• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motor onbelast warmdraaien, slecht of een fabeltje

@trashmetal wrote:@wim-v6 wrote:Ben benieuwd hoe vaak die ververst word :jerry :jerry :jerry

Die je ook iedere 2 jaar Koelvloeistof verversen Trash???

Of zijn radiateuren en koppakkingen ook gratis voor jou??

Bij the way, voor de liefhebbers, heb nog wel 120liter afgewerkte olie staan, doe een goed bod zou ik zeggen.

Willem

kleine wordt om de drie uur ververst, dag en nacht

kvs doe ik gelijk met de waterpomp dbriem thermostaat e.d.

want om 2 jaar vind ik ook vette onzin

ook nooit geen problemen mee gehad

begin (nu pas) een beetje te twijfelen aan je rijstijl :jerry

Dat houd mij aan het werk, al die Koppakkingen Rotten door, Zeker bij die 16kleppers...

Willem

@usbstick wrote:Dat heb je als mensen weer met hun voetjes op de grond worden gezet..

Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

nu jullie ook nog eens ;)

iedereen heeft zijn eigen mening maar het is net de mannier waarop je het brengt. je hebt hier nou een paar uitspraken gedaan en dan denk ik van ben je nou volwassen of een klein kind. wij verschillen ook wel eens van mening en dat vind ik juist goed maar dram niet je eigen mening door. dat probeer ik er mee te zeggen heb respect voor elkaar en ga niet respectloos met elkaar om

@theunm wrote:je bent 1 ding vergeten

rijwind heeft pas invloed als je thermostaat open gaat anders wordt er alleen

water in het blok en de kachel rond gepompt.

Nee hoor ik heb het ook niet over de koelwater temp. Maar olie temp.

Al rijdend koelt je carterpan aanzinlijk af stilstaand niet.

Voor de gene met olietemp meter probeer het maar uit.

Tp vraagt wat juist goed is, als jouw mening is dat ollie van de action net zo goed is en gerust een paar jaar in je motor kan laten zitten dan lok je het gewoon uit om bepaalde reacties te krijgen,

@Haasje17 je olie wordt warm, zodra je gaat rijden koelt ie weer gelijk af, dus wat is je winst? Starten, paar seconden laten lopen, rijden als een oma, je versnellingsbak moet ook warm worden.. les 1 in mechanische techniek

@usbstick wrote:Tp vraagt wat juist goed is, als jouw mening is dat ollie van de action net zo goed is en gerust een paar jaar in je motor kan laten zitten dan lok je het gewoon uit om bepaalde reacties te krijgen,

daar heb je gelijk in maar dan kan je nog normaal reageren of vind je dat niet

Waarom moet ik ,of wie dan ook, dan normaal reageren, dom gelul,krijg je domme reacties

waarom!! respect voor elkaar maar dat ken jij blijkbaar niet. ook deze reactie vind ik weer kansloos van jou. geen respect net zo als vorig jaar bij mijn msd, motor moest uitelkaar olie was te zwart maar raad eens hij rijdt nog!!! oke wel met nieuwe olie en ja bij mij gaat er valvoline in en IK ben hier over te spreken maar hij rijdt nog zonder een pakking te hebben vervangen.

en als je dom gelul vind reageer er dan niet op

Je heb gelijk, ik had milder kunnen reageren, maar uiteindelijk ging het erom wat beter is..

@teungts wrote:@usbstick wrote:Tp vraagt wat juist goed is, als jouw mening is dat ollie van de action net zo goed is en gerust een paar jaar in je motor kan laten zitten dan lok je het gewoon uit om bepaalde reacties te krijgen,

daar heb je gelijk in maar dan kan je nog normaal reageren of vind je dat niet

Heel simpel de action aldi gamma olie word allemaal met de grond gelijk gemaakt omdat de prijs en het merk.

Nu al zou er exact gelijke olie in zitten als dat ze in hun dure variant hebben zitten is die toch meteen slecht.

Mooie van alles is wie van jullie weet zeker dat die slechter is? En waarom dan?

Ik ben van De orginele GM olie overgestapt naar Shell omdat de gm niet leverbaar was op korte termijn.

En raad eens welke beter is? De GM weet je ook waarom? Simpel, met de gm olie en zelfde rijdstijl zat mijn olie altijd rond de 100 graden. Nu met de Shell olie komt die over de 120 graden en er is verder niets verandert.

De olie van shell koelt dus veel minder goed en geleid dus veel minder warmte, maar neemt de warmte op.

EDIT: oja helmaal de moraal vergeten, voorooooooordelen!

Ze hebben zelf niet getest of geprobeerd, ik durf niet te zeggen of die olie nu slechter of beter is van de action omdat ik hem daadwerkelijk nooit heb gebruikt. Maar ik durf gerust te zeggen dat die zeker niet slecht is.

Ik gaat niet uit van de prijs, maar als ik merk met beurtjes dat de olie schoner blijft, en er minder sludge ontstaat, rijd ik liever met die olie die een paar euro duurder is.

Mijn 2.0 8klepper deed altijd tikken rond de 13.000km op MPM olie, dat was over toen ik op de voor mij voordeligere Valvoline ben gaan rijden, ook minder mechanisch geluid.

Ik rijd met 1 auto met standaard een knoert van een warmtewisselaar erop.

Bij deze motor doet de olie er niet veel langer over om warm te worden dan de koelvloeistof.

De anderen doen er knap langer over om de olie warm te krijgen.

Ik zal niet zeggevn dat action olie slecht is, maar ging meer om olie er 2jaar in laten zitten.

Olie verzuurd niet alleen van het rijden, ook de tand des tijds telt mee wanneer de olie in aanraking komt met de metalen en kunstoffen van de motor.

Willem

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

Heb het topic nog even doorgelezen maar heb nergens gepost dat ik olie van de action net zo goed vind

anders had ik het ook wel in mn astra gegoten, welke dus op mpm 15w40 vol syntheet loopt

WEL heb ik gepost dat onze corsa op de action olie beter loopt dan verwacht

Beetje beter lezen eer je kinderachtig gaat doen Mr. usbstick ;)

@wim-v6 wrote:

Mijn 2.0 8klepper deed altijd tikken rond de 13.000km op MPM olie, dat was over toen ik op de voor mij voordeligere Valvoline ben gaan rijden, ook minder mechanisch geluid.

Mpm is toch het b merk van Valvoline?

mpm is een op zich staant merk, maakt ook meer dan alleen olie, en als iedereen even kijkt wie wat zegt komen er geen misverstanden he :thumb

Even on topic, en de nieuwe volvo's dan? Waar je via de app de auto al aan aan kan zetten 15 minuten van tevoren?

Lijkt mij dat dit dan ook slecht zou zijn voor de wagen. Maar neem aan dat volvo niks op de markt brengt wat slecht is voor hun auto's zelf?

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

Terug
Naar boven