• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mijn grootste fout...

@trashmetal wrote:@master24 wrote:mijn grooste fout is dat ik nu weer na 9jaar opel rij altijd vw liefhebber geweest

9 jaar polo gereden :wors

nu weer 100jaar roest onder me kont :puke

maar ik zit droog daar gaat het toch om

Dan snap ik niet wat je hier doet.......... :hmmz

Gast, je leest toch dat ie een Opel rijdt nu?

zoals ik het lees kotst hij op opel zie gebruikte teken...

en aanbid hij vw zie worship tekengebruik

als je indd kotst op opel snap ik niet dat iemand er dan toch in gaat rijden

en al helemaal niet wat je dan op een forum doet van het uitgekotste merk

begrijp me goed ben geen vw hater, maar dit komt mij wel over als opel haterij

het kan natuurlijk aan mij liggen :sleeping

@OscaR-16v wrote:gister ff gauw een foto gemaakt, heb mijn eigen wielen er meteen onder gezet :wub :wub

IMG-20111215-00151.jpg

de bedoeling is om de astra zoveel mogelijk origineel te houden.

worden wel een aantal dingen veranderd.

-smoke xenonkoplampen (de huidige beginnen dof te worden)

-smoke zij knippers

-mijn eigen radio + versterker en subwoofer

de accu had ik mijn twijfels over, dus meteen maar een nieuwe 70 ampere accu geplaatst

zo dat is een mooie wagen. niet zo overdreven uitgebouwd enzo, maar wel sportief uiterlijk. Plaats anders wat foto's van je velgen in het "op welke velgen staat jou astra" topic.

Volgens mij heb jij dezelfde kleur als mij astra... (kleurcode Z21B, staat op de sticker die zichtbaar wordt zodra je de passagiersdeur openmaakt )zie je maar weinig van rijden vind ik.

@bastiaan1981 wrote:@master24 wrote:mijn grooste fout is dat ik nu weer na 9jaar opel rij altijd vw liefhebber geweest

en jij wou zeggen dat vw niet roest??

oke opel roest ook maar vw kan er ook wat van ;)

dat is mooi balen OscaR-16v hopen dat ze hem nu goed maken voor je

Moet ik nog meer zeggen...

spRqv.jpg

nYTgk.jpg

i6KVB.jpg

UwoxP.jpg

@derartz wrote:@OscaR-16v wrote:gister ff gauw een foto gemaakt, heb mijn eigen wielen er meteen onder gezet :wub :wub

IMG-20111215-00151.jpg

de bedoeling is om de astra zoveel mogelijk origineel te houden.

worden wel een aantal dingen veranderd.

-smoke xenonkoplampen (de huidige beginnen dof te worden)

-smoke zij knippers

-mijn eigen radio + versterker en subwoofer

de accu had ik mijn twijfels over, dus meteen maar een nieuwe 70 ampere accu geplaatst

zo dat is een mooie wagen. niet zo overdreven uitgebouwd enzo, maar wel sportief uiterlijk. Plaats anders wat foto's van je velgen in het "op welke velgen staat jou astra" topic.

Volgens mij heb jij dezelfde kleur als mij astra... (kleurcode Z21B, staat op de sticker die zichtbaar wordt zodra je de passagiersdeur openmaakt )zie je maar weinig van rijden vind ik.

helaas niet aan foto's toegekomen vandaag, versterker + subwoofer en radio weer in gebouwd. morgenmiddag als het weer een beetje meezit zal ik ff knappe foto's schieten. ik ben zelf ook niet kapot van die uit gebouwde hokken. doe mij maar mooie originele look met paar knappe wielen en een boel luxe!!

deze kleur zie je idd bijna niet. zal morgen ff kijken naar de kleurcode.

@CalibraMenno wrote:Nu zit je nog weer met hetzelfde gebrek als bij seat leon haha :jerry

klopt :jerry :jerry maar dit keer me eigen schuld:P iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? hij blijft niet meer hangen als je hem dicht drukt. zal wel een nieuwe worden :P

@Juffer1 wrote:Zit het metalen pinnetje/stangetje aan de zijkant er nog wel goed op / in ?

zit deze aan de linkerkant van de asbak? ik kan niks ontdekken :hmmz

Erg mooie kleur hoor, als ik zou moeten kiezen voor een alternatief voor mijn Kadett zou zo'n wagentje wel in aanmerking komen! :wub

@Vinci wrote:Erg mooie kleur hoor, als ik zou moeten kiezen voor een alternatief voor mijn Kadett zou zo'n wagentje wel in aanmerking komen! :wub

het rijd ook super!!! helaas heb ik sinds vrijdagavond wel een motorstoring :thumbdown heeft een oude pake in gereden. afgelopen jaar is er amper 6000km mee gereden. en dat is wel te merken. ben bang dat de egr klep naar de ballen is :P volgens een opel dealer hier uit de buurt gebeurd dit wel vaker als de auto naar een nieuwe eigenaar gaat, schijnt met een andere rijstijl te maken te hebben.

maar zal allemaal wel beetje meevallen, heb er een mooie stapel rekeningen bij gekregen, nagenoeg altijd bij de dealer onderhouden. en het onderhoudsboekje is netjes ingevuld.

@Astraman wrote:@trashmetal wrote:@master24 wrote:mijn grooste fout is dat ik nu weer na 9jaar opel rij altijd vw liefhebber geweest

Dan snap ik niet wat je hier doet.......... :hmmz

Gast, je leest toch dat ie een Opel rijdt nu?

begonnen in een opel ben weer terug bij af maar nu lekker diesel onder me kont

nu lekker sparen voor een 2010 model astra diesel :wub

als roest ook vw :swear

Tja, als er dingen stuk gaan is ook altijd wel irritant, maar als een auto omdat er van alles slecht is ontworpen tegen valt is er vaak ook weinig aan te doen. Met een 'moderne' auto ga je niet zo snel zelf knutselen ook natuurlijk.

Wel geinig om dat interieur te zien, heb zelf ook een Astra G interieur in de Kadett en bevalt me erg goed! Heb zelf echt wel een paar keer serieus zitten overwegen om een G te kopen ook, blijft verleidelijk!

Jah Astra G's zijn naar mijn idee ook gewoon superdegelijke wagens. De mijne word behoorlijk intensief gebruikt en ik heb er nog niks raars aan kunnen ontdekken. Alleen de lak die snel dof word vind ik een nadeel maar dat is inherent aan de kleur helaas. Maar dit weekend weer een dikke 400km mee gereden en hij verveeld me na 9 jaar nog steeds niet en hij rijdt nog net zo lekker als toen ik hem kocht.

Wij hebben hier thuis ook een leon, een 1.6, vind het toch prima rijden hoor alleen lekt die ook zo, altijd vochtig binnen. En die bobines gaan bijna om het half jaar kapot daar word ik pas moe van :thumbdown Echt ontelbaar vaak vervangen al :thumbdown Dan heb ik toch liever mijn astra haha :wors

maar feit blijft, alles van metaal gaat roesten vroeg of laat

als je van plan bent je auto lang te houden

is tectyleren van bodem wielbakken en holle ruimtes een must

VOOR dat er problemen ontstaan

onderhoud is alles, ongeacht merk

@trashmetal wrote:maar feit blijft, alles van metaal gaat roesten vroeg of laat

als je van plan bent je auto lang te houden

is tectyleren van bodem wielbakken en holle ruimtes een must

VOOR dat er problemen ontstaan

onderhoud is alles, ongeacht merk

Mijn buurman heeft een Citroen, zo'n klein schijthok en die heeft al meer dan twee jaar een beschadiging aan het voorste zijscherm. Alle lak is er af! Al die tijd al, en ik dacht eerst dat het een kwestie van weken zou zijn voor de boel zou roesten. Nou er zit nog steeds geen spatje roest op!

Hoe komt dat?

Dat plaatwerk is eerst gegalvaniseerd. Het kan dus net als elke afvalcontainer jaren lang buiten staan ZONDER lak. De lak is puur een optische afwerking eigenlijk..

Dus dat alle auto's roesten is ZEKER niet waar hoor!

@Astra F Vaassen wrote:Wij hebben hier thuis ook een leon, een 1.6, vind het toch prima rijden hoor alleen lekt die ook zo, altijd vochtig binnen. En die bobines gaan bijna om het half jaar kapot daar word ik pas moe van :thumbdown Echt ontelbaar vaak vervangen al :thumbdown Dan heb ik toch liever mijn astra haha :wors

Zet je er toch een keer een Bosch bobine in?? Die dingen werken allemaal het zelfde hoor, een transformator is een transformator....

Terug
Naar boven