• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn manta turbo

Nu ken ik de sper. Ik heb er ook eens zo eentje gekocht bij filip jacobs.

Maar terug ingeruild bij hem voor de aankoop van een heuvelklim 16klepper (248pk) die hij had liggen.

Dan zal ik misschien toch maar men sallisbury achteras eronder steken. Ik heb er juist een jaguar sper ervoor gekocht.

Alleen slijp ik men onderkant van men mooie ascona liever niet kapot.

Ik was aan het denken om men as op te hangen met landrover trekstangen dan kan ik men originele bevestigingspunten behouden.

Dit in combinatie met het wattstangenstelsel van de scimitar achteras (hier heb ik em onder vandaan).

Klinkt als een hele mooie setup zo! :thumb Bij mij staat een watt link ook nog op het lijstje maar dat is voor later, voorlopig eerst ff een seizoen rijden.

voor degenen die gëinteresseerd zijn in stand alone motor managments op een cih motor heb ik in onderstaande link een excel document staan waar een goede ontstekingstabel in staat.

Tevens staat daarin ook hoe ik daartoe gekomen ben op basis van de originele vervroegings curve, en een omschrijving over het tunen van een ontsteking in het algemeen (blad 2 in het engels).

Ook voor het tunen van een standaard cih motor is dit erg nuttig, niet echt in extra pk's maar meer in het feller worden vanuit lage toerentallen (oppakken).

Ik zal binnenkort ook een paar brandstof tabellen posten voor turbo cih's maar ook voor standaard cih's met originele injectoren, de turbo varianten zullen gebaseerd zijn op 480cc bosch injectoren en 1000cc kms injectoren.

http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=20845996198647746999" onclick="window.open(this.href);return false;

Afgelopen weekend aan het tunen geweest op de weg, dit weekend weer verder om de puntjes op de i te zetten.

i3vOwet.jpg

Verder is inmiddels ook het instrumentenpaneel omgebouwd naar digitaal, en dan niet met een kadett gsi digidash maar helemaal custom met vacuum fluorescent displays voor oliedruk, tank inhoud, watertemp, snelheid, boordspanning en algemene informatie.
foto's volgen nog.

Wow, machtig dashboard!! Ik had wel al gehoord om een tablet als dashboard te gebruiken, maar dit is toch mooier. :thumb

@pierrekrik wrote:Wow, machtig dashboard!! Ik had wel al gehoord om een tablet als dashboard te gebruiken, maar dit is toch mooier. :thumb

Dit is idd mogelijk je hebt een speciale bluetooth osb/canbus adapter(Chinese web winkel) en met de app car-dashboard krijg je alle gegevens (mits compatibel)

Alle ecu's met een "k line" ondersteunen de elm327 bluetooth adapters. Die kan je dan weer uitlezen met torque light of pro (android play store) Erg handig en mooi, met de pro versie kan je ook je eigen dashboard ontwerpen. Je kan zelfs met de juiste software (tunerpro oid) aan de slag met tunen van je motormanagement.

kkULRgt.jpg

ben toevallig bezig om een start onderbreker uit een ecu van een bmw 330 te slopen met tunerpro, dit gaat ook gewoon via zo'n bluetooth ding.

nah, ieder zijn ding hee. T zou lullig zijn als iedereen hetzefde kon. :D

Ik zat eraan te denken om zowiso eens een soort handleiding te maken om een andere ecu op een cih blok te bouwen, scheelt dan weer een hoop uitzoek werk.

Dat zou leuk zijn!

Binnenkort ga ik draadjes knopen aan mijn 6 cilinder. Vems komt er aan te hangen.

Zal mijn eerste keer zijn dat ik met zoiets bezig ga.

Nice! Vems is in theorie het zelfde als megasquirt of kdfi dus als je info nodig hebt kan je als basis mijn instellingen wel gebruiken. Zal ze deze week eens hier op het forum zetten.

Ben nog even bezig geweest vanmiddag, tankvlotter aangesloten en de knipperlicht indicators op het dashboard zaten verkeerd om... :sleeping

Bleek ook dat rijden en filmen tegelijk niet echt lekker gaat, zal deze week eens ff een beugeltje voor de camera in elkaar flansen.

Ik ben iig best tevreden met hoe het dashboard nu in elkaar staat, nog een paar afwerkpuntjes daar gelaten.

@jacobnoorlander wrote:Nice! Vems is in theorie het zelfde als megasquirt of kdfi dus als je info nodig hebt kan je als basis mijn instellingen wel gebruiken. Zal ze deze week eens hier op het forum zetten.

Voorlopig ben ik daar nog niet aan toe, eerst de kabelpuzzel.

Ik neem er een universele boom bij, misschien dat dat een stuk scheelt.

Scheelt inderdaad een hoop werk en gedoe met een universele kabelboom. Voor het definitief inpakken kan je ook zo'n spiraalband gebruiken, als je er dan wat aan moet veranderen hoef je geen tape ellende weg te halen.

Terug
Naar boven