• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motor B corsa 1.5 diesel in een D Kadett.

goeiemiddag iedereen,

Ik ben sinds een paar maanden de trotse eigenaar van mijn kadett die ik van een boer uit de buurt heb gekocht.

Maar nou is de motor behoorlijk versleten, hij zuipt olie. het is een 1.3s dus benzine zuipt hij zowiezo al veel.

En aangezien ik elke dag 40 kilometer moet reizen vond ik het een goed idee om te motor te verwisselen voor een diesel.

Nou heb ik een corsa b 1.5 diesel gekocht met schade, kan iemand mij vertellen wat de problemen gaan zijn waar ik tegenaan kan lopen als ik de motor ga verwisselen.

groeten Erik,

motorsteunen...

uitlaat....

brandstof retour

radiateur

(persoonlijk: zou dan een 1.5 TD of 1.7TD isuzu erin lepelen, die zijn zuiniger en vlotter)

Willem

motorsteunen...

uitlaat....

brandstof retour

radiateur

(persoonlijk: zou dan een 1.5 TD of 1.7TD isuzu erin lepelen, die zijn zuiniger en vlotter)

Willem

isuzu schijnen een heel andere bak en steek asses te hebben.

je moet ook een andere benzine tank.

ik heb zelf ook een d kadett, met 1,7 diesel uit iets van een combo ofzo (is er door iemand anders al eerder ingelegd)

er schijnt een (aangepaste?) gsi tank onder te zitten, maar het werkt allemaal voor geen meter...

na 15L pakt ie wel eens lucht, en daar hoef je niet gek voor te doen. dat vinden die pompen helemaal niet leuk. ik tank nu elke 200km....

(was me overigens wel netjes verteld door de verkoper!)

diesel tanken zijn 2e hands moeilijk te krijgen, nieuw nog wel

isuzu schijnen een heel andere bak en steek asses te hebben.

je moet ook een andere benzine tank.

ik heb zelf ook een d kadett, met 1,7 diesel uit iets van een combo ofzo (is er door iemand anders al eerder ingelegd)

er schijnt een (aangepaste?) gsi tank onder te zitten, maar het werkt allemaal voor geen meter...

na 15L pakt ie wel eens lucht, en daar hoef je niet gek voor te doen. dat vinden die pompen helemaal niet leuk. ik tank nu elke 200km....

(was me overigens wel netjes verteld door de verkoper!)

diesel tanken zijn 2e hands moeilijk te krijgen, nieuw nog wel

naar mijn weten zou het gewoon goed moeten werken met iedere tank met retour.

Maar daar kom ik nog wel achter ga ook een Diesel in mijn D kadett bouwen.

Trouwens dat lucht happen had ik ook met mijn Mercedes L206D Busje, daar zit een kunstof tank onder met een aanzuigbuis + vlotter van een LT die heb ik vervangen door een verlengde aanzuig van een Golf 2 en nu werkt het wel want die andere kwam niet aan de bodem en zat scheef, en als je dan een bocht nam hij een hap lucht met als resultaat Stilstaan op de weg.

weer oppompen ontluchten en dan kon je weer rijden, Ik moest zorgen dat ik minimaal 20 liter in de tank had anders was het bingo.

naar mijn weten zou het gewoon goed moeten werken met iedere tank met retour.

Maar daar kom ik nog wel achter ga ook een Diesel in mijn D kadett bouwen.

Trouwens dat lucht happen had ik ook met mijn Mercedes L206D Busje, daar zit een kunstof tank onder met een aanzuigbuis + vlotter van een LT die heb ik vervangen door een verlengde aanzuig van een Golf 2 en nu werkt het wel want die andere kwam niet aan de bodem en zat scheef, en als je dan een bocht nam hij een hap lucht met als resultaat Stilstaan op de weg.

weer oppompen ontluchten en dan kon je weer rijden, Ik moest zorgen dat ik minimaal 20 liter in de tank had anders was het bingo.

motor nemen van een astra F samen met motor steunen mlet steekassen en veerpoten ben je al veel verder zonder er aan aante passen dacht ik

motor nemen van een astra F samen met motor steunen mlet steekassen en veerpoten ben je al veel verder zonder er aan aante passen dacht ik

Maar wat is er dan anders aan de Steekassen tenopzichte van een D kadett, Zijn toch gewoon beide kleine naven F10/F13

Wan naar mijn weten kun je de gewone assen gebruiken.

Maar wat is er dan anders aan de Steekassen tenopzichte van een D kadett, Zijn toch gewoon beide kleine naven F10/F13

Wan naar mijn weten kun je de gewone assen gebruiken.

@GS2.6 wrote:Inderdaad met elke tank die een retour heeft, lijkt mij ook.

ik weet er het fijne niet van, zit niet zo in de fwd... maar mijn tank (uiteraard) wel een retour, of die origineel is heb ik nog niet gekeken.

maar waren er voor d kadett niet ook tanken met retour, maar zonder klotsschot?

zal als ik de diesel tank binnen heb wel eens foto's maken, wellicht dat de d kadett kenners dan wel, of juist geen verschillen zien met de normale gte tank.

@GS2.6 wrote:Inderdaad met elke tank die een retour heeft, lijkt mij ook.

ik weet er het fijne niet van, zit niet zo in de fwd... maar mijn tank (uiteraard) wel een retour, of die origineel is heb ik nog niet gekeken.

maar waren er voor d kadett niet ook tanken met retour, maar zonder klotsschot?

zal als ik de diesel tank binnen heb wel eens foto's maken, wellicht dat de d kadett kenners dan wel, of juist geen verschillen zien met de normale gte tank.

De Isuzu diesel kan gekoppeld worden aan zowel een smallblock bak (1.5D 1.5TD 1.7D Corsa-B Combo (F13WR Bak) als aan een Bigblock bak (Astra-F 1.7TDS 1.7TD ic / Vectra-A 1.7TD F18WR / F18WR+ bak).

Willem

Terug
Naar boven