• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mogelijk of onmogelijk?

DriesV

Post weinig
Ik zat met een zeer interrasante vraag :D

Is het mogelijk om het hart van een gewone velg te laten uitdraaien zodat je enkel het hart nog overhoudt, het hart dan laten boren zodat je rondom boutjes kan zetten en dit hart dan monteren op de binnen en buitenringen van een 3-delige velg?

Zal er even foto bijzetten om het duidelijk te maken :D

Even naar de goede categorie verplaatst. Overigens loopt hier al een topic over:

viewtopic.php?f=4&t=161513

is het niet makkelijker om die velgen te verkopen en dan die onderste te kopen? scheelt een hoop moeite( en gepuzzel)

@de wit wrote:is het niet makkelijker om die velgen te verkopen en dan die onderste te kopen? scheelt een hoop moeite( en gepuzzel)

dat zijn dus die velgen, en precies zo bewerkt zoals hij vraagt hahaha

Die velgen waren custom gemaakt dus bestaat maar 1 set van.

Dit is de manta van degene met de velgen.

Ik heb cnc gestudeerd dus computer gestuurd draaien en frezen, mss dat ik eens kan gaan informeren op men oude school ofzo? De gaatjes boren met zo een machine is kinderspel :D

@louwe 16 klepper wrote:@DriesV wrote:Ik heb cnc gestudeerd dus computer gestuurd draaien en frezen, mss dat ik eens kan gaan informeren op men oude school ofzo? De gaatjes boren met zo een machine is kinderspel :D

dan wordt het al n stuk makkelijker

laat je dat randje ff affrezen en de gaatjes erin boren

dan is de achterkant wel te draaien ;) :thumb

frees bank heb ik ook wel ter beschikking

enkel is het nog wel allemaal handwerk ;)

machine,s zijn nog van voor t cnc tijdperk ;)

Als die ouwe (rare) leerkracht van me een hele zelfgemaakte vliegtuigmotor (alles ervan zelfgemaakt zelfs de schroeven :wtf ) kan maken moet ie toch wel zeker dit kunnen met die velgen :D

Wat je in de gaten moet houden is dat dat randje waar je je gaatjes door wil boren vrij dun is, zeg een millimeter of 3.. 3 delige velgen hebben een randdikte van een halve inch, ruim 12 mm.. Die drie millimeter is bedoeld om de band op zn plek te houden en niet om een velgrand op te monteren en daarmee rond te gaan rijden.

@Mad Max wrote:Wat je in de gaten moet houden is dat dat randje waar je je gaatjes door wil boren vrij dun is, zeg een millimeter of 3.. 3 delige velgen hebben een randdikte van een halve inch, ruim 12 mm.. Die drie millimeter is bedoeld om de band op zn plek te houden en niet om een velgrand op te monteren en daarmee rond te gaan rijden.

Dus dit is niet mogelijk denk je?

@DeMeistah wrote:kan je geen contact krijgen met de eigenaar van die manta?

Heb ik contact mee opgenomen, is een duitsen en hij heeft de velgen custom laten maken. Ze hebben hem in totaal 7000euro gekost, wat volgens mij veel teveel is. Ben er zekervan dat je hetzelfde resultaat kan krijgen voor een hoop minder geld

ik ken iemand die heeft in belgie custom velgen vanaf een bonk staal laten maken voor de helft geloof ik.. zal eens navragen hoe en waar

Anders kan ik wel wat voor je klussen in Solidworks. Is een modelleerprogramma wat een frezer zo in zn computertje stopt en er rollen velgjes uit de achterkant..

ik denk helaas dat het niet mogelijk is. bij de originele zou je het opstaande randje moeten afdraaien en die diameter gaan verdelen dmv verdeelkop om die gaten voor de boutjes te frezen. Enkel is het zo dat dit materiaal té dun zal zijn , anders had je al wel lang meer zo'n velgen zien rond rijden. Het programma maken is niet zo'n probleem denk ik als je al enige ervaring hebt met cnc. al is 7000 euro in mijn ogen wel een smak te veel geld voor zo'n set velgen. ik geloof nooit dat je in nl of be zoveel geld kwijt zou zijn moest je dit laten maken hoor ... ;) Kzou voorstellen dat je gewoon is langs een bedrijf gaat waar ze dit kunnen doen voor jou :thumbup

wat ik ook kan is alleen het hart laten maken en dat dan in ringen zetten van een 3-delige velg, om dat te laten maken zal het toch niet zo heel duur zijn? Maar ja tel erbij +-800-900euro voor de volledige ringen set

Jha het beste zal zijn de originele manta velgen laten afdraaien en die dan aanpassen zodat ze op de ringen past, want custom harten laten maken is wss een hele hoop geld

weet het niet zeker maar volgens mij gaat het met stalen velgen makkelijker.

ben hier ook al naar het uitkijken om een set gt velgen van een kadett e te doen

Terug
Naar boven