@2000 wrote:@coot wrote:Ik weet niet of het Opel spul moet zijn.
Anders gewoon een BMW 318 kopen voor een paar honderd euro en alles overzetten.
Dat ga ik tenminste doen. Genoeg vermogen, laag gewicht vanwege aluminium en wellicht niet duurder als zo'n benzineslurpende CIH.
Dit houd in: carter aanpassen, olieaanzuiging waarschijnlijk dan ook, uitlaatspruitstuk, motorsteunen, versnellingsbak tunnel zal ook te smal zijn met de toch wel dikke bmw bakken, aandrijfas laten maken, uitlaatlijn aanpassen, bedrading, koeling, ........weet niet of dit veel goedkoper gaat worden, zelfs als je handig ben.
Ik heb zelf een c20xe, (voorlopig) genoeg vermogen en loopt erg lekker. Maar ik was wel serieus veel geld kwijt, en ik had het meeste al gekocht in de tijd dat de 1.8s spullen nog redelijk van prijs waren.
Ik weet inderdaad niet hoe het allemaal past. Het zit tot nu toe alleen nog in mijn hoofd.
En zal waarschijnlijk wel het nodige gelast moeten worden zoals motorsteunen, uitlaat, versnellingsbaksteun dus beetje handigheid is wel een pré.
Echter zie ik het zo dat je een 318 E36 wel voor 500 euro op de kop kan tikken en dan nog geld terug kan verdienen met de overgebleven onderdelen.
Verder kan je de motor dan nog horen en wellicht testrijden zodat je zeker weet dat het spul in orde is.
Maar het is zeker geen ombouw die je in een weekendje doet, wat wel kan met een CIH ombouw.
Het is net wat je zoekt.........