• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mist achterlicht ??

Beste opel rijders,

Ik heb mischien een stomme vraag maar toch stel ik hem . Waar zit mijn mist achterlicht ?!

ik krijg het gewoon niet gevonden .

mischien heb ik het wel gewoon niet , maar jullie zullen het vast wel weten!

Mvg

Melvin

Je hebt een schakelaar voor mistlampen voor en een schakelaar voor mistlampen achter.

tja, en als je achter niet aktiveert dan blijft ie uit.

Rik :)

lol ik heb het tegen overgestelde van de topicstarter, wel mistlampen in de voorbumper, maar kan geen schakelaar er van vinden :P

is ook iet zo gek want heb er zelf een bumper met mistlichten in gezet.

helaas geen voorbereiding op me kabelboom dus word zelf ff een schakelaar met kabels trekken;)

maar ff wat anders.

ik ben laatst richting groningen gereden, ook smorgens tijdens mist.

wat mij opviel en ik raar van op keek is dat wanneer ik in me spiegel keek ik een auto zag aankomen met vooraan alleen mistlicht en achteraan helemaal geen licht.

is dat wat nieuws ofzo?

mij lijkt het vrij vanzelfsprekend dat wanneer je voor mistlicht aan hebt je ook graag zelf niet van achter aangereden wil worden.

dus ik snap niet echt dat dat een mogelijkheid op een auto is.

heb het sowieso bij mercedes en een volkswagen gezien.

hahaha.. Wat ene gebla over mist :) Ik woon vlakbij weesp ook tussen allemaal weilanden en ik kon gisteravond het eind van mn tuin niet eens zien.. En die is maar 15 meter lang ofzo.

Ben ook weer eens net terug uit Hongarije en dat was vanaf 1am, 800km lang mist waar ik niet zonder mistlampen in wilde rijden.

Heb weer een hoop halve gare roemenen en bulgaren gezien die ze niet aan hadden of ze niet hadden en die zie je dan echt pas op het laatst. Erg lekker als ze dan zo'n lage auto ambulance erachter hebben hangen ;)

Nope, ik werk op de Borchwerff in Roosendaal (al is het adres Oud-Gastel).

Ligt ook langs de A17.

Gisteravond met die reiger was tussen Etten-Leur en Prinsenbeek.

Hier was het gisteravond heel erg (ik schat zo'n metertje of 20).

Moest uitwijken en remmen voor een reiger langs de kant van de weg. De bumperklever achter me schoot rechts naast me, raakte die reiger en daarna bijna mij. Reiger gezocht, poot gebroken, dierenambulance geregeld.

Vandaag is het iets opgetrokken, maar ik zie de overkant van de snelweg niet (werk in een gebouw langs de A17). Dus nog steeds minder dan 50 meter zicht :S

zicht is hier vandaag wederom nul :(

gisteravond uit het werk , hooguit 2 of 3 strepen zicht voor de auto . Dus ik de mistlamp aan achter op mijn corsa A TR en bleek ie het niet te doen. morgen maar even kijken wat er mis is . ( had geen mistlamp vanuit de fabriek en deze heb ik zelf in het achterlicht gemaakt ) .

hier in de hoek franeker - harlingen -leeuwarden is het allemaal water rondom , dus ook zeer vaak mistig / mistbanken .

denk dat we nu al een week geen tot weinig zicht hebben uit het raam :(

Soepkiepe, wat je waarschijnlijk gezien heb, is de dagrijverlichting.

Er zijn namelijk nogal wat autonoobs in hun te dikke auto's met dagrijverlichting die hun verlichting niet op handmatig hebben gezet met deze mist. Daardoor valt er nog genoeg licht in de lichtsensor en deze besluit dan vervolgens om de dagrijverlichting aan te laten (dus alleen voor) en niet om te schakelen naar de gewone dimverlichting.

Staat op autoblog ook mooi beschreven: http://www.autoblog.nl/bij-mist-geen-automatische-verlichting-gebruiken

Astra F: vierkant schakelaartje onder lichtschakelaar

Astra G; Rechthoekige schzkelaar onder lichtschakelaar

Astra H: Ronde schakelaar naast lichtschakelaar

Astra J: Knop zit in de lichtschakelaar

Want, als het zicht minder is als WERKELIJK 50Meter (enkel bij Mist en Sneeuwval) mag het gewoon, en is het WEL veiliger.

Veel mensen gebruiken dat Mistachterlicht als het al een Beetje mistig is, dat is fout.

Komt maar een enkele keer voor dat het echt tot minder dan 50 meter zicht komt...

Willem

Inderdaad, en in de regen is het helemaal vervelend als iemand 'm aan heeft staan.

Moet zeggen dat ik van de week al een paar keer heb rondgereden met voor- en achtermistlampen aan, zicht was ongeveer tot aan de voorkant van de auto...

Aan de achterzijde heb je sowieso een mistlamp, dat is verplicht. Voor zijn ze vaak optioneel.

@noortuk wrote:nie gebruiken dat ple....ding... :swear

En als er dan foto's van jouw auto op het forum verschijnen met de voorkant in puin omdat je op een voorganger bent geklapt zonder mistlamp in de mist , zou je dan nog zo denken ????

van mij mogen ze hem lekker gebruiken , niet te vroeg natuurlijk , maar ongeveer bij zicht minder dan 100 meter . Hier op het platteland is het ideaal ook wat betrefd bochten enzo , je ziet je voorganger de bocht in gaan , dus weet jij ook dat er een bocht aan komt ;)

Dat vind ik ook het grootste voordeel van lampen in de mist!

Al moet ik zeggen, ik zet ook gerust m'n TomTom aan om de bochten aan te zien komen ;)

Terug
Naar boven