• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Kadett Cabrio topic: Geschiedenisles op Autoweek

midnight black

Woont hier bijna
Gisteren op postkantoor schorsing op wezen heffen en vanochtend mijn Kadettje maar eens onder het stof vandaan gehaald:

25032012580.jpg

25032012581.jpg

Gisterenavond nog eerst even onder de lader gehangen en vanochtend: sleutel omdraaien = lopen, :thumb

Effe een wasbeurtje gedaan, poetsen komt nog wel, vandaag eerst weer eens lekker gereden :D

Kap: deze bestaat uit:

-buitenlaag van pvc of stof (pvc is origineel geleverd)

-isolatie

-binnenlaag (de hemelbekleding, origineel een soort alcantara-achtige stof)

De buitenkap is zelden nog origineel, vaak vervangen door pvc en soms door stof. let op beschadigingen, gaatjes, scheurtjes en of de pvc nog soepel is (in pvc zitten weekmakers die er onder invloed van zonlicht langzamerhand uitgaan waardoor de pvc harder/brosser wordt en dus sneller scheurt.

Let bij de hemelbekleding op vlekken die kunnen duiden op (voormalige) lekkages. Verder dat deze nergens gescheurd is.

Kap moet bij de voorruit strak aansluiten op de rubber (check de staat vd rubber).

Kapframe: let op roestvorming (als gevolg van lekkages) en of het frame niet krom is (kap moet soepel bewegen en strak aansluiten op ruiten)

Verder zit er vaak de kaphoes niet meer bij.

Als de kap elektrisch bediend is dan de werking checken, geen gekke geluiden, staat van pompje (deze zit achter een klein luikje ter hoogte van rechter achterlicht.)

Hier zit geen moeilijke elektronica in (in tegenstelling tot de Astra's) alleen maar een rij relais.

Ten slotte, kap is standaard geleverd met een glazen achterruit met verwarming, controleer de draden, deze zijn gevoelig voor beschadiging.

Kap: deze bestaat uit:

-buitenlaag van pvc of stof (pvc is origineel geleverd)

-isolatie

-binnenlaag (de hemelbekleding, origineel een soort alcantara-achtige stof)

De buitenkap is zelden nog origineel, vaak vervangen door pvc en soms door stof. let op beschadigingen, gaatjes, scheurtjes en of de pvc nog soepel is (in pvc zitten weekmakers die er onder invloed van zonlicht langzamerhand uitgaan waardoor de pvc harder/brosser wordt en dus sneller scheurt.

Let bij de hemelbekleding op vlekken die kunnen duiden op (voormalige) lekkages. Verder dat deze nergens gescheurd is.

Kap moet bij de voorruit strak aansluiten op de rubber (check de staat vd rubber).

Kapframe: let op roestvorming (als gevolg van lekkages) en of het frame niet krom is (kap moet soepel bewegen en strak aansluiten op ruiten)

Verder zit er vaak de kaphoes niet meer bij.

Als de kap elektrisch bediend is dan de werking checken, geen gekke geluiden, staat van pompje (deze zit achter een klein luikje ter hoogte van rechter achterlicht.)

Hier zit geen moeilijke elektronica in (in tegenstelling tot de Astra's) alleen maar een rij relais.

Ten slotte, kap is standaard geleverd met een glazen achterruit met verwarming, controleer de draden, deze zijn gevoelig voor beschadiging.

Het Opelaars,

Na het fraaie zomerweer dit jaar begint het toch steeds meer te kriebelen om uit te kijken naar een Cabrio. Gewoon als 2e auto voor erbij en om bij goed weer eens een tourtocht te maken of heerlijk met open kapje van en naar het werk te rijden.

Gezien auto vooral leuk is wanneer de kosten beperkt blijven zoek ik eigenlijk naar een oldtimer zodat de kosten voor de MRB mee vallen.

Nu heb ik een Kadett GSI Cabrio op het oog van 1989. Die rij ik dan 's zomers de eerste 2 jaar nog voor de volle mep MRB en daarna betaal je slechts een paar centen per jaar voor dat ding. Nu is roest de grote vijand van alle Opel-modellen die voor de Corsa C op de markt zijn gekomen, dus dat heeft de aandacht.

Maar waar dien ik meer op te letten? Wat zijn belangrijke zaken m.b.t. de kap (handmatig bedienbaar) waar ik op moet letten??

Het Opelaars,

Na het fraaie zomerweer dit jaar begint het toch steeds meer te kriebelen om uit te kijken naar een Cabrio. Gewoon als 2e auto voor erbij en om bij goed weer eens een tourtocht te maken of heerlijk met open kapje van en naar het werk te rijden.

Gezien auto vooral leuk is wanneer de kosten beperkt blijven zoek ik eigenlijk naar een oldtimer zodat de kosten voor de MRB mee vallen.

Nu heb ik een Kadett GSI Cabrio op het oog van 1989. Die rij ik dan 's zomers de eerste 2 jaar nog voor de volle mep MRB en daarna betaal je slechts een paar centen per jaar voor dat ding. Nu is roest de grote vijand van alle Opel-modellen die voor de Corsa C op de markt zijn gekomen, dus dat heeft de aandacht.

Maar waar dien ik meer op te letten? Wat zijn belangrijke zaken m.b.t. de kap (handmatig bedienbaar) waar ik op moet letten??

Ik wens je Cabrio vanaf deze stoel een goede winterslaap en tot volgend jaar!

welterusten Opeltje.............

Ik wens je Cabrio vanaf deze stoel een goede winterslaap en tot volgend jaar!

welterusten Opeltje.............

@ Midnight: Thanx!!

Waar moet ik vooral op letten bij de kap? Hoe kan ik zien of deze in goede staat is?

Het is idd. een 2.0i wat ik op het oog heb....heerlijk betrouwbaar blokkie!

@ Midnight: Thanx!!

Waar moet ik vooral op letten bij de kap? Hoe kan ik zien of deze in goede staat is?

Het is idd. een 2.0i wat ik op het oog heb....heerlijk betrouwbaar blokkie!

Nou om te beginnen bij de roest, (een ander mag me aanvullen want zal vast een plek vergeten :jerry )

-lekbakjes achter (kun je al checken aan de onderkant onder de achterbumper)

-spatbordranden achter

-aansluiting cabriokap op spatbord

-achterste stukken dorpels

-A-stijl achter de wielkuipen

-onderaan het schutbord

-binnenkant bodemplaat ter hoogte van de pedalen/voetenbak passagier

Verder beste 1 met goede kap kopen en goede rubbers.

Let op cabrio specifieke zaken: zo zijn de elektrische raam motortjes van Bertone en niet van Opel: in principe niet meer nieuw te krijgen!

De dakhandels om het dak te sluiten moeten ook in goede staat zijn, check de prijzen die ze voor 2e hands vragen op MP maar eens :vertag

De techniek is verder zoals bij de meeste Opels: simpel, betrouwbaar en goedkoop.

Succes. (oja en als je toch maar 5000km per jaar gaat rijden: ga voor de 2.0i: veel meer lol als de 1.6i en het verschil in brandstofkosten bij 5000km per jaar is misschien 1x tanken.

Nou om te beginnen bij de roest, (een ander mag me aanvullen want zal vast een plek vergeten :jerry )

-lekbakjes achter (kun je al checken aan de onderkant onder de achterbumper)

-spatbordranden achter

-aansluiting cabriokap op spatbord

-achterste stukken dorpels

-A-stijl achter de wielkuipen

-onderaan het schutbord

-binnenkant bodemplaat ter hoogte van de pedalen/voetenbak passagier

Verder beste 1 met goede kap kopen en goede rubbers.

Let op cabrio specifieke zaken: zo zijn de elektrische raam motortjes van Bertone en niet van Opel: in principe niet meer nieuw te krijgen!

De dakhandels om het dak te sluiten moeten ook in goede staat zijn, check de prijzen die ze voor 2e hands vragen op MP maar eens :vertag

De techniek is verder zoals bij de meeste Opels: simpel, betrouwbaar en goedkoop.

Succes. (oja en als je toch maar 5000km per jaar gaat rijden: ga voor de 2.0i: veel meer lol als de 1.6i en het verschil in brandstofkosten bij 5000km per jaar is misschien 1x tanken.

mooie cabrio kerel! Bij mij kriebelde het ook me kadettje van stal te halen was idd heerlijk weer.

mooie cabrio kerel! Bij mij kriebelde het ook me kadettje van stal te halen was idd heerlijk weer.

ziet er netjes uit je cabrio.

even over de schorsing. wist je dat je ook online kan schorsen en schorsen opheffen? ik doe dat altijd ideaal. hoef nooit de deur uit. kan 24/7

Terug
Naar boven