• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

monza 24v ombouw

Sorry, heb ik geen foto van.

Is bij o.a. de voyage van M400, misschien dat hij foto wil maken.

Hoe dan ook, om een klein beetje uitleg te geven, het volgende.

De chassisbalk loopt naar voren smaller toe.

Die breedte heb ik aan gehouden, zolang als de dynamo is. De opstaande rand niet omvouwen, maar gewoon naar binnen slaan.

Mocht ik alsnog een foto vinden, plaats ik deze hierbij.

Niet gevonden, maar getracht het op de jouwe bij te tekenen.

De rode lijnen inslijpen, en vervolgens niet de opstaande rand omvouwen, maar de gehele plaat naar binnen slaan, zodat de balk dus boven smaller wordt, net zo smal als het voorste gedeelte van de chassisbalk.

chassisbalk.jpg

chassisbalk2.jpg

Oh, ja daarna wel nog even dicht lassen.

Motorkabelboom is weg, heb de blauw rode van de multistekker op de rode kabel van mijn auto aangesloten, dit op die 4 polige stekker die bij de oude le-jetronic brandstof relais zat. ontsteking kabeltje zit op de +12 volt van contact net als de zwarte van de multistekker

Nog ff een vraagje tussendoor; onder het y-stuk van de luchtinlaat komt een rubber slangetje net een t stuk naar buiten, dit zal voor de dual ram zijn. maar waar moeten deze op worden aangesloten. zwarte potje van de dual ram is inmiddels aangesloten

Hmm nee zegt me niks op dit moment. Waar moet ik die stekker ergens vinden?

De motor liep net 10 seconden waarna hij weer in toeren zakte en uitviel. lijkt wel alsof hij teveel benzine krijgt want als je de gasklep bedient of gas bijgeeft valt hij meteen uit

ben nu ook bezig met de kabelboom, wat een irritante klus is dat zeg. die ronde multistekker komt als het goed is bij de voetenruimte van de bijrijder, vanuit daar verder aansluiten? ik neem niet aan dat ik voor de benzinepomp een nieuwe draad hoef te trekken naar de zekeringskast? want bij de monza zat die aansluiting ergens anders geloof ik

Hij blijft soms 2 seconden lopen als hij aan is geslagen maar gaat dan langzamer in de toeren lopen totdat hij stilvalt. de motor heb ik lopend uit een donorauto gehaald en niksmet de verdeler/distributie gedaan

Ja die loopt. ontsteking staat ook goed want hij net liep hij 10 seconden lang. het is alsof iets het relais/computer onderbreekt

Al geprobeerd, wat me wel opvalt is dat hij steeds langer blijft lopen na een tijdje. dat grijze ronde platte doosje op de aanvoerleiding van benzine, zou dat ermee te maken hebben?

Motorkabelboom is weg, heb de blauw rode van de multistekker op de rode kabel van mijn auto aangesloten, dit op die 4 polige stekker die bij de oude le-jetronic brandstof relais zat. ontsteking kabeltje zit op de +12 volt van contact net als de zwarte van de multistekker

Hij liep net weer 10 seconden, zakt weer in toeren en valt uit. iets met stationair regeling of benzine. normaal als je een auto start dan draait hij heel even 1500-2000 toeren waarna hij stationair gaat lopen. hier gaat het bij mij mis denk ik

Hmm nee zegt me niks op dit moment. Waar moet ik die stekker ergens vinden?

De motor liep net 10 seconden waarna hij weer in toeren zakte en uitviel. lijkt wel alsof hij teveel benzine krijgt want als je de gasklep bedient of gas bijgeeft valt hij meteen uit

hier een filmpje van het starten:

in dit voorbeeld springt hij maar kort aan. als je gas bij probeert te geven slaat hij gelijk af. De startmotor draait ook erg zwaar terwijl de accu toch echt helemaal opgeladen van de lader komt (70ampere accu), de motor is ook lopen uitgebouwd en laat zich met de hand erg goed ronddraaien, maar dat is maar even bijzaak. Ik ben echt ten einde raad :( ben nu al 3 dagen met kabelwerk bezig

Je 24V heeft 3 stekker die jij nodig hebt NL:

1 stekker met 2 dikkere rode draden of rood/zwart die moet je met elkaar verbinden.

(als je automaat kabelboom hebt)

heb je die al doorverbonden ?[/quote]

Hoef niet, nog beter het originele startsignaal (zwart/rood) van de auto rechtstreeks op de startmotor. (kleine)

@Jigsaw wrote:Motorkabelboom is weg, heb de blauw rode van de multistekker op de rode kabel van mijn auto aangesloten, dit op die 4 polige stekker die bij de oude le-jetronic brandstof relais zat. ontsteking kabeltje zit op de +12 volt van contact net als de zwarte van de multistekker

Welke multiestekker. Ik denk dat hier de fout zit.

De dikste rood/blauwe van de ronde multiestekker (naast ECU) moet naar de voeding van de benzinepomp.

Op het moment dat je de sleutel los laat, valt ook deze spanning weg?, en krijgt ie geen brandstof?

Al geprobeerd, wat me wel opvalt is dat hij steeds langer blijft lopen na een tijdje. dat grijze ronde platte doosje op de aanvoerleiding van benzine, zou dat ermee te maken hebben?

Maar jo, de voeding van de benzinepomp in de monza is toch een rode kabel die bij de rembekrachriger de motorruimte inkomt? Daar zit hij op aangesloten

Hij liep net weer 10 seconden, zakt weer in toeren en valt uit. iets met stationair regeling of benzine. normaal als je een auto start dan draait hij heel even 1500-2000 toeren waarna hij stationair gaat lopen. hier gaat het bij mij mis denk ik

Vanmorgen weer even gestart. hij deed het, althans dat dacht ik! Hij liep bijna 15 seconden normaal zoals het hoord, dus ook met het loslaten van de contact sleutel, maar hij begon iets.in toeren te zakken dus ik wilde naar de motorruimte lopen om wat gas bij te geven maar inmiddels was.hij al zover gezakt dat hij weer uitviel

Terug
Naar boven