@trashmetal wrote:@Vinci wrote:Nee, om de 2 jaar is ronduit een slecht idee, tenzij je de auto elke keer voor meer dan 100 kilometer op pad neemt en met grote regelmaat. Voor de gemiddelde automobilist is dat niet het geval en is alleen al de winterperiode een enorme aanslag op je motor. Als je het een keer zeker wilt weten dan moet je maar eens na een jaar, en dan na twee jaar een olie analyse laten uitvoeren, waarschijnlijk zul je schrikken hoe de olie na een jaar al is achteruit gegaan, laat staan na twee...
Heb overigens in de jaren dat ik met Kroon rijdt nog nooit sludge verschijnselen gehad, en rij zeker in de winter zeer vaak maar twee a drie kilometer naar mijn werk of voor boodschappen op en neer de motor eigenlijk totaal niet warm. Dat zou normaliter toch wel het rampenrecept moeten zijn....
Mn werk is ruim 80km heen en weer
met mn prive km's zit ik gemiddeld aan de 500 per week
Lees nog even de edit, waarom zou je het dan alsnog riskeren?? Laat gewoon eens een zuurtestje doen, dan weet je het zeker, als jij nu eens een paar van zulke PH kleur teststaafjes op de foto hier zou posten van een jaar en twee jaar zou ik je geloofwaardiger vinden...
Heb overigens in de jaren dat ik met Kroon rijdt nog nooit sludge verschijnselen gehad, en rij zeker in de winter zeer vaak maar twee a drie kilometer naar mijn werk of voor boodschappen op en neer de motor eigenlijk totaal niet warm. Dat zou normaliter toch wel het rampenrecept moeten zijn....
Mn werk is ruim 80km heen en weer
met mn prive km's zit ik gemiddeld aan de 500 per week
Lees nog even de edit, waarom zou je het dan alsnog riskeren?? Laat gewoon eens een zuurtestje doen, dan weet je het zeker, als jij nu eens een paar van zulke PH kleur teststaafjes op de foto hier zou posten van een jaar en twee jaar zou ik je geloofwaardiger vinden...