audio afspelen (terwijl de video chip zelf tot 720p stabiel kan afspelen.

Nu nog uitzoeken hoe ik via de VPN kan verbinden naar mn server als het netwerk van de client het zelfde subnet heeft als mijn server (dus: server kant: 192.168.1.x en Client kant: 192.168.1.x) want als ik met de vpn verbind waar de client een ander subnet gebruikt zie ik m'n server wel...

@corsa14slow wrote:nou, hier ook maar weer eens ff een update plaatsen. Ik ben inmiddels gestopt met de DD-wrt project, het draait prima dus: don't fix it if it isn't broken ;)

Inmiddels al eventjes bezig met een nieuw project: Plex Media Server. (al je media bestanden op één apparaat, en vanuit daar alles kunnen streamen)

Draait op een Pov-Ion 330 systeempje op Ubuntu server 14.04 LTS, naast Plex ook de Openvpn en Dynamische DNS services draaien.

Ben er dik te vrede over, zelfs de raspi (staat nu Plex Home Theater op) kan zonder moeite 1080p met 7.1 audio afspelen (terwijl de video chip zelf tot 720p stabiel kan afspelen.

Nu nog uitzoeken hoe ik via de VPN kan verbinden naar mn server als het netwerk van de client het zelfde subnet heeft als mijn server (dus: server kant: 192.168.1.x en Client kant: 192.168.1.x) want als ik met de vpn verbind waar de client een ander subnet gebruikt zie ik m'n server wel...

Alweer een tijdje geleden dat je wat gepost hebt, dus wellicht heb je alweer een update?

Heb je de Plex Media Server dan geinstalleerd op een NAS? Of heb ik het nu helemaal verkeerd begrepen? Ik kan het niet helemaal volgen ,maar een vriend van me had het daar laatst over geloof ik. Die had bij Strato een NAS backup gemaakt, zodat ie ook nog een backup van zijn NAS had. Is het bij jou gelukt met het verbinden via de VPN? Klinkt wel goed, 1080p met 7,1 audio! :thumb

Inderdaad weer een tijdje geleden.

Heb niet echt stil gezeten maar heb eigenlijk ook niet heel veel gedaan eigenlijk.

Wat ik heb gedaan de afgelopen tijd:

Server verhuist van een Pov-Ion 330 (geïntegreerde cpu: Intel Atom 330) 3.5gb ram met 2TB, naar een Intel C2D E8600 4GB ram (mijn oude PC) met 4TB hdd.

Basis van de server is nog steeds Ubuntu Server 14.04 (LTS) en ook Plex Media server, OpenVPN, Ddns zijn aanwezig. En voor de media, SABnzbd+, Couchpotato, Sickbeard en Headphones. (mooi alles geautomatiseerd ;) )

Nope, heb geen NAS, en die komt er ook niet. vind ze te duur en ben zelf enorme fan van zelf samenstellen :D

VPN draait hier gewoon prima, kwestie van de vpn poort openzetten naar de server in de modem/router.

Moet wel zeggen dan die 1080p en 7.1 audio over HDMI naar een tv gaat die geen 7.1 audio heeft dus daar zal wel iets veranderen tijden afspelen ;)

voor de rest heb ik mijn pc geüpgraded met een nieuwe Moederbord, cpu en geheugen: Gigabyte GA-B85M-HD3 Intel I5 4460 en 8GB ram.

en heb ik de Raspberry 1B vervangen voor een Raspberry 2B..

Eigenlijk nog best wel veel king:

Edit:

wat betreft VPN en subnet, ik heb het gewoon simpel opgelost door de server subnet te veranderen naar een haast niet gebruikte ip reeks, werkt prima..

ehh, in de toekomst een nog krachtigere server samenstellen en die daarbij ook nog zuiniger is.

en in de heeeeeleee verre toekomst smarthome services op de server plaatsen/bouwen/koppelen (dan wel met behulp van raspi's)

Maar voor nu heb ik eigenlijk nog geen plannen gepland, maar dat kan uiteraard zo volgende week anders zijn ;)

weer een beetje bezig geweest qua ict,

Server een extra ram stick gegeven, nu 8GB. Niet dat het echt nodig was maar ach: om dat het kan.

voor de rest liep ik met deze behuizing (SilverStone SG02B-F ~ HTPC behuizing) tegen wat harde schijf ruimte problemen aan, eerst op gelost door gewoon een extra gat te boren maar heb uiteindelijk maar een hdd bay gekocht die 3 3.5" harde schijven kan houden (geplaatst in de 2 5.25" sloten boven de andere 2 harde schijven)

Fotootje van voor de extra bay:

Foto-PCND74FN.jpg

Foto-7UXQIAOO.jpg

de temperaturen zijn buiten nu inmiddels wel weer wat frisser maar toch, de temperaturen van de HDDs zijn mooi gelijk.

SDA1 en SDB2 (beide WD Green 1TB) zaten in de originele bay van de behuizing met geïnstalleerde fan (draait na genoeg op minimale snelheid)

SDC3 (WD green 2TB) zat boven in de 5.25 slot en SDD4 (WD Blue) hing verticaal boven in de behuizing)

Helaas geen foto van de nieuwe opstellen (vergeten te doen, server staat in elkaar boven op de kast...)

ps. ik weet dat de Harde schijven gerust boven de 40c° kunnen draaien, maar wou het zelf gewoon niet. ze draaien immers 24/7...

totale Hardware lijst:

Behuizing: SilverStone SG02B-F

MoBo: P5G41TM-LX

RAM: Corsair 4 GB DDR3-1600 x2

PSU: oude voeding die ik nog had liggen...

HDD's: 2x WD Green 2tb, 1x WD Green 2TB, 1x WD Blue 1TB 2.5'

koelers: Stock CPU koeler (zat bij mijn pc cpu i5 4460) 2x coolermaster fans, 1x lian li koeler (zat bij de HDD bay)

accessoires:

2x Molex naar Sate adapter (stroomkabels)

Scythe 2.5 twin mounter rev. C.)

Sharkoon 3-pin Y-kabel (om de 2 fans bij de harde schijven op 1 controller aan te sturen)

2 fan controllers (merk/type weet ik zo even niet)

HDD bay: Lian Li EX-23NB Internal HDD bay

Als extra's heb ik nog een UPS (extra accu) Powerwalker VI1200 mocht er ooit een stroom uitval zijn blijft de server nog wel ff online, alleen de router zit er niet op... :vertag

Qua software is er op updates na eigenlijk niet zo heel veel behalve een auto zoeker voor Muziek "Headphones"

weer een mooie Update al zeg ik t zelf :D

even een kleine Update:

Ik ben voor de Raspi2 opzoek naar een Lightberry (of soortgelijk wat werkt met Rasplex (Plex home theater voor raspi)) alleen is er geen enkele bedrijf hier in NL die ze kan leveren?

wel zag ik dat ik rechtstreeks kon bestellen maar ben persoonlijk iets te huiverig als het gaat om buitenlandse betalingen..

mocht iemand iets weten, let me know ;)

Edit:

Ik heb 't gevonden! ik heb WS2801 ledstrips nodig en een externe voeding (het is ook mogelijk om de raspi ook via deze voeding te voeden maar dan omzeil je de beveiligingen die op de micro usb aansluiting zitten, en dit wil ik niet.

Dus dan maar 2 aparte voedingen king: )

Nu heeft Rasplex 0.7.0 'Hyperion' ondersteuning dus zou het moeten kunnen werken...

Update:

de WS2801 ledstrips zijn binnen en geinstalleerd! 30 leds boven aan en 18 leds aan beide zijkanten. ben nog bezig met fine-tunen.

ook is de raspi geupdate naar rasplex 7.1

helaas nog geen :kewlpics maar de gaan nog komen

update voor de geïnteresseerde:

van het weekend de processor vervangen voor een wat krachtere variant. had eerste een Intel Core2Duo E8600 en heb nu een aangepaste Xeon E5430 (is van origineel socket 771, ik heb socket 775)

min punt ervan is is dat de koeler nu ruim 1000Rpm hoger draait en daarmee dus ook veel meer lawaai maakt. uiteindelijk besloten om de server te verplaatsen naar de garage/schuur.

om dit te kunnen doen moest ik wel wat ondernemen om te voorkomen dat ie binnen no-time vol stof zit. Elk gleuf/gat dicht gemaakt met Dustend dust sticker filter. lekker universeel en zelf op maat te knippen. (uiteraard gaat hiermee ook de temperatuur omhoog maar dit ga ik deze dagen goed in de gaten houden)

Al met al ben ik weer te vrede met 't resultaat.

Edit:

en weer ben ik vergeten :kewlpics te maken....

Terug
Naar boven