• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Saabscona-B 400R

Bizar Rik,Wat een onwijs mooie en dikke auto heb je er van gemaakt!

Je kan erg trots op jezelf zijn kerel.......Have fun with it!!!!and race the shit out of it!!!

:D Gisteren in Assen ging super. Kleine honderd liter benzine verstookt. Ik denk nog nooit zoveel ronden gereden op een middag. Stuurbekrachtiging werkt super. Waar ik eerder nog wat twijfels had kan ik nu alleen maar zeggen dat het vooral even wennen was en dat je best wat meer bekrachtiging mag instellen. Gevoel blijft wel. Hij leek me op de openbare weg eerst wat zoekerig, maar dat komt waarschijnlijk doordat de voorwielen er ook wat breder aan staan in combinatie met 2,5 graden camber.

Wat meer rubber op de straat aan de achterkant helpt ook om in lang doorlopende bochten wat meer bochtsnelheid te ontwikkelen (hoewel je in iedere bocht nog steeds dikke zwarte strepen neerlegt wanneer je iets te vroeg/veel op het gas gaat). Ik reed nog niet op slicks, maar het ging al best goed zo. Smaakt naar meer :thumb

Er is wel wat gefilmd, maar ik moet nog kijken of het wat geworden is en 'publiceren'.......wordt vervolgd

't is niet veel soeps geworden. Zie het maar als bewijsmateriaal :???:

In 'gevecht' met een echte Saab 9000:

Hier kun je hem een klein beetje horen....tja:

...een race-Golf:

In de weer met een Sillouette:

Nu de Ascona redelijk 'klaar' is wil ik ook wat spullen opruimen die nu overcompleet zijn geworden. Zie Marktplaats sectie:

- Team Dynamics 8x17 velgen 4x100 et25

- Bilstein rally schokdempers

- Irmscher 5-gaats voorwielnaven

- Z20LE* ombouwset

- Compomotive 8x17 velgen 5x120 et30

Een prachtige zondagmiddag VrijRijden op het TT-circuit in Assen....

Ik vond de foto die ze gemaakt heeft goed gelukt in ieder geval :thumbup

..en ja er is ook on-board film materiaal van, maar dat moet nog eerst in 'hap-klare' stukken (niet mijn hobby; een cassettebandje was nog wel soms net zo handig)

Hoe voelde de wagen aan met het bredere spoor en de andere stuurarmen?

Is er een groot verschil merkbaar tegen vroeger?

En hoe valt het elektrisch sturen mee?

@pierrekrik wrote:Sorry, foutje van mij. Ik had de vorige pagina nog niet gelezen.
Antwoord stond er al op.
Haha, geen punt. Ik ben er 4 seconden per rondje sneller mee dan in smalle uitvoering met het zelfde merk/type banden, alleen achter 2cm breder.

Ik heb intussen wel gezien dat de auto bij het hard aanremmen van achteren fiks omhoog komt (niet te verwarren met duiken aan de voorkant). Hij stond ook heel ietsje voorover, wat niet echt gunstig is voor het zwaartepunt dat zo meer boven de vooras ligt dan wanneer ie achter lager is (of voor wat hoger). Ik heb 'm daarom nu achter 3cm laten zakken.

Filmpje vanuit een BMW-E46 M3 in race trim op volle slicks en extra korte eindoverbrenging (echt een perfecte auto :wors ). Hier kun je wel goed zien dat het met de Ascona op straat legale Federals en 1,0 barlaaddruk niet veel sneller wil.

Die bmw zit echt aan de weg geplakt als je zijn lijnen ziet!!

Misschien zie ik het niet goed hoor, en ik ben ook maar een chauffeur aan wal ;)

Maar waarom rij je niet net als hij veel meer over de curbes om de bocht scherper aan te kunnen sturen?

Ziet er zeker wel heel lekker uit zo! De ascona. :thumb

Heb je er nou eigenlijk last van dat hij zo dicht achter je zit? Ik bedoel, voel je dat flink? wordt ie dan achter lichter?

Zo, eindelijk een filmpje vanuit de Ascona. Achter de super geprepareerde Volvo 850 T5R van een vriend (met sperdif en slicks....en een prachtig geluid)

Vanuit die Volvo ziet dat er dan zo uit (wat minder toeren, maar een mega koppel):

Terug
Naar boven