• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Saabscona-B 400R

Als ik dit topic voorbij zie komen dan denk ik: hé, wat zal ie nu weer ge-upgrade hebben? Altijd leuk om dit soort dingen (al jaren) te volgen.

Als die M3 jouw eruit wou remmen had hij er wel effe dichter op moeten zitten op de foto is hij nog best ver weg :thumbup

@RacesconaB204 wrote::D Zeker kan de Ascona nog wel wat lager. Dat heb ik in het verleden ook al wel geprobeerd, maar dan zit je continu in de bump stops. De voorste draagarmen zitten nu al omhoog richting de wielen en achter houdt je niets te veren over. Het is nu eenmaal een auto uit een heel andere tijd (en lager is dan niet per definitie beter).

Dan zou je al heel rigoureus de wielophanging moeten aanpassen zoals vaak bij Bergrennen auto's gebeurd (wie weet ga ik me nog eens vervelen).

Hoeveel is je ascona nu eigenlijk verlaagd, ik vind het wel mooi in verhouding zo. Mooi dat je nu zoveel plezier hebt met de wagen, dat is ook wel eens anders geweest. Toen was je van plan om de hele boel te verkopen.

Hij zal nooit verwacht hebben dat er zo een goede remmen op "een oude ascona" zouden staan.

Niet bedoeld als belediging, enkel hoe anderen over een ascona denken.

Hij blijft maar evolueren. Waar haal je het toch maar allemaal? :hmmz

Alles is wel professioneel gemaakt. :thumb

Door autos als deze blijven wij ook gemotiveerd om eens iets anders te proberen. ;)

De Ascona is wel snel, maar deze Franse 'piloot' kon een aardig potje sturen. Afgelopen zondag op Spa-Francorchamps tijdens Public Driving Experience:

Ascona haalt voor aanremmen La Combe 220km/h (echte) en hij wil ook goed de berg op vanuit Stavelot richting de chicane. Was weer erg leuk.
Met de nieuwe intercooler (Audi RS3) blijft de laaddruk 1,4-1,5 bar tot 6.500 rpm, daarboven zakt ie iets in maar nog steeds >1,2 bij 7.200 rpm.

Alweer een tijd geleden dat de Ascona bij de spuiter stond en sinds die tijd niks gehoord...

De nieuwe motor zit er al in?

;)

@JvV wrote:

Gaaf man dat je met je circuit Ascona B mee gaat doen aan een rally. Moet je daar veel voor aanpassen ?

Misschien wel, maar dat doe ik niet ;) . Deze rally is bijna geheel op verhard, daarom ga ik voor de asfalt-afstelling......nee hoor, ik verander niets en ik zie wel.

Ik denk dat ik nog het liefst zachtere compound banden zou willen hebben, want het is natuurlijk niet ondenkbaar dat het nat en relatief koud zal zijn.... en die banden heb ik wel, maar mogen er niet onder want de banden moeten toegelaten zijn op de openbare weg. Op de mijne staat "For competition use only"

@louwe 16 klepper wrote:

had je nog ontdekt wat voor motor er in die fransman z,n bmw lag??

Ik denk een 3,2 Evo met 321PK want een 3,0 M3 is geen partij voor de Ascona.

Normaal gesproken moet je al een heel goede E46-M3 hebben om de Ascona bij te houden.

Maar deze Fransoos had een fenomenale wagenbeheersing en ging gewoon snoeihard rond

Dit was de laatste run die middag (run 13) voor mij de 5e die dag met wat minder verkeer. 7 rondjes in 21min 25, dus gemiddelde rondetijden van 3:03-3:04 met bijrijder.

Ben wel benieuwd hoe de rally je afgaat.. Geen grindbakken en curbstones hoor! gewoon stoeprandjes en lantaarnpalen langs de weg :shock: king:

Ik zag je staan op de startlijst ja wij rijden ook mee met de manta maar rally is echt heel wat anders dan circuit.

Staat de auto te stug hou je op heel veel wegen geen rug meer over of hij begint je te springen en gek te doen.

Zorg ervoor dat je een carterplaat er onder hebt (hebben Hengelo 3 keer gereden en zitten wat slechte wegen bij ) en ja t verschil tussen circuit en rally is onder de bomen kan het glad zijn en bladeren etc klinkers asfalt in de bochten stoepranden en varkensruggen etc

Maar k weet zeker eenmaal rally gereden te hebben smaakt naar meer .!!

Ik zie wel.

Zo stug is mijn Ascona niet, dat gaat vast wel goed.

Wanneer blijkt dat ik echt een carterschild nodig heb 'ga ik wel een blokje om'. Aan dat soort omstandigheden heb ik niet zoveel zin.

Terug
Naar boven