RacesconaB204
Post vaak
Hopelijk vanavond aangepaste carterpan (aanzuigbuis/korf). Dan proberen en kijken of het verschil maakt (zonder vooras nog te monteren de motor laten warmdraaien). Ik durf er bijna niet meer op te hopen.....en ik kan het ook niet echt verklaren wanneer het dit zou zijn. Hoogstens dat door dunnere warmere olie de interne lek in de oliepomp (via de zijkant van de tandwielen) toeneemt, waardoor het zuigende vermogen afneemt. Mijn langere aanzuigbuis met dus meer weerstand zou daardoor dan een probleem moeten worden.
Want normaal gesproken geldt: warmere olie = dunnere olie = lagere leidingweerstand (zou juist beter aan te zuigen moeten zijn)
Laag toerental = weinig flow = lage leidingweerstand (zou juist minder problematisch aan te zuigen moeten zijn; echter probleem juist bij lage toerentallen, terwijl bij hoge toerentallen = hoge flow = hoger leidingweerstand doet ie het wel).
Ik kan het alleen verklaren als de toenemende interne lek via de zijkanten van de tandwielpomp het zuigende vermogen van de pomp gaat beperken.....
We zullen zien
Want normaal gesproken geldt: warmere olie = dunnere olie = lagere leidingweerstand (zou juist beter aan te zuigen moeten zijn)
Laag toerental = weinig flow = lage leidingweerstand (zou juist minder problematisch aan te zuigen moeten zijn; echter probleem juist bij lage toerentallen, terwijl bij hoge toerentallen = hoge flow = hoger leidingweerstand doet ie het wel).
Ik kan het alleen verklaren als de toenemende interne lek via de zijkanten van de tandwielpomp het zuigende vermogen van de pomp gaat beperken.....
We zullen zien