• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motor overleden ?

mantaray

Post weleens wat
ik ben bang dat vanavond de motor van onze omega sport

is overleden ...

wat was het probleem , de auto staat hier op de oprit altijd met de neus omhoog ( oprit is vrij steil ) als de auto een paar dagen had stil gestaan bleef na het starten het olie lampje heel even branden vaak na wegrijden op de vlakke straat was het na 5 a 10 meter uit nooit eigenlijk verder over nagedacht de rest van de dag na starten geen bijzonderheden

echter vanavond ging mijn vrouw met de omega weg en kwam ze er na een kilometer of 3 achter dat het olie lampje was blijven branden dit werd ontdekt bij het oprijden van de snelweg hier buiten het dorp . Je raadt het al bij gas geven hield de motor in en bij gebrek aan een vlucht strook moest ze nog een paar honderd meter door rijden maar op de vluchtstrook hield de motor er al mee op vermoedelijk vastloper .... auto net naar huis gesleept morgen even op onderzoek uit olie peil was tussen half en 3 kwart

het gaat trouwens over een X20XEV zijn er mensen met soortgelijke ervaringen met die motor ??

zal de olie wel te koud zijn .. wordt dus stroperig .. of de olie pomp heeft de geest gegeven ..door regelmatig ff zonder olie te hebben gezeten

mijn idee ..iemand anders ?..

net ff een blik geworpen maar motor staat inderdaad vast

( had ook niet anders verwacht :P ) maar goed nu ff kijken wat ik ga doen ander blok of andere auto ??

als je nog een motor zoek, en kennis van me heeft er nog wel wat staan

stuur maar een mail, ik ga deze week, of volgende week nog richting het zuiden van NL

Gert

zal de olie wel te koud zijn .. wordt dus stroperig .. of de olie pomp heeft de geest gegeven ..door regelmatig ff zonder olie te hebben gezeten

mijn idee ..iemand anders ?..

het groffilter in het carter zat verstopt,zie een eerder topic van mij.

ik ben het al 3 keer tegen gekomen.

net ff een blik geworpen maar motor staat inderdaad vast

( had ook niet anders verwacht :P ) maar goed nu ff kijken wat ik ga doen ander blok of andere auto ??

origineel gepost door gt/w

stuur maar een mail, ik ga deze week, of volgende week nog richting het zuiden van NL

Gert

ik ga jouw zo ff een mail sturen gert :thumbup

Gert

origineel gepost door RAL

ik heb het topic gevonden , denk dat dit de oorzaak is

zal als het blok er uit gaat zeker even in het carter kijken !

laat het hier dan zeker even zien

Oke zal vermoedelijk een ander blok ingaan

we weten nu hoe de auto verder is

bij een nieuwe moet je maar weer afwachten

Maar !!! het volgende ik kan via gt/w hier van het forum een blok overnemen deze komt uit een calibra nu had ik hier op het forum al zitten zoeken nu blijkt dat er verschil zit in de boutgaten van de carterpan nu wil ik wel zeker weten dat het gaat passen dus wie weet de verschillen zit dat in de bouwjaren of ergens anders in ???

ja ik weet het makkelijkste is de carterpannen even los maken en proberen maar er zit zo,n 260 kilometer tussen de motor en de omega :P

calibra is dus uit 1996 en de omega uit 1999

origineel gepost door gt/w

Gert

ik ga jouw zo ff een mail sturen gert :thumbup

de x20xev heeft 2 types

de een heeft een 1 delige carterpan en de ander een 2delige carterpan.

verdere verschil is het motormanagement de een simtec 56.1 de ander simtec 56.5.

1 type x20xev stamp af van 1993 tot 1996

2 type x20xev stamp af van 1995 tot ????

zo ver mij bekend is heeft type 1 altijd de 1 delige carterpan.

wellicht reageerd wim-v6 ook nog want ik weet niet of je deze carterpan over kan zetten dacht dat er intern ook een verschil was met de balans assen.

verder is het plug en play zeker als je de sensoren, ecu en kabelboom bij de andere motor hebt.

onderblokken zijn verder gelijk kwa bevestiging motorsteunen en der gelijk

origineel gepost door RAL

ik heb het topic gevonden , denk dat dit de oorzaak is

zal als het blok er uit gaat zeker even in het carter kijken !

laat het hier dan zeker even zien

oke mischien toch maar voor de zekerheid een blok nemen wat van origine uit een omega komt

nu even een domme vraag ( o nee die bestonden niet :P )

als het blok uit een omega komt is het dan van belang dat de draad boom ecu en sensors er bij zijn of kan ik die van het oude blok overzetten ?

Oke zal vermoedelijk een ander blok ingaan

we weten nu hoe de auto verder is

bij een nieuwe moet je maar weer afwachten

Maar !!! het volgende ik kan via gt/w hier van het forum een blok overnemen deze komt uit een calibra nu had ik hier op het forum al zitten zoeken nu blijkt dat er verschil zit in de boutgaten van de carterpan nu wil ik wel zeker weten dat het gaat passen dus wie weet de verschillen zit dat in de bouwjaren of ergens anders in ???

ja ik weet het makkelijkste is de carterpannen even los maken en proberen maar er zit zo,n 260 kilometer tussen de motor en de omega :P

calibra is dus uit 1996 en de omega uit 1999

de x20xev heeft 2 types

de een heeft een 1 delige carterpan en de ander een 2delige carterpan.

verdere verschil is het motormanagement de een simtec 56.1 de ander simtec 56.5.

1 type x20xev stamp af van 1993 tot 1996

2 type x20xev stamp af van 1995 tot ????

zo ver mij bekend is heeft type 1 altijd de 1 delige carterpan.

wellicht reageerd wim-v6 ook nog want ik weet niet of je deze carterpan over kan zetten dacht dat er intern ook een verschil was met de balans assen.

verder is het plug en play zeker als je de sensoren, ecu en kabelboom bij de andere motor hebt.

onderblokken zijn verder gelijk kwa bevestiging motorsteunen en der gelijk

oke ik hoor morgen of er een omega motor uit 1999 nog te koop is dan heb ik als het goed is een type 2

Terug
Naar boven