• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn eerste corsa! PROJECT

16v-ralezz

Post weinig
Foto update..

list to do: UITERLIJK

- volledig pollijsten/poetsen

- bumpers opnieuw zwart maken/ evt pimp setje, en dan zelfde kleur laten meespuiten , incl sideskirts

- verlagen ongeveer 0.5 -0.75 cm

- Velgen.. nog onbekend, 18 inch chrome in ieder geval.

- carbon motorkap, eerst proefstukje om te kijken als het matcht met de kleur van de auto

- m3 spiegels

Helaas slecht weer vandaag, maargoed ongeveer een idee :wors

34nmyw7.jpg

beetje origineel, wel andere koplampen( niet duidelijk zichtbaar helaas )

ok5zbr.jpg

originele velgen volgensmij, 4 zgan bandjes:) all season king:

2nbgk6q.jpg

Linker achterlicht lijkt beslagen, is niet zo gelukkig:) en morgen de uitlaatbevestiging opnieuw lassen, en even mooi schoonmaken!

meningen verschillen, maar hij rijd als een trein :afro

Mechanisch:

- Verlagen 0.50 - 0.75 CM

- stuggere vering

- homokineten&fusee MOGELIJK vervangen

- complete inlaat schoonmaak

- bougies/olie/oliefilter/bakolie

- koppelingskabel

- luchtfilerbuis vanaf Luchtmassa richting luchtfilter

- injectie reiniging

mechanisch gebeurt vanaf de oprit, inlaat schoonmaak word uitbesteed.

UPDATES VOLGEN :jerry

Niet doen is mijn stem, maar lees onderstaande goed!!!

Mijn stem is meer logisch omdat ik niks met Dit soort Tuning heb hoor....

Vond het op de Honda van mijn Buurjongen maar raar ogen, zo ook op zijn Koffiemolen WRX wannabee.

(koffiemolen = Subaru ivm geluid wat ie maakt (gelijk aan Corsa-A 1.6 8V GSi zonder einddemper welke ook nog eens op 3cilinders draait haha))

je moet doen wat je zelf Leuk vind, als jij het gaaf vond zo'n Carbon klep erop te gooien of je klpe met carbonfolie te Wrappen vind ik dat je het moet doen.

zo is namelijk iedereen Uniek in zijn Ding die hij doet..

Als we Allemaal in Astra's 1.6 geheel origineel in de kaalste uitvoering zouden rijden zou het ok maar saai zijn zeg maar....

haha, die onthou ik :D . ik zit er echt enorm aan te twijvelen..

op het moment lijkt ie van de voorkant een beetje ,, origineel zegmaar, ik wil hem wel uniek hebben ofcourse king:

Ontopic: je ziet echt duidelijk aan de voorbumper dat mijn bumperblack op was ( onderop ) :shock:

0,5 tot 0,75 cm??? ik heb een 4cm voor en 3cm achter verlaging (40/30), en dat ziet er zeker niet verkeerd uit...

en 18 inch wielen eronder? gaat volgens mij veel problemen geven (zeker bij verlaging) en ziet er niet uit :puke (mijn mening)

neem anders een bumper met afneembare grill (zoals die op mijn avatar met de oem gril er nog in (inmiddels vervangen)) of een GSI bumper (die van Voor de facelift)

deze staat hier op het forum, ik zal hem ff PB doen met de vraag waar de bumpers vandaan komen..

Foto6WWFHJOD.jpg

echt mooi deze.

@corsa14slow

is de sport versie niet al iets lager?

stond laatst naast een 1.2 , scheelt wel

@wim-v6

ik moet is een auto zien met een dikke verlaging, beetje vergelijkingsmateriaal:D

dat lijkt er al heeel wat op, vooral als ik hem verlaag.

zijn dit de gsi bumpers? iemand toevallig link van een webshop oid die ze verkoopt, liefst ongespoten, of in dezelfde kleur, zwart:)

een sport model is idd al iets lager, geen idee hoeveel. heb zelf een swing model... maar een 40/30 verlaging zijn dacht ik precies het zelfde als mijn model en de sport (allebei komen ze even laag)

staat in de beschrijving hè ;) ik heb alleen veren, rijd prima. nadeel daarvan: schokdempers hebben wel merkbaar een kortere levensduur...

50/35 is een beste verschil, voorkant komt goed naar beneden terwijl de achterkant niet te ver gaat (voor evt. passagiers)

vind het sowieso er dik uitzien als de voorkant iet lager ligt dan de achterkant.

zit ik even lekker te zoeken, vind ik de voorlamp die ik zocht:

http://www.cargoods.nl/shop/angel-eyes/506-angel-eyes-koplampen-opel-corsa-b-met-led-ringen/" onclick="window.open(this.href);return false;

en de juiste verlagingsset!

http://www.cargoods.nl/shop/verlagingsveren-jom/5587-verlagingsveren-opel-corsa-b/" onclick="window.open(this.href);return false;

en ofcourse...

http://www.cargoods.nl/shop/booskijkers/5043-aanbieding-booskijkers-opel-corsa-b/" onclick="window.open(this.href);return false;

nu nog een bumper, en mijn voorkant is klaar..

bovenstaande onderdelen worden rond de 26e besteld :jerry

Dit zijn de Bumpers die op elke Corsa-B na 1997 is geleverd zitten..

Dan wel zwart, (als bij corsa- 1.4slow) als gespoten, (op de foto's die ik heb neergezet).

Willem

@wim-v6 wrote:Dit zijn de Bumpers die op elke Corsa-B na 1997 is geleverd zitten..

Dan wel zwart, (als bij corsa- 1.4slow) als gespoten, (op de foto's die ik heb neergezet).

Willem

zijn deze meteen passend?

jups, passen gewoon. (die van mij komt dan van een combo en op een één-of-ander manier past die niet helemaal lekker, maar het hoort zonder problemen te passen) je moet alleen even 2 gaten boren waar de grill bevestigd zit.

die veren zijn wel goedkoop zeg :???: ik heb die van AP (en ietsjes duurder, prima zijn die :thumb die van jom heb ik nog weinig van gehoord...

zit garantie op, gewoon op de goede manier monteren, foto maken en bewaren:D

AP is wel wat duurder, wat voor verlaging heb jij?

tijdsbestek voor het verlaging schat ik wel een hele middag^^

ik vind het een flinke verbetering t.o.v. de standaard veren, stukke strakker in de bochten, ik zou bij de verlaging wel camberbouten halen aangezien camber bij verlaging buiten fabrieksbereik valt, wat lijd tot schuinslijtende banden (apk afkeur)

op comfort ga je wel iets inleveren maar dat wordt dan wel weer gecompenseerd door de verbeterde wegligging :jerry

Terug
Naar boven