• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Saabscona-B 400R

Grotere turbo (en wellicht injectors) en je kunt nog verder gaan... Standaard blok is bewezen goed tot ongeveer 500 pk met de juiste aanbouwdelen. maar natuurlijk is dat een motor die niet in een raceauto zit en dat zal wel een een wezenlijk verschil maken.

Meer vermogen zal ook niet echt nodig zijn voor snellere tijden gok ik, eerder meer tractie/grip.

ben heel blij dat het nu zo uitpakt en dat we niet weer een nieuw dieptepunt meemaken in dit megaproject. :thumb

Prachtig, goed om te lezen dat het grote probleem nu is opgelost. Zo te zien denk je er ook niet meer aan om 'm te verkopen of niet :thumb

@RacesconaB204 wrote:

en daarom vond ik het 'leuk'

daar rij je dan met je peper dure porsche hahaha. die zal zich flink kut gevoelt hebben!

maar jij bent een echte opel-held! :wors :wors :wors

Duidelijk de ultieme beloning voor al je werk!

Gewoon even alles en iedereen voorbij vliegen!!!

Leuk filmpje. :thumb

Hier de lange versie van run 4 die zondagochtend. Aan het begin ook de vuurspugende Manta 400 te zien. De zwarte E30-M3 is 265pk op de bank bij 8.000rpm...... etc.

" onclick="window.open(this.href);return false;

Rick ivm mijn verblijf in Masar E Sharif, Afghanistan en de niet ideale internet verbinding heb ik niet het hele verhaal van je Saab olie druk problemen gevolgd. Gisteren en vandaag heb ik het geduld op kunnen brengen om enkele pagina's door te nemen en ik vind het super dat je de problemen opgelost hebt. Zoals ik al eerder geschreven heb is de oliedruk een spel tussen pompopbrengst en "olie lekkage" bij de diverse lageringen, zuigerkoeling en bv de drukregelklep. Zoals bekend is de opbrengst bij stationair meestal maar net goed en bij hoge toeren veel te hoog (vandaar de regelklep).

Als je dan ook nog ergens lekkage hebt en de olie niet makkelijk genoeg door de pomp aangezogen kan worden dan heb je dus een probleem. Gelukkig heb je systematisch de probleempunten aangepakt zodat je uiteindelijk een motor hebt die een goed smeersysteem heeft en wel heel blijft op het circuit.

Veel plezier nog met de Saabscona!

Wat is het volgende project, pedal box met balance bar en grotere remmen??

Groeten,

HOT ROD

[quote="

Wat is het volgende project, pedal box met balance bar en grotere remmen??[/quote]

:?: Nog groter? Dan moet ik een velg om de schijf lassen denk ik :jerry

Rijdt nu met 334x32mm. Daarmee krijg ik die krap 1.100kg wel voldoende vertraagd. Dat was al goed.

Oeps, dat was me even ontschoten en met 15Kb/sec ga je niet zomaar even een Topic van54 pagina's doorspitten ;)

Ook je filmpjes zal ik over een paar maandjes thuis moeten bekijken, werkt hier ook niet echt. :hmmz

Je hebt ons lang in spanning gehouden. Gelukkig heb je toch doorgezet. Respect voor je doorzettingsvermogen en vakmanschap. En nu volop genieten!

:shock: Hoe je over de curb snijdt juist voor het opgaan van de radillon.....

En over die witte lijn juist voor blanchimont is al menige piloot slecht bekomen...

In ieder geval keitof dat zo een wagen bij de juiste piloot staat. :thumb :thumb

Terug
Naar boven