• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

monza/senator 2.5 e bij warme motor moeilijker starten ?????

inderdaad een bekend probleem ook hier ..

Nu de 3.0 Ne er inzit is het wel beter geworden .

Ik heb de plus van de accu gewisseld voor een dikkere , ook de massakabel van het blok naar de carrosserie vervangen voor een dikker exemplaar.

Ook staat de voltmeter in het dash meestal erg laag als het licht aanstaat en de blazer op standje twee ..

Als ik dan op de accu meet terwijl de motor verhoogd stationait loopt is de laadspanning toch 14 volt .

erg wazig allemaal ....

24V starter nemen deze zijn kleiner en sterker...

Dikke accu nemen dikke kabels en goede massa maken al veel goed,de serie starter is goed maar vrij zwak voor een 25/30E en hitte houden ze niet van,en blok warm=compressie hoger dan heeft de starter het vrij zwaar..

24V starter nemen deze zijn kleiner en sterker...

Dikke accu nemen dikke kabels en goede massa maken al veel goed,de serie starter is goed maar vrij zwak voor een 25/30E en hitte houden ze niet van,en blok warm=compressie hoger dan heeft de starter het vrij zwaar..

zal er volgende week mee verder gaan heb er immidels andere accu op want als ik hem met startkabels er bij starte deed hij het wel goed genoeg

had deze week naar apk gemoeten helaas door ijgen schuld kwam het er niet van (stukje ijzer int oog )

dus maar effe rustig an doen

zal er volgende week mee verder gaan heb er immidels andere accu op want als ik hem met startkabels er bij starte deed hij het wel goed genoeg

had deze week naar apk gemoeten helaas door ijgen schuld kwam het er niet van (stukje ijzer int oog )

dus maar effe rustig an doen

2.4 4 cilinder en c30ne 6 cilinder hebben dezelfde startmotor...

en deze zijn sterker... dan die op de normale 4 en 6 cilinders CIH zitten.

2.4 4 cilinder en c30ne 6 cilinder hebben dezelfde startmotor...

en deze zijn sterker... dan die op de normale 4 en 6 cilinders CIH zitten.

@Hendri wrote:Heb nog wel een starter van een 24v maar dan moet je het blok er bij meenemen :jerry

Lijkt me geen probleem als je 100 euro voor de starter vraagt :jerry :jerry :jerry

@Hendri wrote:Heb nog wel een starter van een 24v maar dan moet je het blok er bij meenemen :jerry

Lijkt me geen probleem als je 100 euro voor de starter vraagt :jerry :jerry :jerry

zag je motor staan idd had er nog effe over gedacht

24v in monza is ook niet verkeerd maar heb werk genoeg en tyd te kort dus blijft hij gewoon 2.5 eerst

als ik hem klaar heb kom ik wel keer langs

zag je motor staan idd had er nog effe over gedacht

24v in monza is ook niet verkeerd maar heb werk genoeg en tyd te kort dus blijft hij gewoon 2.5 eerst

als ik hem klaar heb kom ik wel keer langs

heb er nu andere accu op zitten lijkt iig stuk beter nu

heb me nog niet weer laten staan en sinds vandag ok nieuwe apk

nu nog andere velgen denk ik en goede hoeden plank

heb er nu andere accu op zitten lijkt iig stuk beter nu

heb me nog niet weer laten staan en sinds vandag ok nieuwe apk

nu nog andere velgen denk ik en goede hoeden plank

Terug
Naar boven