• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motor keuze kadett C

Ik weet niet of het Opel spul moet zijn.

Anders gewoon een BMW 318 kopen voor een paar honderd euro en alles overzetten.

Dat ga ik tenminste doen. Genoeg vermogen, laag gewicht vanwege aluminium en wellicht niet duurder als zo'n benzineslurpende CIH.

@coot wrote:Ik weet niet of het Opel spul moet zijn.

Dat ga ik tenminste doen. Genoeg vermogen, laag gewicht vanwege aluminium en wellicht niet duurder als zo'n benzineslurpende CIH.

Dit houd in: carter aanpassen, olieaanzuiging waarschijnlijk dan ook, uitlaatspruitstuk, motorsteunen, versnellingsbak tunnel zal ook te smal zijn met de toch wel dikke bmw bakken, aandrijfas laten maken, uitlaatlijn aanpassen, bedrading, koeling, ........weet niet of dit veel goedkoper gaat worden, zelfs als je handig ben.

Ik heb zelf een c20xe, (voorlopig) genoeg vermogen en loopt erg lekker. Maar ik was wel serieus veel geld kwijt, en ik had het meeste al gekocht in de tijd dat de 1.8s spullen nog redelijk van prijs waren.

Ik vind de prijzen die hier genoemd worden voor 18s delen wel wat aan de hoge kant.

Ik betaal niet meer dan 400 voor de bak, 150 voor het cartergebeuren, en 75 voor de steunen.

Soms wordt er wel wat geks voor gevraagd, maar als je het mij vraagt gaat het niet voor die prijs weg. (in elk geval niet naar mij)

Steunen kan je trouwens nieuw uit engeland in huis hebben voor 60 euro bij elkaar ongeveer.

Carterpan nieuw 160 pond ook trouwens.

Bmw 318 blok lijkt me niet echt spannend, maar misschien is het wel wat, nog nooit in verdiept.

Heb me wel verdiept in Ford Zetec 2.0 blacktop motoren , das ook mooi speelgoed, ook licht (115 kg ofzo), sterk en geeft leuk vermogen met kleine aanpassingen.

Nieuw koop je die voor 899 euro , fabrieksnieuw! Andere nokkenassen erin , throttle bodies erop, kop bewerken, dan gaan ze richting de 200 pk... (niet de arp drijfstang en vliegwielbouten vergeten, de rest is sterk genoeg)

Standaard zuigerbodem koeling, vaste klepstoters, en nog wel meer dingen die netjes in orde zijn bij die motoren, fabrieksaf.

Leuk als je zin in een uitdaging hebt. Eigelijk alleen leuk als je er tijd en zin voor hebt en al een vrij programmeerbaar systeem hebt liggen, anders wordt het gelijk zo duur. Hayabusa throttle bodys pakken , voor rond de 150 euro, dat houdt het leuk.

Ik had het BIJNA gedaan.

@2000 wrote:@coot wrote:Ik weet niet of het Opel spul moet zijn.

Dit houd in: carter aanpassen, olieaanzuiging waarschijnlijk dan ook, uitlaatspruitstuk, motorsteunen, versnellingsbak tunnel zal ook te smal zijn met de toch wel dikke bmw bakken, aandrijfas laten maken, uitlaatlijn aanpassen, bedrading, koeling, ........weet niet of dit veel goedkoper gaat worden, zelfs als je handig ben.

Ik heb zelf een c20xe, (voorlopig) genoeg vermogen en loopt erg lekker. Maar ik was wel serieus veel geld kwijt, en ik had het meeste al gekocht in de tijd dat de 1.8s spullen nog redelijk van prijs waren.

Ik weet inderdaad niet hoe het allemaal past. Het zit tot nu toe alleen nog in mijn hoofd.

En zal waarschijnlijk wel het nodige gelast moeten worden zoals motorsteunen, uitlaat, versnellingsbaksteun dus beetje handigheid is wel een pré.

Echter zie ik het zo dat je een 318 E36 wel voor 500 euro op de kop kan tikken en dan nog geld terug kan verdienen met de overgebleven onderdelen.

Verder kan je de motor dan nog horen en wellicht testrijden zodat je zeker weet dat het spul in orde is.

Maar het is zeker geen ombouw die je in een weekendje doet, wat wel kan met een CIH ombouw.

Het is net wat je zoekt.........

als ik een donor Opel Manta 2.0 N koop, is dit dan met de juiste steunen dan zo om te bouwen? (motor, bak en as)

gr martijn

Motor past, baksteun volgens mij ook, aandrijfas past niet, en achteras is te breed. Gat voor versnellingspook moet ook verplastst. Vooras aanpassen (1600+) heeft ook wel de voorkeur.

20 van manta kan dan moet je motor steunen hebben van c kadett 16s

en de voor as de rubbers verplatsen en remen aanpasten van de voor as

wat hepje schakel os automaat kadett

want schakel past 5 bak zoo in kwa tunel

@martijn91 wrote:wat bedoel je met achteras te breed? de ophang punten of dat de wielen uitsteken?

gr martijn

De wielen steken (te ver) uit. De eventuele velgen keuze wordt hier door beperkt.

dat het te breed is is opzich niet erg, want er komen van die verbrede spatborden op, als het dan past is het goed.

het is een schakel kadett ja!

ik wou graag zo veel mogelijk van de manta over zetten.

gr martijn

Ik heb een getrag 240 in de tunnel van een 1.2S handbak, dit past dus gewoon, al is er niet veel ruimte over.

Terug
Naar boven