Opel_Bjorn
Post veel
Gisteren leuk met de Monza naar sevenum gaan kijken
. Was me een zeer leuk dagje. Héél de dag zonder problemen verlopen. 's Avonds weer lekker terug gekeerd naar Weelde. Echter begon de Monza kuren te krijgen nog geen kilometer verder. Met horten en stoten reed hij
. Als je de koppeling in trapte viel hij dan ook gelijk uit. Ff de boel aan de kant gezet, en hop hij starte weer gelijk. Dus dacht dat het maar een éénmalig iets was. Dus terug de snelweg op tegen een rustig tempo. 15km verder "stoot, stoot" vermogen verlies, en niet meer reageren op het gaspedaal. Dus lekker de pechstrook op :fy1:argue om het euvel eens nader te bekijken. Niks te zien onder de motorkap, dus alles stekkers eens los getrokken en uitgeblazen. Weer proberen te starten, en hop daar ging hij weer als een trein
. Ik natuurlijk zeer blij en snel erin gesprongen om men weg verder naar huis te zetten. Echter na 5 km "stoot stoot" en weer uitvallen. Auto weer aan de kant en hier niet meer aan de praat te krijgen. Dus het thuisfront verwittigd dat ze me maar moesten komen halen. Na 10minuutjes toch nog eens proberen te starten. En ja hoor "it's alive!!!" hij deed het weer. Weer 10km kunnen rijden zonder problemen om da weer uit te vallen en niet meer aan de praat te krijgen. Weer 10minuten gewachten en daarna starte hij weer vanzelf. Gelukkig bleef hij het sinds dien de ganse weg doen tot ik thuis kwam (hij reed toen weer perfect). Dus daarnet een gaan zoeken naar het probleem, en het duurde niet lang voor ik het gevonden had. Bleek de bougiekabel die in de bobijn zit volledig doorgesmoord te zijn
:swear en de bobijn zelf is inwendig ook gesmolten. Echt een wonder dat hij het nog tot thuis gedaan heeft :wors. Echter zal ik nu een nieuwe bobijn + bougiekabels kunnen steken. Maar als hiermee het euvel verholpen is ben ik al zéér blij!!