• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

monza 24v ombouw

Gegenüber den Senator A und Monza Fahrzeugen ist die Klimaanlage des Senator B und Omega A um ca. 30 Prozent leistungsfähiger. Die wesentliche Neuheit aber ist der neuere V5-Kompressor. Der Kraftschluß zum Motor durch die Magnetkupplung wird nicht, wie bei den bisherigen Anlagen, mittels eines Thermostatschalters bewirkt, sondern der Kompressor läuft immer mit, wenn die Klimaanlage an den Bedienschaltern eingeschaltet ist.

Die Kälteleistung der Klimaanlage wird durch Veränderung des variablen Hubraumes des V 5-Kompressors geregelt, Schaltstöße durch Ein- bzw. Ausschalten des Kompressors werden dadurch vermieden.

v5kompressor.jpg

Links Monza, Rechts Senator B

Die Klimaanlage arbeitet durch diese regelung gleichmäßiger, ruhiger und wirtschaftlicher. Die Kälteleistung wird hierdurch kontinuierlich dem Kältebedarf angepaßt.

? dus oude pomp op het motorblok zetten en V snaar poelie bij de krukas zetten of werkt dit dan ook met zo'n nieuwe pomp ?

Bedankt ron, :wors

Mij duits slaat nergens op en lezen al helemaal niet ! :puke

Nu snap ik het tenminste :thumb

welk stuk van de voorpijp van de 24v heb ik precies nodig en waar moet ik verlassen? De 24v loopt van 2 naar 1 en voor de kats splitst hij weer in 2. De monza pijp blijft altijd met 2 pijpen doorlopen.

monza 24v met airco: (van het OHF)

ist doch kein Problem, so eine Kombination fahre ich auch. Habe damals die Rahmen vorn oben etwas aufgeschnitten (schmale Keileinschnitte + Batteriehalter demontiert) und dann mit einer Schraubzwinge zusammengedrück und wieder verschweißt. Somit wird die lichte Weite des Rahmes vorn etwas breiter, so das die Lima und Klimakompressor vom 3,0-24V unverändert am Motor verbleiben. Lediglich ein spezieller Klima-Schlauch wird benötigt. Den kannst Du auch von mir bekommen, habe damals zwei anfertigen lassen, somit ist noch einer verfügbar

blokje is eruit

2011-10-24223835.jpg

alleen met de voorpijp omlassen snap ik nog niet, neem aan dat ik ook de lambda sonde nodig heb

Is toch simpel.

Zaag de flenzen van de kats eraf (aan de zijde van de kats zelf). Las hier 2 buizen aan, welke je weer aan de dempers last. klaar.

Bedankt ron, :wors

Mij duits slaat nergens op en lezen al helemaal niet ! :puke

Nu snap ik het tenminste :thumb

oke, ik was in de veronderstelling dat de voorpijp van de c30se te diep onder de auto zou komen, maar dit heb ik dan verkeerd begrepen.

bedankt :thumb

welk stuk van de voorpijp van de 24v heb ik precies nodig en waar moet ik verlassen? De 24v loopt van 2 naar 1 en voor de kats splitst hij weer in 2. De monza pijp blijft altijd met 2 pijpen doorlopen.

blokje is eruit

2011-10-24223835.jpg

alleen met de voorpijp omlassen snap ik nog niet, neem aan dat ik ook de lambda sonde nodig heb

@noci wrote:Jo1, heb je er :kewlpics van ?

Had ik ook al gevraagd Senatorman, maar helaas geen reactie :hmmz

als jij dat zou willen doen Jigsaw, zou dat ons straks veel werk schelen :thumb :thumb

Helaas moet iemand de eerste zijn, in dit geval jij Jigsaw :(

Is toch simpel.

Zaag de flenzen van de kats eraf (aan de zijde van de kats zelf). Las hier 2 buizen aan, welke je weer aan de dempers last. klaar.

Terug
Naar boven