• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mistachterlicht werkt niet!

pieterrademakers

Post weinig
Mijn mistachterlicht werkt niet. Lampje vervangen en stekker ingespoten maar geen licht! Weet iemand welke zekering voor het mistachterlicht is? Ik heb geen boekje erbij. Het betreft een Zafira uit maart 2000, met motor xe1.8XE1. Of kan het nog een andere oorzaak hebben. Als ik het knopje indruk gaat op het dashboard wel gewoon het mislampje branden.

alvast bedankt.

groet Pieter

nu de draden aan elkaar gemaakt en hij doet het. Schakelaartje is kapot dus! kan je die los kopen? Ik ga ook even kijken of mijn fietsendrager ook zonder scahelaar werkt, want dan laat ik hem gewoon mischien wel tijdelijk even geheel weg!

nu de draden aan elkaar gemaakt en hij doet het. Schakelaartje is kapot dus! kan je die los kopen? Ik ga ook even kijken of mijn fietsendrager ook zonder scahelaar werkt, want dan laat ik hem gewoon mischien wel tijdelijk even geheel weg!

ik heb wel een trekhaak met 13 polig,maar hier zit geen verloopstekker in. Wel maak ik regelmatig gebruik van een fietsendrager en dan maak ik wel gebruik van een verloopstekker naar 7polig.

ik heb wel een trekhaak met 13 polig,maar hier zit geen verloopstekker in. Wel maak ik regelmatig gebruik van een fietsendrager en dan maak ik wel gebruik van een verloopstekker naar 7polig.

dan kan het zijn dat het schakelaartje in je stekkerdoos vast zit en dat ie daarmee het mistlicht uitschakeld.

dan kan het zijn dat het schakelaartje in je stekkerdoos vast zit en dat ie daarmee het mistlicht uitschakeld.

Misschien een hele domme vraag, maar moet ik dan de hele stekkerdoor eraf halen? Ik heb net gekeken (best koud en donker!) en ik zie wel een schakelaartje waar de stekker tegenaankomt. (deze schakelaar zal ook gebruikt worden om op je dashboard aan te geven dat er een aanhanger achterhangt bij het gebruik van je knipperlicht?

Deze kan ik met een schroevendraaier vanaf buitenaf gewoon op en neer doen (zonder resultaat)! of bedoelen jullie wat anders?

Misschien een hele domme vraag, maar moet ik dan de hele stekkerdoor eraf halen? Ik heb net gekeken (best koud en donker!) en ik zie wel een schakelaartje waar de stekker tegenaankomt. (deze schakelaar zal ook gebruikt worden om op je dashboard aan te geven dat er een aanhanger achterhangt bij het gebruik van je knipperlicht?

Deze kan ik met een schroevendraaier vanaf buitenaf gewoon op en neer doen (zonder resultaat)! of bedoelen jullie wat anders?

Een heel klein schakelaartje is het ja. Soms een stiftje, soms een klein schakelaartje.

Als ie daar niet op reageerd zou ik toch evne naar de zekering kijken ja, mocht die heel zijn dan kan je alsnog even de bedrading na lopen. Dan ook de stekkerdoos los, voor het zelfde geld licht het draadje naar de mistlamp toe los (oxidatie vaak)

Heeft ie eerder wel gewerkt?

Een heel klein schakelaartje is het ja. Soms een stiftje, soms een klein schakelaartje.

Als ie daar niet op reageerd zou ik toch evne naar de zekering kijken ja, mocht die heel zijn dan kan je alsnog even de bedrading na lopen. Dan ook de stekkerdoos los, voor het zelfde geld licht het draadje naar de mistlamp toe los (oxidatie vaak)

Heeft ie eerder wel gewerkt?

Ik heb hetzelfde gehad. Er zit een klein pinnetje in de rand waar je de behuizing van de stekker in schuift. Als dat pinnetje niet terug uit geveerd is, kun je je mistacherlicht niet inschakelen. Ik moest er m'n stekker even voor uit elkaar halen, maar dat was zo gedaan.

Overigens, bij mij was dit niet de oorzaak, maar bleek de printplaat in de lichtschakelaar doormidden te zijn gebroken.....dat soort rare dingen kom je dan tegen bij schade-auto's.

Ik heb hetzelfde gehad. Er zit een klein pinnetje in de rand waar je de behuizing van de stekker in schuift. Als dat pinnetje niet terug uit geveerd is, kun je je mistacherlicht niet inschakelen. Ik moest er m'n stekker even voor uit elkaar halen, maar dat was zo gedaan.

Overigens, bij mij was dit niet de oorzaak, maar bleek de printplaat in de lichtschakelaar doormidden te zijn gebroken.....dat soort rare dingen kom je dan tegen bij schade-auto's.

denk niet dat het de zekering is want dan zal het verklikkerlampje het ook niet doen denk?

denk dat je even zal moeten gaan meten.zekering schakelaar stekkerdoos lampje

denk niet dat het de zekering is want dan zal het verklikkerlampje het ook niet doen denk?

denk dat je even zal moeten gaan meten.zekering schakelaar stekkerdoos lampje

Het is inderdaad niet de zekering. Ik ga van het weekend wel even meten en de stekkerdoos trekhaak open maken. Is dit een afkeurpunt, want hij is in juli gekeurd?

Terug
Naar boven