• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mijn mond viel er van open

derartz

Post weleens wat
afgelopen week was ik op vakantie in gran canaria en wij kenden iemand die daar woont en die persoon reed een redelijk gare opel calibra. Uitvoering, motor etc weet ik zo niet, maar toen ik die kilometer teller zach viel m'n mond ervan open;)

weet je wat daar stond.... 687000!!!! voor een benzinemotor gewoon hé

volgens hem was het de originele km teller, dat geloof je toch haast niet? ik meende altijd dat opels maar max tot 4 ton gingen.

iemand nog meer calibras gezien met zo'n hoge km stand?

mn vorige Astra G X16SZR had toen ik m wegdeed 322.000 gelopen en reed prima,De huidige G Coupé met Z18XE blok staat nu op 230.000 op LPG loopt nog top,elke 1500 km een half litertje olie erbij en lekker doorrijden,ding rijdt nog zalig!!

Enige reden dat ie weg zou gaan is als ik een mooie Zafira met dezelfde motor tegenkom en hier niet teveel bij moet leggen.

Mn C Ascona deed het helaas minder,bij 123.000 km was het olieverbruik 1 liter op 400 km,na demontage van de kop bleken de klepgeleiders teveel speling te hebben,nu met gereviseerde kop verbruikt ie nix meer,maar valt me toch tegen (is van 1984 en loopt wel op gas) maar ach,met een bijna 30 jaar oude wagen zo'n 35000 km per jaar rijden hakt er natuurlijk wel in.........

mn vorige Astra G X16SZR had toen ik m wegdeed 322.000 gelopen en reed prima,De huidige G Coupé met Z18XE blok staat nu op 230.000 op LPG loopt nog top,elke 1500 km een half litertje olie erbij en lekker doorrijden,ding rijdt nog zalig!!

Enige reden dat ie weg zou gaan is als ik een mooie Zafira met dezelfde motor tegenkom en hier niet teveel bij moet leggen.

Mn C Ascona deed het helaas minder,bij 123.000 km was het olieverbruik 1 liter op 400 km,na demontage van de kop bleken de klepgeleiders teveel speling te hebben,nu met gereviseerde kop verbruikt ie nix meer,maar valt me toch tegen (is van 1984 en loopt wel op gas) maar ach,met een bijna 30 jaar oude wagen zo'n 35000 km per jaar rijden hakt er natuurlijk wel in.........

Das best hoog. Heb een paar jaar geleden een stukje gelezen in de autoweek de man had een Vectra A (toen nieuw gekocht) en had er bijna/ of 7 ton op staan. Dus tja het kan wel. Als je het beesie maar draaiende houd.

Das best hoog. Heb een paar jaar geleden een stukje gelezen in de autoweek de man had een Vectra A (toen nieuw gekocht) en had er bijna/ of 7 ton op staan. Dus tja het kan wel. Als je het beesie maar draaiende houd.

Astra F 1.6 16v station van me pa 420000 km hield het op

Bij de 4 ton is door luiheid de snaar gesprongen en daarna pas kwamen de problemen.

Mijn astra G staat 397000 op de teller ;)

me pa zijn astra F sedan 415000

Onderhoudt!! en gezond verstand. Althans gezond ik behandel mijn auto alsof het een jonkie is,,

Astra F 1.6 16v station van me pa 420000 km hield het op

Bij de 4 ton is door luiheid de snaar gesprongen en daarna pas kwamen de problemen.

Mijn astra G staat 397000 op de teller ;)

me pa zijn astra F sedan 415000

Onderhoudt!! en gezond verstand. Althans gezond ik behandel mijn auto alsof het een jonkie is,,

Geweldig, mijn overbuurvrouw haar astra van 96 1.6 16 v is nu weg maar had de laatste 4 jaar 4 ton mee gereden, wat de uiteindelijke km stand was zal ik eens vragen

Geweldig, mijn overbuurvrouw haar astra van 96 1.6 16 v is nu weg maar had de laatste 4 jaar 4 ton mee gereden, wat de uiteindelijke km stand was zal ik eens vragen

Hmm de mijne staat op 230.000 nu, moet ik voorlopig nog wel ff vooruit kunnen, heb wel eens calibra's gezien op de sloop met 4 ton maar die 6 en 8 ton heb ik nooit gezien. :shock:

Hmm de mijne staat op 230.000 nu, moet ik voorlopig nog wel ff vooruit kunnen, heb wel eens calibra's gezien op de sloop met 4 ton maar die 6 en 8 ton heb ik nooit gezien. :shock:

Zo, dat zijn behoorlijke kilometerstanden! Maar met genoeg onderhoud kom je er wel, dat blijkt maar weer.

Zo, dat zijn behoorlijke kilometerstanden! Maar met genoeg onderhoud kom je er wel, dat blijkt maar weer.

Ik heb veel vertrouwen in de Opelmotoren van begin jaren 90. Ik durf best een Opel te kopen met 200.000 of meer. En scheelt dan lekker ook in prijs...

ben wel benieuwd of ik mijn Astra F ooit kan verkopen met 471.xxx op de teller.....

Rik ;)

Ik heb veel vertrouwen in de Opelmotoren van begin jaren 90. Ik durf best een Opel te kopen met 200.000 of meer. En scheelt dan lekker ook in prijs...

ben wel benieuwd of ik mijn Astra F ooit kan verkopen met 471.xxx op de teller.....

Rik ;)

Ja, begin jaren '90 wisten ze goede motoren te bouwen. Daarna ging het bergafwaarts naar mijn mening. Moest mijn blok al na 170.000 km reviseren. Nou moet ik wel zeggen dat de vorige eigenaar er niet zuinig mee om is gesprongen, maar ik vind dit wel weinig. Gaat nu echter prima richting de 2 ton.

Terug
Naar boven