• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Saabscona-B 400R

Het is alweer een tijdje geleden dat onderstaande speelde:

[rquote=1793927&tid=117147&author=Rik Ophuis]Wat betreft het probleem: "Oliedruk C20XE na totale motorrevisie bij starten eerst niet aanwezig (?)"

Dit is met het vervangen van de (nieuwe non-OE) oliepomp uit Engeland door een originele z20LET-pomp opgelost. Zie topic onder "c20XE" motoren.

[/rquote]

Ik heb daarop toch maar eens contact opgenomen met QED Motorsport in the UK waar ik de bewuste non-OE oliepomp had gekocht. Ik heb uitgelegd dat ik vermoede dat de pomp niet in orde zou zijn. In eerste instantie gaf men aan dat ze zich het bijna niet konden voorstellen, maar dat ik de pomp maar terug zou sturen en dan zouden ze wel kijken of de pomp misschien toch iets mankeerde. Het heeft daarop even geduurd, maar uiteindelijk kreeg ik bericht dat de pomp inderdaad buiten specificatie was (waarschijnlijk te veel interne speling en daardoor interne lekkage). Maar om kort te gaan, ik heb mijn geld terug gekregen en dat vind ik toch wel tof:thumbup.

hee rik, in het cih gedeelte was het topic al weer verderop geraakt, maar ben toch wel benieuwd, dus stel ik mijn vraag hier maar even:)

Ik ben toch wel benieuwd naar dat GM-smeedstuk waar je het wel eens vaker over hebt. Is dat gewoon een snelle nokkenas van GM zelf, of heb je deze zelf laten bewerken? Graag wat meer info hierover:):)

Rik, zou je mij die handgeschreven instructies om de voortrein om te bouwen naar 400-spec eens kunnen emailen?

bvd,

Lammert

[rquote=1877289&tid=117147&author=McLambo]Rik, zou je mij die handgeschreven instructies om de voortrein om te bouwen naar 400-spec eens kunnen emailen?

bvd,

Lammert[/rquote]

Het mooiste kun je het hier zien en compleet down-loaden:

http://www.opel400club.de/ en dan [Motorsport] aanklikken. Je komt dan bij "Das Ascona 400 Gruppe 4 Handbuch" Hier staan nog wel wat meer interessante aanpassingen dan alleen de vooras.:)

Hij staat op het nieuwe rubber:

015.jpg

019.jpg

020.jpg

[rquote=1877891&tid=117147&author=Rik Ophuis][rquote=1877289&tid=117147&author=McLambo]Rik, zou je mij die handgeschreven instructies om de voortrein om te bouwen naar 400-spec eens kunnen emailen?

bvd,

Lammert[/rquote]

Het mooiste kun je het hier zien en compleet down-loaden:

http://www.opel400club.de/ en dan [Motorsport] aanklikken. Je komt dan bij "Das Ascona 400 Gruppe 4 Handbuch" Hier staan nog wel wat meer interessante aanpassingen dan alleen de vooras.:)[/rquote]

Dank u! :wors

[rquote=1879278&tid=117147&author=Brammmm]Ziet er echt vet uit met die velgen!!:thumbup

Welke bandenmaat ligt er nou omheen?[/rquote]

Toyo R888 in 205/40-17 op 8x17" velg met ET25.

Deze zogenaamde track-day banden vallen wat loopvlak betreft wel veel breder uit dan gewone straatbanden. Loopvlak van deze is breder dan van een Toyo T1R in 225/40-16.

De banden staan mooi haaks op de velg.

glimt mooi hoor!

persoonlijk vind ik 17" onder een b-ascona te groot, maar ik weet wat de praktische overwegingen zijn ;)

Heb het al eerder gezegd maar ik zeg het nog eens

wat een prachtige Ascona en de velgen.... ben het met McLambo eens dat ze wat groot zijn

maar als het praktische functie heeft kan ik er weinig van zeggen :)

[rquote=1879888&tid=117147&author=Christian-tsx]mooi hoor:)

heb je er toevallig immitatie voorschermen op zitten? de naden tussen deur en spatbord zijn wat groot.[/rquote]

sssst! :angel

Ik heb zelf ook imitatie schermen op de ascona zitten.

Past ook niet geweldig.

Zijn nieuwe originele nog wel te verkrijgen eigenlijk?

[rquote=1879888&tid=117147&author=Christian-tsx]mooi hoor:)

heb je er toevallig immitatie voorschermen op zitten? de naden tussen deur en spatbord zijn wat groot.[/rquote]

Ja hoor, immitatie en die passen eigenlijk voor geen meter, zeker wanneer je de spatborden ook nog wat naar buiten trekt.

ja bij imitatie delen is de pasvorm soms om te janken.

bij mijn manta passen ze perfect, en bij een mercedes kreeg ik em er niet eens op. motorkap viel gewoon op het voorscherm:hmmz

nieuw en origineel is er nog wel maar vaak onbetaalbaar.

2e hands origineel is volgens mij de beste oplossing, heb het bij mn d kadett ook en dat past perfect.

wanneer ga je weer rijden? wil nog een keer komen kijken in assen ofzo

Hoi Rik.

Ik volg op dit forum jouw topic van begin tot eind en ik zeg petje af voor het werk en de volharding.

Na bij mezelf 2 blokjes te hebben stukgereden op het circuit is het voor mij een jaar lang stil geweest met de bmw (fout merk, zelfde ervaring).

Het circuitwerk is wat minder geworden, gelukkig komt de lol weer terug en dat is belangrijk.

Ik hoop dat je nog lang lol houd met het rijden in jouw Asco, zodat dit topic levendig blijft.

Zoals met filmpjes op de baan, zwaar genieten is dat :thumb

Succes met het klussen met het saab torretje :kewlpics (zuigerkoeling wreed hoor)

Groeten, Eric.

@Christian-tsx wrote:omkeuren is het probleem niet meer tegenwoordig.

dus bmw is een optie

volvo is ook een goede optie, bijvoorbeeld een T5r

en in japanners zitten ook wel leuke motoren

keuze genoeg dus

Of een degelijke Redtop 4cilinder van volvo. Ook veel gebruikt bij onze zweedse turbovrienden :thumb

@arrowboy,

Die saab 9000 turbo blokken hebben hetzelfde boutpatroon voor de bak als een c20xe/let als ik me niet vergis, dus denk niet dat die aisin bak er plug 'n play achter past.

@GSI Racer wrote:

helaas geen circuitweer meer dit jaar he :(

Nou, dat zie ik wat anders. In de auto zit ik wel droog en een nat circuit vind ik juist wel een uitdaging (nou heb ik de aandrijving ook aan de 'leuke' kant ;) voor dat soort werk; grapje)

Hoe dan ook ik heb al weer de nodige testkilometers gedaan en mijn vermoeden dat dit een mooie versnellingsbak zou kunnen zijn is geheel bevestigd. Ben er blij mee king: Alles werkt super nu. Afdekplaat met manchetje geknutseld (laatste type Fiesta):

IMG_3438.jpg

IMG_3441.jpg

Terug
Naar boven