• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Saabscona-B 400R

king: Het past!

Zojuist een kant afgemonteerd op maximaal camber en het wiel/velgrand blijft zo'n 15mm van de demper.

Ik heb toch de schokbrekerboringen iets omhoog verzet. De mooie platte bovenste fusees (merk NK) konden er net helemaal onderdoor, maar wat te weinig speling vond ik, want het oog van de demper zit ook nog in een rubber. Daardoor zou het oog tijdens rijden gaan raken.

Foto's volgen nog.

Rene,

Dit lukt zelfs nog net met de 9" brede Revolutions (ET25)

Mijn huidige zijn 8" ook ET25. Ik heb ruim 15mm over, die van jou hebben (in theorie) 12,7mm extra nodig aan de binnenkant (en dan zijn mijn Bilsteins 50mm dik). Voorwaarde is wel dat je het uitveren begrenst zoals in mijn 'vooras aanpas verhaaltje'.

IMG_1583.jpg

IMG_1584.jpg

'Blokje' bovenop zijkanten

IMG_1595.jpg

Rene,

Dit lukt zelfs nog net met de 9" brede Revolutions (ET25)

Mijn huidige zijn 8" ook ET25. Ik heb ruim 15mm over, die van jou hebben (in theorie) 12,7mm extra nodig aan de binnenkant (en dan zijn mijn Bilsteins 50mm dik). Voorwaarde is wel dat je het uitveren begrenst zoals in mijn 'vooras aanpas verhaaltje'.

Das goed nieuws Rik!

Mijn planning is om deze winter de ascona sprintklaar te maken.

Ik zit namelijk in onze auto club Burningwheelz in het sprint team.

Wil binnenkort een extra vooras kopen en die dan klaar maken met alle aanpassingen.

Maar ook dit ziet er weer keurig uit Rik!!

@remo 07 wrote:Das goed nieuws Rik!

Mijn planning is om deze winter de ascona sprintklaar te maken.

Ik zit namelijk in onze auto club Burningwheelz in het sprint team.

Wil binnenkort een extra vooras kopen en die dan klaar maken met alle aanpassingen.

Maar ook dit ziet er weer keurig uit Rik!!

Ook al zou je ze niet helemaal op 2,5 graden zetten, maar op 1,8 dan nog gaat de bovenkant van je wielen een behoorlijk stuk naar binnen en krijg je ook meer ruimte tussen de spatbordranden.

Ik zoek eigenlijk nog volgende spullen:

- Rembekrachtiger van het Ate type van een Ascona/Manta-B of Kadett-C. O.a. te herkennen aan de boutafstand waar de hoofdremcilinder mee vast zit. Deze moet ca. 60mm zijn. Meeste zijn echter ca. 85mm (=Delco)

- Hoofdremcilinder Senator/Monza-A of Commodore met schijven achter (eventueel compleet met bekrachtiger, hoewel ik niet weet of deze zo in de Ascona past?)

:thumb Ik rijd weer! Bak schakelt goed en past veel beter bij de motor. Uitlaat lekt nog een beetje bij de turbo, waarschijnlijk omdat de hoek waaronder de motor nu zit iets veranderd is. De bak zit nu iets hogerop, waardoor de motor nog maar weinig achterover helt.

Nu een tunnelmanchet knutselen, want zo maakt het wel veel geluid binnen. Maar het werkt en dat wilde ik eerst testen. :D

:D De Ascona stuurt als een scheermes nu. Wat een verschil! :thumbup

Ik moest inderdaad aan beide kanten een volle slag de spoorstangeinden naar binnen draaien om weer voldoende toespoor te krijgen.

Zullen op 6 november eens gaan kijken hoe ie het doet op Spa Francorchamps! Kan het eigenlijk niet afwachten.

nuttige informatie over die excentrische fuse's aan de bovenkant :-)

Toevallig gisteren deze gemonteerd op mijn opgeknapte as, en dit wist ik niet, even controleren dus ;-)

Lekker bezig hoor!! Wat betreft die rembekrachtiger, die van een Monza is te groot en past niet zonder werk aan het binnenscherm. Ik heb er zelf 1 van een Rekord 2.2 (is groter als van een Kadett C) is ook van ATE en daar past de Monza hoofdremcilinder zonder problemen op. Enige dat je moet aanpassen is de draad waar je gaffel voor je pedaal op zit, deze is te lang, dus moet ingekort worden en moet de draad verder worden gesneden.

Leuke aanpassingen weer Rik!

Maar denk je niet dat het gat gaat uitscheuren na verloop van tijd?

Zeker als ik op dat filmpje zie hoe je er tegenaan gaat :wors

@coot wrote:Leuke aanpassingen weer Rik!

Maar denk je niet dat het gat gaat uitscheuren na verloop van tijd?

Zeker als ik op dat filmpje zie hoe je er tegenaan gaat :wors

Ik neem aan dat je doelt op het gat in de bovenste draagarm dat ik heel iets groter heb gemaakt. Nee, ik ben niet bang dat dit stuk gaat hoor. Ik heb ook het plaatwerk rondom de schroefboringen aan de onderkant 3mm dikker gemaakt.

Wanneer ik al ergens zorgen/twijfels over heb dan zijn het wel de levensduur van de voorwiellagertjes. Die krijgen het met de semi-slicks, vering en remmen behoorlijk zwaar te verduren. Wanneer ik het allemaal van te voren had gepland dan was ik denk ik wel overgestapt naar 5-gaats naven met wat forsere lagers (volgens mij).

@Manta-aero wrote:Lekker bezig hoor!! Wat betreft die rembekrachtiger, die van een Monza is te groot en past niet zonder werk aan het binnenscherm. Ik heb er zelf 1 van een Rekord 2.2 (is groter als van een Kadett C) is ook van ATE en daar past de Monza hoofdremcilinder zonder problemen op. Enige dat je moet aanpassen is de draad waar je gaffel voor je pedaal op zit, deze is te lang, dus moet ingekort worden en moet de draad verder worden gesneden.

Dan misschien toch maar proberen een ATE-bekrachtiger voor een Manta/Ascona-B te vinden en die dan voorzien van een grotere hoofdremcilinder.

@giuliettaevo wrote:Mooi dat de bak je bevalt! :thumb

Ik ben blij dat hij nu goed gebruikt wordt in ieder geval. :D

Veel plezier er mee. :afro

Ja, nog heel erg bedankt hiervoor :thumb .

Dat was me toch ook een toeval: Iemand vroeg naar geschikte bakken en tussen neus en lippen door noemde ik ook nog de Aisin W57 waar ik nog nooit tegenaan gelopen was. Kom jij ineens met:"heb ik nog wel liggen" en je wilde hem ook nog wel missen(?). Nou, ik ben er heel blij mee, zeker omdat ie het zo mooi doet en niet te vergeten omdat de koppelingsplaat en cardanassen er ook bij waren (anders was het nog lastig geworden).

Heeft ook niet iedereen hier in Europa. In Australie en Nieuw Zeeland gebruiken ze deze ook veel in Holden en Ford V8 raceauto's. Daar zijn ze ook erg gewild.

Dat zijn dezelfden als ook voor de zijskirts van de Manta B gebruikt zijn, geen idee of het nog nieuw te kopen is, maar er is altijd wel iemand die dat spul heeft liggen.

@MR-turbo wrote:erg vervelend om te horen.....

:(

misschien een tijdje wegzetten en het wat laten bezinken en er dan nog eens goed over nadenken ?

Je bent niet alleen, ik weet ook hoe het voelt om zoveel pech in zo'n korte tijd te hebben, nadat je denkt er alles aan gedaan te hebben, en keer op keer weer voor veel geld en tijd in te moeten steken, wat de gezinssituatie meestal ook niet ten goede komt

succes met je besluit

Ook hier herkenning met de situatie, maar uiteindelijk is het wel een beslissing die verder onomkeerbaar is.

Succes daarmee.

@Noordpoolgsi wrote:Volgende keer wel ff zwaaien als je weer voor mn huis langs rijd :P

Mooie wagen kon precies volgen waar je heen ging haha :P

Als ik zeg .....drempels weej wa waar ik woon zon betje.

Oke, dan weet ik inderdaad waar je woont. Ik zag wel een rode Audi met de kap open, maar niemand om tegen te zwaaien ;) Ik wist ook niet dat hier 'Opel-fans' wonen. Zag daar nog wel eens BMW's uit de 02-serie, of is dat de buurman?

Lijst gewist op verzoek, maar alles in dit topic gaat in de verkoop

te veel om allemaal aparte advertenties van te maken.

What you see/read, is what you get!

Terug
Naar boven