RacesconaB204
Post vaak
Het werkt...en hoe!
Vanavond wezen proefrijden met de nieuwe remmen en aangepaste achterwielophanging. Van kogelkoppen terug naar PU-bussen. Heerlijk weer,...geen gerammel/gebonk meer
De remmen zijn geweldig en het gaat PRIMA met originele hoofdremcilinder. Pedaal grijpt al mooi hoog aan. Geen centje pijn, haha! Remmen zijn heel mooi doseerbaar (geen Golf IV- of Citroen CX-effect). Het moet natuurlijk nog wel een beetje op elkaar inlopen.
Nog even het verschil met de ook al niet kinderachtige remmen tot nu toe (296x28mm Omega-A 2,6/3.0 met Mintex 1166)
En nu...
'Lots of space' aan de achterkant van de klauw (Drifters!
De klauwen zijn mooi slank, want ook aan de voorkant steekt de klauw 'maar' 20mm voor de naaf, dus zo''n heel diepe velg heb je niet eens nodig.
Met velg (nog smerig van de laatste trackday op Assen):
Het onafgeveerde gewicht is misschien wel iets toegenomen vanwege de schijven, maar daarintegen zijn de remklauwen veeel lichter dan de Omega-klauwen, dus zo heel veel doet het elkaar niet (had ik bij nader inzien misschien even moeten wegen :hmmz )
Wat mij betreft is dit project goed geslaagd en ik heb er geen EUR 1.800,- of zo voor hoeven te betalen. Geeft wel een voldaan gevoel king: