• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn "nieuwe" Fje: 19/11/2014 ~> wintermodus

Vandaag eindelijk (redelijk) droog, dus de spuitbus mat zwart van de Action laten werken. Setje staal was niet t mooiste setje meer, heb gekozen voor lekkah goedkoop. Alles beter dan roest toch?

Tipje van Tim (aka TeamWest) om een setje speelkaarten te gebruiken... ach foto's zeggen genoeg...

voor:

clu4.jpg

tijdens:

l0zq.jpg

na:

vjto.jpg

0j3v.jpg

en aangezien ik nog genoeg tijd en verf overhad mn spoilertje ook weer een vers laagje gegeven :afro

y42z.jpg

Shit kunnen we niet gaan jokeren :jerry

Maar is wel een slim ideee,

Als je de ener laatste foto bekijkt vind wel dat je een dikkere stalen velg hebt ;)

Goed bezig

king: Thnx thnx king:

Hahaha :mrgreen: .. het is niet alsof ik het wiel opnieuw heb uitgevonden ofzo..alhoewel :hmmz .

Maar Emiel, iets te vaak National Geographic's 'Card Shark' of Discovery Channel's 'Dynamo: Magician Impossible' gekeken..?

:wtf in het proces veranderen de speelkaarten van horizontale positie naar verticale positie tussen de band en velg :wtf *..

1355658082_z3450_mind_blown_answer_2_xlarge.jpeg

Anyway, ziet er weer netjes uit :thumb !

& LOL @ hofleverancier; Action hahahaha :wors , kan je ook goedkoop speelkaarten krijgen :vertag . Zo is m'n luchtinlaat ook mede mogelijk gemaakt door Action :vertag . Team Action..?

*: Ik weet, andere kant, andere velg, misschien bleven ze bij jou ook beter zitten in verticale positie, just kiddin'.

voor een hele hoge prijs (€3,50 uit China) nieuwe T5 ledjes in mn dash gezet... nu de rest nog

88fh.jpg

en wederom de Action benaderd :D

winterbanden geswapt naar zomersetje, maar de zwarte stalen set stond em wel. Had nog mn doppen liggen maar die waren zilver, dus daar komt de Action bij kijken...

van:

7mwz.jpg

naar:

kbbz.jpg

Verder had ik nog een oude lakstift liggen, waar gewoon niet meer genoeg in zat voor de auto.

s9i4.jpg

Dus... waarom niet schilderen? Aan de hobby dus...

Eerst afplakken

1bax.jpg

dan uitsnijden met een hobbymesje

cw1n.jpg

en schilderen

9d4t.jpg

en zie hier het resultaat, op zich grappig naar mijn idee, hoewel het op zich wat netter kan :angel

m3s3.jpg

ukye.jpg

ach t is wel een leuke mod die me bijna niets heeft gekocht :afro

Altijd wel leuk gevonden om te hobby'en met mn Vec, maar dat project is gestrand. Bij de Astra is het mede door aanschafprijs een "keep it budget and simple" project geworden... just for the fun :thumb

Greetz Emiel

@Mr.F wrote:Ziet er grappig uit, vraag me alleen steeds af wat die sticker is op het voorscherm, zie dat wel eens vaker bij andere Fjes.

Opel Centrum Oosterhout heeft ooit eens deze sticker laten maken denks want die dealernaam staat er op en een kerel in een oude auto. Tja zit er sinds '94 op dus weghalen blijft ie zichtbaar :sleeping

mocht ik em ooit eens oppoetsen dan neem ik dat ook mee...

Ziet er lachen uit man :thumb , dat zijn de leukste mods he.. die praktisch niks kosten.

Velgen nog meepakken? Steekt zo af anders:

ukye.jpg

japs moeten ook nog ff. maar veel blaren, dus moeten ff met de staalborstel onder handen genomen worden

Gister, zoals wel vaker, gewoon lekker aan t kijken op de verkoop sites. Spot ik daar een op t oog een mooie F2 voor een belachelijk lage prijs :shock:

Dus lulijzer tegen mn oor, maar eens bellen of het wat is... En dat was het! Pas APK, volledig roest vrij op een paar plekjes op de motorkap, GEEN steenslag en slechts 148.*** km gelopen voor een auto uit'95 en dat was te zien ook aan de binnenkant. Moet nog een goede shoot houden maar dit zijn de eerste foto's

2m6dd.jpg

8ylfj.jpg

61k8.jpg

hyqgd.jpg

byuw.jpg

Specs: zelfde als mn rode, C14NZ, GeenLuxe (GL), rolt op 15"

To do: Actiooooonnn :angel mat zwart op alles spuiten om weer een frisse look te krijgen.

Greetz Emiel

leuk om te zien dat ik niet de enige ben die aan low budget tuning doet haha

heb van die rooie f ook de spoilers gespoten met action verf, kleur kwam zeer mooi overeen, pas als ik vertelde dat er iets kleur verschil in zat en de mensen er nog eens naar keken zagen ze het.

de kadett heb ik voor de helft zilver gespoten, je raad het al, ook action.

achterlichten smoken? nee joh, mat zwart van de action voorzichtig van een afstandje ;)

ik las in het begin iets over een in hoogte verstelbaar stoel frame.

als ik het goed las wou je die aan de bijrijders kant doen, maar hou je er dan ff rekening mee dat je dan je gordel klikker aan de verkeerde kant hebt? ik heb dit namelijk ook al eens zitten te bedenken, maar bedacht me toen ook ineens dat het niet gaat passen helaas.

die matzwarte doppen.. tja, ik hou niet zo van zwarte doppen, maar get logo er in lijkt dan wel weer leuk, misschien heel stiekem in mijn topic zoiets voor bij zien komen? haha

had ik namelijk ook op die rooie f, alleen het is er bij mij maar bij 1 gebleven haha.

maar als je de velgen gaat spuiten, wat voor kleur spuit je ze dan? ook matzwart? denk dat zilver ook wel mooi afsteekt bij die doppen zo, of ook in de kleur van de auto ;)

verder dat idee met die kaarten, die houden we er in, ik leg er normaal zelf een krant over heen en dan met een mesje langs de velg snijden, gemartel van niks, maar ik weet nu hoe ik het de volgende keer ga doen haha

hou je die zilveren er bij voor je zelf?

leuke wielen onder dat ding

Maakt gewoon zo'n verschil en het is zo'n kleine moeite. Auto ziet er gelijk 10 jaar jonger uit. Tja dacht de velgen gewoon zwart te doen, zilver komt niet voor in de rest van de auto :hmmz

Maar wie weet. Grijze blijft er bij, is makkelijker en kost samen net zoveel als de Ommie die ik eerst voor de deur had staan. Velgjes staan idd leuk, wel ten koste van t rijcomfort hoewel dat ook aan de bandjes ligt, zijn ook herriemakers.

Ziet er netjes uit! :thumbup

Wanneer kom je 'm showen?

Nou kunnen we weer onze onderschriften aanpassen :jerry . Ie dat je wel al F² had staan, maar deze is een jaartje jonger he? '95 right?

Terug
Naar boven